/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Bør jeg konfrontere hende. Eller lade væ
Fra : slili
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 12-08-16 13:50

Hej.

Sidste år kom jeg skævt ind på en klassekammerat i gymnasiet.

Hun blev væk nogle dage så jeg sendte hebde en SMS hvor jeg spurgte til om hun var okay og hvor hun blev af. Grunden til jeg spurgte til hende var fordi jeg vidste de andre i klassen prøvede at kaste noget over på hende og give hende skylden for noget hun ik havde gjort.

Jeg fortalte dog aldrig hvorfor jeg spurgte til hende i det hun reagerede meget kraftigt på mig og blev rasende da hun mente jeg blandende mig i hendes liv.

Hun har ikke snakket til mig siden eller svaret mig hvis jeg har sagt noget.

Hun har bare ignoret mig hele året. Forleden dag valgte hun dog at sige farvel efter en lille klasse fest. Og hilste på mig da hun så mig i byen.

Mit spørgsmål er derfor nu om jeg skal konfrontere hende med det der skete sidste år. Og fortælle det var en misforståelse og jeg på ingen måde vil blande mig i hendes liv eller skal jeg blot ignorere det. Og bare lade det ligge.

Det skal siges jeg kun havde kendt hende i 1 måned da vi blev uvenner.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-16 15:33

Det lyder da som om hun er ved at komme over den lille " konflikt" I havde sidste år?
Så ville det da være ærgerligt at spolere noget, der er ved at heale af sig selv..

Jeg tror bare du skal være imødekommende og venlig.. I er jo ikke kærester, vel? I er klassekammerater, ikke?

Man skal vel ikke gå og ruge over en årgammel misforståelse.. Når hun siger farvel og hilser på dig i byen, så kunne det jo også tyde på, at hun er ved at glemme det fra dengang..

...tænk lige på, at smsser altså kan misbruges. Hun kan jo risikere, at du viser hvad hun skriver, til andre i klassen.. Måske er det noget hun har været ude for før..

Hvad vil du med hende? Vil du være kærester/komme sammen med hende? Eller vil du helst bare have repareret skrammen fra sidste år, så I kan være okay med hinanden i skolen igen? Ikke mere?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-16 16:35

Hvis du efter en måneds bekendtskab, får besked om ikke at blande dig i hendes liv - så lad være.
Lad være med at "mase" frem og forsøge at rette noget op som nok alrig har været tilstede.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-08-16 23:05

Citat
Det lyder da som om hun er ved at komme over den lille " konflikt" I havde sidste år?
Så ville det da være ærgerligt at spolere noget, der er ved at heale af sig selv..

Jeg tror bare du skal være imødekommende og venlig..

Det samme tænker jeg.

Måske har hun godt selv været klar over, at hun var for hård ved dig, og har haft dårlig samvittighed.
Eller også har der været ting i hendes liv, som hun har haft brug for fred og ro til, at tackle selv.
Eller noget helt tredje...................

Tag det stille og roligt, lad hende bestemme farten, og pas på ikke at forcere noget.

Det er ikke umuligt, at i en dag kan snakke om det, der skete sidste år, måske vil hun endda selv lægge ud.

Og ellers er det vigtigste vel også, at kontakten mellem jer bliver bedre fremover.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 13-08-16 13:10

Cool.

I er alle enige.

Så det bliver som i anbefaler.

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 13-08-16 13:10

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-16 13:33

Tak for accepten af mit svar.
Og held og lykke med både uddannelse og med dine klassekammerater.