/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
tillykke
Fra : kenwood
Vist : 890 gange
100 point
Dato : 24-06-16 06:16

Stort tillykke til England, Nu må vi håbe at danmark er så klog at de følger efter så vi kan få lukket for den massive indvandring samt lukke for ulandsstøtte

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-16 07:07

Lad os nu se hvordan det går, inden vi kaster os ud i eksperimentet!

"Storbritannien" kan hurtigt blive reduceret til England, hvis Skotland og Nordirland forlader skuden

Ulandsbistand er et nationalt anliggende, Dk giver de 0,7% som FN anbefaler som minimum, Polen nøjes med 0,1%.

http://www.oecd.org/dac/development-aid-rises-again-in-2015-spending-on-refugees-doubles.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-16 07:08

Ja... UD !!! Så vi igen kan blive Herre i eget hus.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-06-16 08:33

EU - politikerne er fuldt ud selv ud over dette resultat
1. De har fjernet selvbestemmelseretten i flere lande. ( tekniske love bliver besluttet og skrevet på sådan måde at man kan slippe for at høre på befolkningerne og inddirekte fjerner mulighederne for selvbestemmelse, selvom at der er forbehold så er de mere eller mindre sat ud af spillet pga andre love)

2. De forskellige befolkninger skal spare mm lige med undtagelse af " deres egen snabel " i Bruxel pengekassen.

Selvom de adskillige gange har fået vink med en vognstang VIL DE IKKE HØRE OG TRUMLER HEN OVER ALLE SOM IKKE GØR LIGE PRÆSIS HVAD DE VIL HAVE. VÅGN OP I HAR GLEMT BEFOLKNINGERNE OG NU ER DET FORSENT I HAR FEJLET ENDNU EN GANG

TILLYKKE LONDON (England)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-16 09:07

Citat
vi kan få lukket for den massive indvandring

Jeg ser nu den vandrende daglejer som et større problem end indvandring. 150.000 Polakker så jeg gerne sendt hjem til de Polske byggepladser og jordbærmarker i stedet for at underbyde den Danske arbejder på arbejdsforhold og løn. De Polakker som har lyst at slå sig ned fordi de har et fast arbejde må da hjertens gerne blive og søge om statsborgerskab så de kan blive familiesammenført, men banditterne fra Litauen, Kroatien, Rumænien og Bulgarien skal afvises ved grænsen medmindre de har søgt om visum og har et lovligt indrejseformål. Jeg gætter på at mindst 100.000 cykler, computere, smart-tv og mobiltelefoner befinder sig syd for grænsen kørt væk i korteger af lejede Tyske og Svenske varevogne med banditterne som chauffører. Deriblandt den moutainbike jeg fik af familien i 50 års fødselsdagsgave. En beboer så to 'fremmedsprogede'' i en hvid varevogn på Svenske plader køre væk med den og de ca. andre 20 cykler de havde fyldt vognen op med.

..og landmændene kan passende lære at tjene deres penge selv i stedet for at hæve en fast hyre ved EU's fælleskasse som alle vi andre så skal betale til.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 24-06-16 11:41

Jeg havde det som mange andre m.h.t. afstemningen igår: Mit "hjerte" sagde UD - min forstand BLIV. Og sådan har jeg det stadig idag.
Men UD´et må da for pokker føre til alvorlig selvransagelse i EU-mastodontens korridorer, eller er det for meget at forvente. Til en begyndelse kunne man som en gestus til al sund fornuft afskaffe det månedlige flyttecirkus - det ville vel være en for alle andre end franskmændene fornuftig beslutning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-16 14:56

lgs -> DITTO:
Citat
Mit "hjerte" sagde UD - min forstand BLIV.

..men nu har andre vist vejen og jeg vil af principielle grunde helst ikke blive 'efterladt' alene på en synkende skude. Redningskranse eller ej !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-16 16:40

Ja så er der lys forude, til lidt selvbestemmelse.
Nu kan der måske blive det frivillige samarbejde, som EF i virkeligheden skulle være.

