/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
mastercard problemer
Fra : denevigeuheldige
Vist : 264 gange
50 point
Dato : 24-06-16 19:35

Min kone og jeg har efter udskiftning fra almindelige visa dankort og over til mastercard, haft et utal af problemer med at kunne betale og samtidig også at kunne overføre beløb til anden side. Selv om der er fuld ud dækning for disse beløb. Jeg ved så ikke om nets har noget at skulle bestemme ud over hvor mange penge man kan bruge inden for en vis grænse? I hvert fald har vi ingen problemer med manglende dækning og lignende og vi har ikke noget lån eller haft et ønske om et loft på disse kort.

Jeg tænker på om man simpelthen kan droppe det danske system og så finde en international bank i udlandet hvor man kan få bedre betingelser og hvor vores lønninger fra arbejdsgiver kan overføres. Vores hobby virksomhed benytter visa dankort til at betale regninger med hvor erhvervskreditten er tilknyttet og der er ingen problemer, men vi vil helst ikke blande privatforbrug og erhvervskredit sammen så derfor benytter vi ikke dette visa dankort til privatforbrug.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-06-16 19:42

Mastercard kan du bruge i butikker og på Internettet, men du kan ikke overføre penge fra det via din Netbank.

Udenlandske banker tager markant højere gebyrer end de danske, da der er lovgivet imod det.

Herudover skal din arbejdsgiver betale overførselsgebyr når han skal overføre din løn til en udenlandsk bank.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-16 21:03

Skift tibage.
Butikkernes modstand kan skyldes højere gebyrer på Master, det kan hverken Nets eller bankerne gøre noget ved, og indtil videre er det sådan at butikkerne ikke tilføjer gebyret ved kassen hvad der vil få de fleste til at gå i det røde felt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-06-16 21:05

Med et udenlandsk betalingskort har butikkerne ret til at opkræve gebyr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-16 21:35

Citat
, men du kan ikke overføre penge fra det via din Netbank.

Jo, man kan/ jeg kan, og jeg har 2 MasterCard´s - men det er til min NEM konto/ det ene er lidt mere besværligt end det andet grundet der er knyttet lidt Kredit til kortet, men det er ikke svært.

Du skriver ikke hvilken bank du har, men det kunne være i forbindelse med omlægning af konti/ EDB - system nedbrud har jeg oplevet før - nedenstående.
Oplevede for ikke længe siden at der var lukket en hel Weekend for mit kort, men det stor så på bankens hjemmeside med STORE bogstaver.
Citat
Med et udenlandsk betalingskort har butikkerne ret til at opkræve gebyr.

Og de gør dét.. i stor grad.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-06-16 11:58

Betingelserne er forskellige efter hvilken bank mastercardet er tilknyttet.
Nogle har ret små grænser for daglige og månedlige tbrug.
Generelt er det sådan at gebyrerne er større på mastercard end på Visa. Derfor er der nogen udbydere ( banker m.v) som meget gerne vil prakke folk mastercard på. Så tjener de mere.

I nogle lande har en del handlende mere modstand mod mastercard, fordi de skal af med høje gebyrer for at indløse hos banken.

Få også et visa/dankort. Det er det mest universelle , både til brug i Danmark og udlandet.
Hvis det er tilknyttet en almindelig bankkonto kan du hæve og sætte ind på kontoen, som du vil.

De mest almindelige gratiskonti i bankerne er ikke til kredit. Men det kan jo aftales mod gebyr/renter.

en udenlandsk konto vilbare løbe op i omkostninger, undtagen hvis du kun bruger den til indtægter i det pågældende land. Det er også de færreste banker, som vil åbne konti for folk, som hverken bor i landet ,eller er statsborgere.
Bare for en dansker kan det være et bøvl for at få en konto i Sverige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-16 13:22

Lyder lidt tricky at få almindelig løn overført direkte til en udenlandsk konto medmindre at man bor der som udsendt af firmaet og skal bruge lokal valuta, dertil kommer overvågningen fra Skat.