/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan ny ejer af PC med Windows 10
Fra : nyfigen
Vist : 452 gange
200 point
Dato : 02-07-16 04:19

I husstanden har vi 3 pc'er med Windows 10 og en smartphone med Windows 10. De 2 pc'er og smartphonen er tilknyttet min Microsoft konto og den sidste pc er tilknyttet min kones Microsoft konto.

Jeg husker det sådan, at vi fik disse Microsoft konti i forbindelse med, at vi opgraderede fra Windows 7 til Windows 10.

Når vi tænder for pc'erne skal vi bruge vores password til Microsoftkontoen for at logge på.

Under "indstillinger" kan jeg se, hvad min Microsoftkonto er, og at jeg er administrator. Men jeg kan ikke finde nogen muligheder for at angive, at en anden Microsoft konto skal erstatte min og blive administrator. Det er vel aktuelt hvis pc'en får en ny ejer?

Jeg har ingen aktuelle planer om, at en eller flere af husstandens pc'er skal skifte ejer, men man ved jo aldrig.

Mvh nyfigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-16 07:35

Hvis du går videre ind under punktet administer min Microsoft konto, kan du se dine enheder. Der kan du fjerne den enhed du evt vil sælge. Enheden skal så også sættes tilbage til fabriksindstillinger så den nye ejer kan få glæde af den.

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 02-07-16 11:47

Tedd skriver: "enheden skal så også sættes tilbage til fabriksindstillinger, så den nye ejer kan få glæde af den."
MIt spørgsmål er nu: Hvordan sætter man en Windows 10 PC tilbage til fabriksindstillinger?

Mvh nyfigen

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 02-07-16 17:39

Gå ind unde update & secuity og brug recovery. Så kan du geninstallere Win10 på din computer - enten ved at resætte alle data - eller ved at beholde dine datafiler, men resætte styresystemet.

Hvis du ikke har din Win7/10 koden klar efterfølgende så skal du huske at skaffe den først - den ligger på din computer nu og kan f.eks. skaffes vha. dette link:
http://www.addictivetips.com/windows-tips/find-your-windows-10-product-key-after-upgrading-from-windows-7-8/

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 02-07-16 18:10

Eller på dansk
Gå ind under Indstillinger ( tryk på win + i) > Opdatering og Sikkerhed > Genoprettelse > Nulstil denne PC > og tryk på Gendan Fabriksindstillinger

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 02-07-16 19:55

Tak for svaret tedd.