Tak England for at vise vejen.

Jeg skriver England, fordi jeg ikke tror det er GB som sådan der har valgt selvstændighed.

Ps. Jeg er sku nok ved at være gammel, for jeg er rimelig enig med Molokyle.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-16 17:45

Vist ikke noget at sige Tillykke for?

Der er noget der hedder synogi effekten.
Sammen står Europa jo stærkere, lad os dyrke æbler og overlade appelsinerne til Sydeuropa.

Og lad os så håbe på at Skotterne løsriver sig og selv stemmer sig tilbage til et fælles EU.

Eneste positive, nu rasler UK aktierne og pundet ned,
så vi kan nok snart få billige rejser til et forarmet England i krise...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-16 17:59

svendgiversen -> Jeg giver dig lige en gammelt C.V. Jørgensen strofe:
Citat
Vi havde det OK. sammen, men måske bedre hver for sig?

Du skriver:
Citat
Sammen står Europa jo stærkere

..og jeg spørger "sammen"? ...mod hvem?
Samhandel ifbm. lovgivning på f.eks forsvars- politi- og sikkerhedpolitiske områder har altså ikke meget med hinanden at gøre. Du må lige skille æbler fra appelsiner fra aktier. Inden du fremfører dine løse påstande om EU's nødvendighed (..for det er sådan jeg læser dit indlæg. Korreks mig, hvis jeg tager fejl )
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 24-06-16 19:27

Jeg fatter ikke,at nogle kan sidde og klappe i hænderne,uden at vide,hvilke konsekvenser det får for Danmark !!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-16 19:32

Citat
Jeg havde det som mange andre m.h.t. afstemningen igår: Mit "hjerte" sagde UD - min forstand BLIV. Og sådan har jeg det stadig idag.
Sjov nok, mit hjerte sagde også UD - min forstand UD, det kan kun gå for langsomt.

Uden at hovere, har jeg postuleret igennem årene at EU bryder sammen, nu er første store sten revet væk - og flere følger snarligt efter. (forhåbentlig DK)

USSR holdt i 45 år. Spørgsmålet er, hvor længe holder EUSSR..?

TILLYKKE, I GJORDE DET !

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-16 19:41

Nu bliver jeg nødt til at komme med nogle oplysninger,
som nok ikke mange kandu her "Tillykke brugere" accepterer, og slet ikke moly:

En af de første gange jeg var i USA, i en rig industristat østpå,
havde en lille nordvestlig stat økonomiske problemer,
og vi spurgte direktøren for vor hydrauliske vært:
"Skal i dog ikke hjælpe dem økonomisk"?

Svaret var: "Nej det må de selv klare".

Og her er så forskellen på Amerikas Forenede Stater og EU, det vi har gjort forkert.

Der er store forskelle på økonomien i de forskellige stater i USA,
men det lader man køre, nogen er bedre til kyllinger, nogle til vin og nogen til laks,
og tilsammen får de fleste amerikanere noget ud af det.

I modsætning til det vi har gjort forkert her i Europa,
da min kone var i Rumænien, hvor hendes svigerdatter er født,
havde hver gård i den lille landsby en ko, nogle kun en ged,

og hver dag drev hyrden de få køer og geder på græs,
så vendte de hjem om aftenen og børnene i familien fik frisk mælk.

Min kones søn havde her i Nordjylland næsten 100 køer, og det kunne han ikke leve af,
han solgte heldigvis sin malke kvote, og i dag skal man have mindst 300 køer for at overleve,
og mælkepriserne styrt dykker.

Og så skal man jo ikke generalisere, med den samme EU støtte overalt i Europa,
I nogle lande har man slet ikke styr på det, når farmor er død i Grækenland,
får hun stadig pension i flere år, og dernede opfattede de euroen som en blanco check.

