/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Identificer lampe skærm
Fra : metteM21
Vist : 342 gange
50 point
Dato : 14-07-16 10:35

Hej.

Jeg er lige blevet husejer og står overfor et specielt problem. På vores toilet har vi 2 væglamper, hvor glas-skærmen til den ene er gået i stykker. Jeg har ikke mulighed for at skifte lamperne, men vil i stedet købe en ny skærm - hvis det er muligt.

Problemet er, at jeg ikke kan finde noget navn eller andet på lampen og dermed kan jeg ikke finde frem til stedet hvor jeg kan købe en ny.

Derfor håber jeg på at der tilfældigvis sidder en ekspert der ude, der kan jeg genkende den og hjælpe mig med at identificere lampen og evt. foreslå et sted hvor jeg kan købe en ny lignende.

Det er selve glas delen der mangler på den ene af lamperne.

Billeder af den lampe der har skærmen:
http://imgur.com/nCVYFKg

Det er dette glasstykke jeg mangler:
http://imgur.com/4MWDJyZ
http://imgur.com/Rvefccp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-16 10:54

Hvis ikke glasset er buet? kan du få udskåret et stykke og sætter noget ´frost plast´? på det, kan købes ved farvehandler

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-07-16 17:45

Jeg har denne Nordlux plafond, med samme glas (bortset fra det er en hel cirkel), så mon ikke du kan få glasset fra Nordlux, eller en af deres forhandlere?

http://www.wattoo.dk/spinner-plafond-25416032

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-16 18:23

Jeg vil også gætte på at det er en Nordlux.....endda til almindelig pære.
Typisk 90`r model i uplight.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-07-16 21:35

Citat
Hvis ikke glasset er buet?

Jeg er ret sikker på, at glasset er buet.

Jeg havde engang samme slags lampe i mit entré-loft, bare en hel cirkel. Den var købt i Kvickly, for 10-15 år siden, vil jeg tro.

Umiddelbart kunne det godt ligne denne, fra den blå avis: http://www.dba.dk/vaeglampe-uplight-krom-m-g/id-1000550148/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 19:04

Citat
Jeg er ret sikker på, at glasset er buet.

Også mig, jeg så et sådan buet glas i dag på et loppe markede, men det var ´frostet´ over det hele

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-16 01:55

Citat
Jeg har ikke mulighed for at skifte lamperne, men vil i stedet købe en ny skærm - hvis det er muligt.

Det badeværelse er ikke ret gammelt, men en senere let renovering kunne indholde skift til LED ovenlys og udskiftning af de par fliser bagved som har store huller, hvis ikke man har en ide om noget fast tilbehør der kan dække hullerne, dertil hører at elektrikeren skal afbryde strømtilførslen og evt trække kablet ud.