/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Taletidskort uden abonnement
Fra : begga
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 06-07-16 14:59

Har nogen et bud på et billigt taletidskort?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-07-16 15:21
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-16 19:25

Jeg har 4 styk taletidskort hos CBB
De 2 bruges kun til SMS og jeg fylder selv på.
Der er fast afgift på 10 kr pr. måned. (det var der ikke i starten)

Men jeg overvejer at skifte til TDC som vist ikke har nogen fast afgift.
http://telecall.dk/Telefoni/TDC-taletidskort-Startpakke-Mobiltid-med-taletid.html

Kommentar
Fra : begga

Dato : 07-07-16 11:46

Tak Eyvind. det ser ud til at CBB har lukket ned for taletidskort i marts ,me jeg må prøve TDC.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-07-16 12:59

Bruger Telia, ved ikke de ligger i den dyre ende, men kortet er gyldig i 1 år som er hvad jeg har brug for - ikke et der kun virker en måned uden optankning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-16 13:14

Ok - men mine 4 taletidskort virker endnu. Så tilbage til tdc når jeg har brugt taletiden.
Men der går lidt tid.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-07-16 13:15

Du har åbenbart ikke kigge på det link jeg sendte dig...

Det bestemmer du jo selvfølgelig også helt selv, men hvorfor i det hele taget bruge taletidskort?

F. eks. DLG TELE har et meget fint tilbud til kun kr. 79,- pr måned for 5 timers tale og 5 GB Data

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-07-16 13:36

Citat
Det bestemmer du jo selvfølgelig også helt selv, men hvorfor i det hele taget bruge taletidskort?

F. eks. DLG TELE har et meget fint tilbud til kun kr. 79,- pr måned for 5 timers tale og 5 GB Data

For mit vedkommende, er det for at sende et par sms og eventuel modtage opkald, og der er fast taletid alt for dyrt

Og angående data, så brug de offentlige Net, hvis ikke selvfølgelig det er noget der hentes øjeblikkeligt - jeg plejer at bruge Bibliotekerne til at hente opdateringer osv.

Fra én der syntes mobil telefoner er en direkte plage, som man skal påduttes af andre.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 07-07-16 14:14

Jeg plejer at have fast taletid til en helt alm. mobiltelefon fra Oister.

Det jeg søger nu er et kort jeg kan købe og sætte i min telefon og bruge med det samme. ved godt at det er dyrere.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-07-16 14:14

Citat
Fra én der syntes mobil telefoner er en direkte plage, som man skal påduttes af andre.

Jamen dog, du bestemmer vel selv om du vil have en mobilos eller ej?
Jeg må nu sige den er uundværlig i dagens danmark når man ikke har fastnettelefon eller mulighed for at finde en telefonboks nogen steder...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-07-16 14:33

Citat
Jamen dog, du bestemmer vel selv om du vil have en mobilos eller ej?

Hvad jeg mente var, at alle skal snakke i den og det er alle steder, står man og snakker med en person som får et opkald, så er det vigtigere at tage telefonen end gøre samtalen færdig.
Jeg oplever det tit, og tager vedkommende telefonen - så vender jeg om og går.
Samt det er trussel mod andre på vejene.
https://www.youtube.com/watch?v=Z_sAY_BHPNI

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-07-16 15:07

PUHA JA det er da en barsk video der har medsendt...

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 09-07-16 18:42

Førhen hed det en fumle gænger.
Nu må det hedde en mobil idiot

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-16 21:43

En lille sidebemærkning..............................det ser ud til at også TDC/YOUSEE også lukker ned for taletidskort.

Men du kan få taletid hos OK har jeg set.
http://www.ok.dk/privat/produkter/mobil/mobilpakker/basis

Jeg overvejer selv at skifte dertil.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 10-07-16 14:27

Tak eyvind, det vil jeg checke ud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-16 21:20

Citat
det er da en barsk video der har medsendt...

SYNTES du det er desværre virkelighed.
Forleden jeg var ude at køre var der ´såmænd´ kun 2 mossionister (??) der blev overhalet af 2 cyklister - mens 2 billister forsøger at holde sig på en kørebane i hver sin retning = lille landevej.
https://drive.google.com/open?id=0B6k4Y6TxqNO1TEw0cG9DWVhJczA