Lav et nyt fælles Europa, som i USA, men hvor hvert land/stat lever på sin egen økonomi,
og ikke noget med fælles tilskud, uafhængig af omkostninger i det pågældende land.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-16 19:49

Citat
Jeg fatter ikke,at nogle kan sidde og klappe i hænderne,uden at vide,hvilke konsekvenser det får for Danmark !!!

Frihed har altid kostet.....................Men sjovt nok vil alle dem som siger, at det er forfærdeligt, måske netop være de samme der først indretter sig på de nye vilkår.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-16 20:18

Nej klap ikke i hænderne, især ikke hvis I har investeret i god tro, før EU gik af lave.

Og nu nævnte jeg jo USA, hvor økonomiske forskelle ikke udlignes med alkens tilskud.
Min niece bor i LA, Californien, og har billige gartnere sydfra,
og også junk mad, billigere end hun selv kan lave det.

Og England har jo via deres dominions også gennem tiderne fået megen billig arbejdskraft.
Det samme har eksempelvis Holland, mange billige kinesiske madsteder der.

Men det værste eksempel i nyere tid er jo Kina,
så længe de rige øst stater kunne hente billige arbejdere,
oftest underbetalte piger fra fattige provinser vest på, var de uden konkurrence.

Nu har jeg glemt hvad jeg oprindelig ville sige,
men vist noget med ikke at klappe i hænderne,
før konsekvenserne for Englands nej til EU får konsekvenser.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-06-16 20:49

Tak til den modige britiske halvdel af vælgerne, for at vise vejen.

Da vi i ´72 skulle ind i EF, var det ifølge magthaverne bydende nødvendigt, at følge briterne ind i fællesskabet. Lad os for guds skyld følge dem ud igen. Tak.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-16 21:30

Det jeg prøvede på at sige er at vi skal bevare fordelene i et fælles EU,
hvor vi hver for sig gør hvad vi er gode til,

men ikke prøver på at indordne alle mere eller mindre rige europæere under samme vilkår.

Familien med en ko i Rumænien har cirka samme levevilkår,
som den danske landmand med over 100 køer.

Engang da vi fulgte England i EF med de 7 mod de 6 var de en af verdens førende nationer,
men ikke mere, de kan jo ikke mere leve af overskud fra fjerne dominion s og billig arbejdkraft.
Andre nationer har for længst overhalet dem, bare tænk på din bil?

Englænderne har nu dummet sig, og må betale prisen, vi skal ikke følge dem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-16 21:50

Et andet problem for Europa, i modsætning til USA, er jo et fælles sprog,
og her har engelsk jo været dominerende, men ikke blandt tyskere og latinere.

Sjovt nok er engelsk jo en blanding af flere sprog, de oprindelige gælere der,
og så vi vikinger, typisk med de korte rå navne som: man, blod og skål lig shell,
flere germanske ord og så de normaniske erobrere med finere tremende betegnelser.

Når nu England forlader os, vil der jo være mindre accept for det mest brugte sprog
i den vestlige verden, og vi vil jo ikke styres på hverken tysk eller fransk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-16 22:23

Citat
Nu har jeg glemt hvad jeg oprindelig ville sige,
men vist noget med ikke at klappe i hænderne,
før konsekvenserne for Englands nej til EU får konsekvenser.

Englands nej til EU får konsekvenser. Nævn nogle...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-06-16 23:14

Kode
Englænderne har nu dummet sig, og må betale prisen, vi skal ikke følge dem.

