/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Danske undertekster
Fra : o.v.n.
Vist : 451 gange
300 point
Dato : 09-07-16 00:34

Jeg har fundet en film på DVD engelsk og uden danske undertekster.
Kan jeg rippe filmen til computeren og tilføje de manglende danske tekster?
Hvis ja, hvor finder og henter jeg teksterne?
Det handler om filmen Cocktail fra 1988:
http://www.imdb.com/title/tt0094889/?ref_=fn_al_tt_1

Alternativ spørgsmål: Hvor kan jeg købe filmen med danske tekster

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 310 point
Dato : 09-07-16 00:42

https://subscene.com/subtitles/cocktail
Der ligger flere versioner. Prøv dig frem

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-07-16 01:17

Få en måneds gratis prøveabonnement hos Netflix og se den der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-16 11:44

Foreløbig tak for svar, jeg venter for at se om der er flere forslag
Citat
Få en måneds gratis prøveabonnement hos Netflix og se den der
der er mange felter som skal udfyldes for at starte et abonnement hos Netflix, spildt arbejde og måske besvær med at melde sig ud igen hvis den gamle film nu ikke er der

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-07-16 12:41

Hej igen.
De skriver, at de har den. Har ikke haft problemer med at afmelde mig. Du kan gøre det efter du har set filmen og stadig se film resten af perioden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-16 00:33

Jeg købte omtalte DVD den kommer i morgen og så vil jeg forsøge selv at tilføje undertekster, point uddeling venter indtil jeg ved om det virker som jeg ønsker

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-07-16 08:36

Jeg ved ikke, om man kan afspille en DVD med eksterne tekster.
Som du skriver, er det nok nødvendigt at rippe skiven først. Jeg regner med at du ved, hvordan det gøres. Det må ikke beskrives her i forummet.
Du kan bruge programmet SubtitleWorkshop til at justere tekster, så de passer til filmen, hvis du har den i avi-format. Programmet er gratis. Jeg kan ikke huske, om det også virker med mkv-filer.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-16 00:25

Tak for svaret ThomasCSR. Det virker perfekt, jeg sidder og ser filmen lige nu
Desværre er lyden for lav og bogstaverne for store, så jeg sletter sikkert filen og prøver igen med andre lydindstillinger og ændret skriftstørrelse.
Jeg bruger det gratis program Video To Video til sætte undertekster på om omkode filmen så den kan streames fra min computer til TVet