/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skrivebord
Fra : kj
Vist : 479 gange
300 point
Dato : 21-07-16 13:55

På min kones PC har jeg opdateret til Win10. Når vi har placeret alle skrivebordsikoner/genveje på skærmen, går der ikke meget tid uden brug før at de er tilbage til de UØNSKEDE positioner igen, Win 10 vil åbenbar bestemme placeringen.
Hvordan får jeg den på andre tanker.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-07-16 14:53

Jeg mener at du kan højreklikke på skrivebordet, og så i den menu der dukker op vælge Vis, og så på undermenuen fjerne fluebenet i arranger automatisk. Jeg sidder ved en Windows 8.1 maskine lige nu, men jeg mener det virker på samme måde i Win 10.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-07-16 15:07

Brassovitski, lige det har vi gjort for flere dage siden og alligevel gør win10 som det passer den

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-07-16 15:18

Prøv at rette indstillingerne, ryk rundt på ikonerne, højreklik på skrivebordet og vælg opdater.

Efter opgradering af min egen maskine har jeg fået et problem med at ikonerne bliver en lille smule større, hver gang maskinen startes. Jeg har læst noget om at det har noget at gøre med at det område i systemet, hvor indstillingerne gemmes på en eller anden måde er blevet skrivebeskyttet.
Så jeg har ikke fundet en løsning på problemet endnu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-16 17:25

Når du højreklikker på et tomt sted på skrivebordet.
Hvis der er V ved "arranger automatisk" så så den fjernes.
Der må godt være V ud for "juster ikoner til gitter. så sidder de pænt.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-07-16 21:00

Eyvin, som du ser tidligere er det prøvet uden resultat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-16 21:25

Ja det så jeg men ville lige have dig til at teste det igen.

Er du "administrator" på den computer, når du forsøger.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-07-16 08:39
Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-07-16 10:49

Brassovitski
Jeg er ikke særlig god til engelsk, med så vidt jeg forstår, er der i det spørgsmål tale om XP, ikke om hverken Win7/8 eller 10

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-07-16 10:49

Og ja, jeg er administrator på hendes PC

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-07-16 11:29

Citat
Der er måske noget her:
http://www.askvg.com/solution-windows-desktop-does-not-save-user-customized-settings/

OK! Denne var måske også lidt langhåret. Jeg prøver om jeg kan finde noget konkret på nettet i løber af weekenden. Jeg tror desværre mange småfejl der kommer efter opgradering til win 10, skyldes at de områder indstillingerne skal gemmes i bliver skrivebeskyttet. Dette nok som en følge af at Win 10 sikkerheden er bedre end i tidligere versioner.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-07-16 13:27

Det er jo også efter opgradering skaden er sket

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 300 point
Dato : 22-07-16 13:29

Citat
Det er jo også efter opgradering skaden er sket

Den havde jeg fanget i dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-08-16 09:59

Nu er der sket det, at når jeg starter op står alle ikoner som små i venstre side af skærmen, så genstarter jeg dyret og vupti alle ikoner på ønsket plads og ønsket størrelse ?????
Mystisk og uholdbart.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 08-09-16 14:59

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-16 15:21

Fik du løst problemet?