Det er så din mening. Jeg tror derimod de har skudt papegøjen, men vi får se hvem der får ret. En ting er i hvert fald sikker. Hver gang nogen har stillet et valg op om mindre EU, har man fået tudet ørerne fulde om de katastrofer der ville følge. De sker bare aldrig. Euroen eks. EU er fandens opfindelse. EF var måske nok en fornuftig ting.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-16 23:47

Er der nogen EU-lande, som har økonomiske fordele af at ved at være medlem..?
Svar: NEJ, NO, NEIN, AUCUN, GEEN............No, absolutely no

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-06-16 00:14

Citat
Er der nogen EU-lande, som har økonomiske fordele af at ved at være medlem..?
Svar: NEJ, NO, NEIN, AUCUN, GEEN............No, absolutely no
Indsæt dit citat her

Tommy - blot for det ædruelige arguments skyld: har du eller nogen anden for den sags skyld argumentationen i orden for den påstand? Eller for den modsatte? Hvordan vil I måle det? I al fairness.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 20:08

Citat
Tommy - blot for det ædruelige arguments skyld: har du eller nogen anden for den sags skyld argumentationen i orden for den påstand? Eller for den modsatte? Hvordan vil I måle det? I al fairness.
Nu er det sjældent jeg påstår noget, som jeg ikke har undersøgt rigtigheden i.
http://finans.dk/finans/okonomi/ECE8740614/danske-forskere-torpederer-brexitdebat-eumedlemskab-har-ingen-indflydelse-paa-vaekst/?ctxref=ext

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-16 20:14

Ja, nogle fattige øst og syd lande har helt sikkert haft fordele ved at komme med i EU,
og nogle rigere vest europæiske lande har fået billig arbejdskraft...

Som nævnt, udnyt kun fordelene ved et fælles EU, og prøv ikke på at harmonisere.

Hvis familien med den ene ko i Rumænien har det lige så godt økonomisk,
som den stakkels danske bonde med over 100 køer og en kæmpe gæld,
så lad det blive sådan. Bevar de eksisterende økonomiske forskelle...

I øvrigt har jeg forgæves prøvet at komme på kandu i flere dage,
det kan jo ikke fortsætte på den måde,
men måske er kandu.nede et bedre alternativ en kanvi.dk, som jeg tidligere har foreslået.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 20:16

Citat
Ja, nogle fattige øst og syd lande har helt sikkert haft fordele ved at komme med i EU,
Med hvilke argumenter bygger du det på..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 20:29

Svend, du mangler at argumentere for denne påstand.
Citat
Nu har jeg glemt hvad jeg oprindelig ville sige,
men vist noget med ikke at klappe i hænderne,
før konsekvenserne for Englands nej til EU får konsekvenser.

Hvilke konsekvenser får det for England..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-16 20:47

Foreløbig er de engelske aktier og pundet jo raslet ned, hvorfor mon?

Og så, bare et eksempel, fik vi malet vor gavl af en polak,
der ifølge hans danske malermester,
får det samme i timen som hans danske kollegaer,

Nu kan han sende flere penge hjem til familien, end de kan nå at bruge i Polen.
Og hvem plukker lige nu vore jordbær?

Og hvem vil komme med det første, bare et mindre alternativ, til et operativt kandu??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 20:57

Fordele og ulemper ved EU?

Mit gæt er at Englænderne nok finder ud af at overleve deres exit uanset 'konsekvenserne'. Det er en stærk nation som plejer at komme gennem problemer i nogenlunde go' ro og orden med selvstændigheden i god behold . (WWII til eksempel, men lad Falklandsøene ligge hvor de ligger).

Danskerne er heller ikke blege for at kunne klare sig selv (..på den ene eller anden måde).

Jeg er mere i tvivl om hvorledes; Litauen, Kroatien, Rumænien, Bulgarien og andre blodsugere vil klare sig ud af et exit? Tyrkiet stortuder over exit'en ..og 'truer' med massiv indvandring. (Godt de IKKE fik noget at skulle have sagt.)

FINGEREN ...si'r jeg.

FRIT NORDEN og Rød Front ..er vejen frem/videre !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-16 21:04

Og omkring køer, hvad med bjergbønderne, de har sikkert mere end én ko,
men næppe 2-300 køer, som man mindst skal have i Danmark for at overleve.

