/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor stammer melodien fra?
Fra : Fattig
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 18-07-16 16:04

Drikkevise
Hvorfra stammer melodien til:
Øl er godt og øl er sundt
Derfor drikker vi det året rundt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-16 16:47
Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 18-07-16 17:01

Kunne også være en gammel Dansk top melodi (noget med 17 år), jeg har selv haft den kørende i hovedet - den jeg tænker på var med Poul Reichhardt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-07-16 17:03

Citat
den jeg tænker på var med Poul Reichhardt

Altså druk sangen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-07-16 20:14

Mener selv at det kan være noget klassisk, opera eller operette??
Altså hvor har drukvisen melodien fra?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-07-16 20:56

Jeg kom til at tænke på go`e gamle Ove Sopp. Kan dog ikke lige finde noget brugbart.

Men jeg synes godt, vi lige kan mindes denne humør spreder.

https://www.youtube.com/watch?v=Me2u3z6KmfU

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-16 00:56

Tjaehh... der er vist forskellige melodier til sandheden om øl, alt efter hvor i landet du bor.

Det er ikke en 'annerkendt' drikkevise. Ellers kunne du finde den hér: www.drikkeviser.dk

Øl er godt og øl er sundt. Derfor drikker vi det året rundt!

..er blot et udsagn ...ikke en vise!

Udsagnet kan dog 'synges' på mange melodier bl.a. til den fra Jullerup Færgeby (1974) om fire strømper uden fod, som du ka' få for en krone:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-16 01:02

..men hvorfor en så latterlig vise? Når den ultimative ølsang findes her:

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 26-07-16 17:03

Tak for svaret mig-selv.
Har ikke fået spørgsmålet afklaret.
Førsøger at stille det i en anden kategori.