/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Jugoslaviske dukkefilm
Fra : Lincoln1242
Vist : 305 gange
50 point
Dato : 01-07-16 22:44

Fra min barndom husker jeg at have set nogle (formentlig) jugoslaviske eller tjekkiske dukkefilm. Det har nok været i midten af firserne. De handlede om to mænd, der fik nogle spøjse idéer, som f.eks. at bygge en pejs i en lejlighed, grille kyllinger med en drejebænk og et gasblus osv. Ja, det lyder tåbeligt - og det var det også! Men jeg var flad af grin dengang! Og nu kunne jeg godt tænke mig at finde dem igen. Jeg har prøvet alle mulige søgninger på youtube, men har ikke fundet dem.

Det eneste, jeg ellers kan huske, var at filmene hed "Det var dét!". Men heller ikke en søgning på Google kommer det nærmere.

Er det noget for DRs detektiver, eller er der nogen her, der lige ved hvad det er for nogle film, jeg søger!?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 02-07-16 09:21

Er du sikker på,at filmen hed sådan,og ikke udsendelsen,men prøv at Google ind på"tschechische puppenfilme",måske kan du finde noget der.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-07-16 12:45

Jeg har tidligere haft stor held med hjælp fra dette forum
http://filmz.dk/forum

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-16 13:07

De var hylende sjove, selv ville jeg tro de var fra Norge? tror det kunne ligne deres form for humor , men ellers var Øst landene gode til at lave tegnefilm

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-16 08:54

Prøv at se på "Icestorm.de",der er mange film fra østllandende.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 06-07-16 22:51

Tak for svaret omahexen.

Kommentar
Fra : mig-selv