Hvordan overlever de, man kan jo importere billigt mælk fra eksempelvis Frankrig?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 21:11

svendgiversen ->
Citat
Og så, bare et eksempel, fik vi malet vor gavl af en polak,
der ifølge hans danske malermester,
får det samme i timen som hans danske kollegaer

*LOL* Du er godt nok naiv. I vores andelsboligforening fik vi at vide at ingen Danskere ville lave facaderenovering i vor boligforening til 185 kr. i timen. Derfor havde bestyrelsen hyret et Dansk firma med polske 'slaver'. Ja, på papiret fik de 185 kr i timen, men da jeg talte med de Polske arbejdsmænd så fik de altså kun 90 kr. i timen (..de var LYKKELIGE for de skulle nemlig ikke betale skat af indtægten når de var i Danmark i mindre end 3 måneder), resten tog den Danske arbejdsgiver sig betalt for, at de kunne sove i skurvognen om natten efter en 12 timers arbejdsdag ..også Søndage ..alle 2 måneder arbejdet stod på. Nul sikkerhedsko, beskyttelsebriller, handsker ..under arbejdet med maskinel af-/opfuring og efterfølgende syre nedvaskning.

Til gengæld er der mere mere 'kontrol' med stilladsopsætning. Det Danske 'TEAM' var billigst i timeløn ...for der var jo tilsyn! De fik også 185 kr. i timen.

Er det sådan du ønsker at det fælles Europæiske sammenhold skal fungere?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 21:19

Citat
Foreløbig er de engelske aktier og pundet jo raslet ned, hvorfor mon?
Det har intet med EU at gøre, men markedet reaktion på "Hvad sker der nu"
Indenfor 14 dage er aktiemarkedet normalt igen og aktier, spekulation, køb og salg vil igen finde sit rette leje. Pundet vil igen stige - måske endnu højere end det var før den 23.

Samme reaktionsmønster så vi i DK., da Polle Narrehat sammen med det radigale djævelskab Jelveg, ville lokke danskerne på glatis ved at anbefale vi skulle stemme ja til fupvalutaen Euro.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 21:31

Citat
Og så, bare et eksempel, fik vi malet vor gavl af en polak,
der ifølge hans danske malermester,
får det samme i timen som hans danske kollegaer,

Nu kan han sende flere penge hjem til familien, end de kan nå at bruge i Polen.
Og hvem plukker lige nu vore jordbær?
Dette scenarie som du opridser her, er helt og holdent -og kun EU-djævelskabets skyld.

Såvidt jeg husker, var fagbevægelsen helt ellevild med at få østarbejdere til DK - DF var imod.
Daværende SID's Leif Lahn kaldte DF'erne menneskefjendske racister fordi, DF vil ha' udskudt den såkaldte "Østaftale"
Såååååå deeet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-16 21:53

Nu bor vor malermester her på vejen, og jeg tror på ham, når han siger
at hans dygtige, polske malersvend, får det samme i timen som hans danske kollegaer.

Og Tommy, så skynd du dig med at købe nogle engelske aktier og pund, jeg gør det ikke,
og hvorfor undgår du det med de store økonomiske forskelle i Europa,
du kender jo mere til bjergbønder end de fleste danskere??

Igen, lad os beholde fordelene i EU, hvor vi hver især gør det vi er bedst til,
vin og appelsiner sydpå og æbler og laks nordpå.

Og undgå det der har ødelagt det tidlige EU,
at vi alle skulle være ens og have den samme økonomiske støtte,
eksempelvis kontant hjælp og SU i €.

Når man nu nogle steder kan leve lige så godt med én ko i stedet for over hundrede...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 21:54

Jeg skraldgriner (..og sukker indvendigt) stadig over 2020 planen i Maj 2012:

http://www.stm.dk/_p_13679.html

Det var den plan som de arbejdsløse, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister, (førtids-)pensionister og efterlønnere skulle stå på mål (..og betale) for.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 22:06

svendgiversen -> CEPOS fremturer med at offentlige udgifter og overførselsindkomster er roden til alt ondt, men var de endog særdeles fraværende og stille i den offentlige debat, da finanskrisen skulle forklares og Bankerne 'reddes' ud af egen suppedas. De kom først på 'banen' igen da skattelettelser til de velhavende kom frem i regeringsgrundlaget ved sidste folketingsvalg.

