/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Bolt?? er det ikke.
Fra : mig-selv
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 20-07-16 21:20

Hvad pokker hedder sådan en genstand? det ligner en bolt med en ? sikring/ split i den anden ende

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-16 21:24

Hvordan ser den ud?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-07-16 21:46

Du skriver det selv - den hedder såmænd en splitbolt

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-07-16 05:04

Hvad med at vise et billed? Vi ved jo ikke om det er et hjul du snakker om.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-07-16 15:08
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-16 20:54

Det kan være en bolt med møtrik hvor møtrikken sikres med en såkaldt hårnål.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-07-16 21:08

se linket = de kaldes trækbolte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-16 21:23

En "trækbolt" er kuglen til anhængeren.

http://roedkilde.com/products/landmaster-lm48v
rul ned til billede 5

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-07-16 22:10
Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-07-16 20:30

Tak for svaret Eyvind.
Point for forsøget.

De gamle med ´hårnål´ kender jeg godt, også dem jeg efterlyser, men ikke hvad de kaldes.

Kender dem fra i ´gamle´ dage fra stilladser, de lignede en ´patron´ man stak ind i hullerne og så knækkede toppen ned og det var låst sammen = nu til dags skal de sikkert boltes fast.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-16 14:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-16 22:57

Hårnåle.... har jeg masser af, men mangler en ? `bolt´ der går gennem et ØJE som igen holder en motor på plads - som skal/ burde kunne skiftes på ? 1 minut.

Men? (ikke tændrørs??) igen, den røg af maskinen første gang jeg brugte den, ØV = splitten var sikkert gammel og slatten.

Og så jeg tror jeg ´låner´ en mineryder og så både og - finder sikkert alt for meget jeg ikke burde finde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-16 11:23

Det er vel så bare at finde en bolt og bore et hul i den og så i med hårnålen.