Hvis det er disse økonomiske genier og deres proselytter i LA du lytter til? Så er mit råd: LUK ørerne !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 22:28

Citat
og hvorfor undgår du det med de store økonomiske forskelle i Europa,
du kender jo mere til bjergbønder end de fleste danskere?
Det kan jeg ikke svare på - og lige så lidt på, at vi - danskerne - har verdens dyreste fødevarer -og samtidigt den allerdårligste kvalitet. Resten af Europa ryster på hovedet af os over vi i det hele taget putter lortet i munden og synker det.

Problemet kunne være:
For høje lønninger, afgifter på alt, høj moms på alt, tårnhøje Elafgifter - tiltrods for, vi skulle være - næsten da - selvforsynende via vindmøller, ineffektivt landbrug pgr. af gødningsregler - set i forhold til resten af Europa, andre sære regler. .....altså i DK

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 22:31

PS. Fik jeg nævnt, ALT FOR HØJ SKAT!!!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-16 06:48

Citat
Det kan jeg ikke svare på - og lige så lidt på, at vi - danskerne - har verdens dyreste fødevarer -og samtidigt den allerdårligste kvalitet.
.

Sludder, vi har de højeste fødevarpriser blandt EU-landene, Norge og Schweiz (begge er udenfor EU) har højere fødevarepriser end os!

http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=19360

At "vi" æder lort er en anden sag, men det er ligesom med fluer, 5,6 mio kan ikke tage fejl

Brexit handler meget om englændernes selvopfattelse, der endnu en gang kan sammenfattes i denne Times-overskrift fra 22. oktober 1957

Citat
“Heavy Fog in the Channel. Continent cut off.”

Måske kommer der et omvalg, muligheden er åben?

https://petition.parliament.uk/petitions/131215

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-16 07:02

Glemte lige det der skattetryk, Dk ligger ret gennemsnitligt blandt EU-landene, Belgien væsentligt højere!

Mange spændende tal her:

http://www.skm.dk/skattetal/statistik/generel-skattestatistik/skattetryk-en-international-sammenligning-i-2013

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 08:27

..og så kan det undre en og anden at svendgiversen gentagne gange hiver køer ind i debatten?

Før kunne man åbenbart leve af 1 ko. Så skulle man have 10 ..20 ..100 og nu 300 med samme udbytte. Mon ikke man så skulle se sig om efter andre måder at tjene til dagen og vejen?

I takt med udviklingen i en globaliseret verden nytter effektivisering ikke et hak hvis dét er ko-måden man gør det på. Hvis man virkelig havde effektiviseret, så kunne 300 mennesker idag have levet af een ko. For det er dét effektivisering handler om, men EU har hele tiden stået i vejen for en sådan udvikling med tilskud til bl.a de Danske landmænd og det er derfor blevet rasende dyrt ...for alle os andre som ikke har køer. Landmændene i Danmark har kun været gode til een ting under EU medlemskabet: At låne penge og strække hånden frem og bede om flere penge, når der ikke kunne betales tilbage. Præcis som finanssektoren med deres endeløse insiderhandler, kursmanipulation og selskabscirkus. Det er altså ikke sådan at man driver forretning, men det er sådan at EU fungerer ..for nuværende. Der er al for megen fokus på erhvervslivet indtjening og for lidt på det sociale aspekt i et samarbejde.

Ser man på argumenterne for et DANXIT, så er det tydeligt at det netop er EU's rådne kapitalsystem man ønsker at bevare. Den alm. Dansker kan sejle sin egen sø ..og klare det selv, som man tilsyneladende mener er vejen frem i USA som svendgiversen fremstiller det i samtalen med en Amerikansk erhvervsmand. Helt på linje med udlandsdanskeren Lars Seier Chistensen:

http://politiken.dk/debat/ECE3270462/forstaar-bruxelles-ikke-signalet-er-det-slut-inden-for-faa-aar/

Samme argument med modsat fortegn får en gammel kommunist som jeg til at ønske os ud af EU.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 08:52

Ps. Man taler om kapitalens og borgernes fri bevægelighed i EU og i LSC's frihandels drømmescenarie, men man glemmer at forklare hvad meningen er?

Er det for at skabe lighed mellem nationerne og deres befolkninger eller er det for at skabe nye muligheder for uhæmmet udbytning af arbejdere i alle lande?
For blå blok's vedkommende gætter jeg på det sidste.
Man ønsker ikke at nedlægge EU før man har fundet en ny og anden måde at tage røven på den alm. arbejder. De fattige, de syge og de gamle ...jamen, DE MÅ JO KLARE DEN SELV !!!

Jeg går som sagt ind for et nordisk samarbejde, men det skal IKKE være med et mini-EU som skabelon.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-06-16 10:27

Kode
Sludder, vi har de højeste fødevarpriser blandt EU-landene, Norge og Schweiz (begge er udenfor EU) har højere fødevarepriser end os!

Kære vagnr

Hvis du finlæser Kaptajnens indlæg indser du nok, at det er dig der sludrer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-16 10:59

Det med den ene ko var kun et eksempel på at der er store forskelle på leveomkostninger i EU,
som vi ikke skal prøve at udligne med samme tilskud overalt.

Det med USA var også kun et eksempel, her har man bevaret store økonomiske forskelle.

Og det betyder vist ikke meget, hvis vi skal betale et par kroner mere for en liter mælk.
Så kunne de få landmænd, der er tilbage, overleve uden at overbyde hinanden med mere mælk.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-16 12:23

Tilsyneladende må det være afholdsfolk, der har stemt NO!

Her første artikel fra ugens Vinavisen

Citat
Britiske vinfolk ville blive i EU
Storbritannien har valgt at sige farvel til EU-samarbejdet. David Cameron er gået af som premierminister, og det britiske pund er raslet ned. Alt sammen er sket inden for et døgn - og et rystende døgn for de britiske vin- og spiritusorganisationer, der alle har støttet ”forbliv”-kampagnen.
Det samme har organisationernes medlemmer. En nylig undersøgelse blandt de 300 medlemmer af Wine & Spirit Trade Association (WSTA) viste, at 90% af dem ønskede, at Storbritannien forblev i EU. 8% var stadig i tvivl på daværende tidspunkt, mens kun 2% ville stemme for at forlade fællesskabet.
Bekymrede britiske vinhandlere
Også Scotch Whisky Association (SWA) har selv ført ”forbliv”-kampagner, ligesom Diageo, der ejer flere skotske whiskymærker, og en række store whiskyproducenter offentligt har meddelt, at de ønskede at blive i EU.
Hos SWA frygter man ifølge The Drinks Business, at whiskyindustriens 1 milliard pund (cirka 9,2 mia. kr.) store eksport og de 40.000 job, der knytter sig til industrien, vil være i fare.
Også førende britiske vinhandlere vågnede op d. 24. juni med rynkede pander og med udsigten til, at det nu bliver dyrere at købe europæiske vine. Og så er der en udbredt bekymring for en ny økonomisk recession på britisk jord, der vil betyde, at forbrugerne vil købe færre vine - netop nu, hvor vinforbruget i Storbritannien endelig var på vej op igen.
Om de mange bekymringer er berettigede, eller om ”forlad”-siden får ret i, at udmeldelsen bliver af det gode for briterne, får tiden vise.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-16 12:46

Hvis disse vin oplysninger fremføres inden en evt. dansk afstemning, ingen risiko for Danxit.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-16 14:32

Citat
Hvis disse vin oplysninger fremføres inden en evt. dansk afstemning, ingen risiko for Danxit.

Helt enig, ud over det vil ingen sønderjyde eller "Lolster"-bo stemme for at skulle betale told af øl, vin, spiritus og smøger, når de har handlet i Tyskland

Skrevet med nogen misundelse, turen fra Kbh-området er for lang og dyr til at jeg gider, medmindre jeg skal til Tyskland af andre grunde!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 15:13

Citat
Glemte lige det der skattetryk, Dk ligger ret gennemsnitligt blandt EU-landene, Belgien væsentligt højere!

Her er de korrekte tal - Og danskerne bliver flået.

http://www.business.dk/oekonomi/se-listen-gaet-hvem-der-har-verdens-stoerste-skattetryk

Citat
Måske kommer der et omvalg, muligheden er åben?
Ja selvfølgelig, det er der jo tradition for. Og "vi" bliver ved, indtil det rigtige resultat foreligger. Så skal "vi" til gengæld love, at I aldrig bliver spurgt mere.

Morale: Hvis man ikke vil høre svaret, skal man ikke spørge.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-16 16:42

Citat
Her er de korrekte tal - Og danskerne bliver flået.

Begge tal er nok korrekte, farven har bare en anden lyd!

Dit link handler kun om hvad man betaler i skat, mit (skats) om skattetryk EFTER de faste ydelser man får igen, såsom børnepenge mv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 17:22

Alt er snart censureret - selv nøgne kællinger http://jyllands-posten.dk/kultur/billedkunst/ECE8799453/noegenforbuddet-fortsaetter-fotograf-skal-censurere-kunstudstilling/

Har det noget at gøre med, at Profeten skal adlydes, selv fra vantro.
Hvornår stopper det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 18:54

svendgiversen -> Større bortforklaringer skal man sgu lede længe efter. Mener du det du skrev? ...eller gør du ikke?

vagnr -> Du overfortolker på en parantes i forklaringen på et NO. Men redder den på målstregen i dit citat:
Citat
Om de mange bekymringer er berettigede, eller om ”forlad”-siden får ret i, at udmeldelsen bliver af det gode for briterne, får tiden vise.

Enten er det? ...eller også er det ikke! *LOL*

Her har 'krybskytten' for en gang skyld ret:
Citat
"vi" bliver ved, indtil det rigtige resultat foreligger. Så skal "vi" til gengæld love, at I aldrig bliver spurgt mere.

Morale: Hvis man ikke vil høre svaret, skal man ikke spørge.

vagnr igen...->
Citat
..skattetryk EFTER de faste ydelser man får igen

Ja. Her lugter argumenterne lidt af hvilken side af åen man befinder sig på og hvordan man vender brillerne.
Citat
Begge tal er nok korrekte, farven har bare en anden lyd!

EKS. :

En kontanthjælpsmodtager over 30 år modtager ca. 10.500 kr pr. måned fra 'det offentlige'.

...Meeeeen; vi skal lige have 34% af beløbet tilbage i skat og af rådighedsbeløbet skal du betale yderligere 25% i Moms til såvel faste udgifter som alm. leveomkostninger. Så hvor meget modtager kontanthjælpsmodtageren egentlig fra resten af arbejdsstyrken? Ca. 5.225 kr pr. måned.

Differens: 10.500 - 5.225 = 5.275. Er glasset halvt tomt eller halvt fyldt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 19:07

Citat
Her har 'krybskytten' for en gang skyld ret:
Det har jeg 99 gange ud ad hundrede

"Krybskytten" kært barn har mange navne....krybskytte.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 19:16

Kaptajn Haddock -> Den sidste 1% må så være undertegnedes
..men; det er den VIGTIGE 1%.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 20:18

kenwood -> Undskyld "os".
..men i emnet Politik som i kategorien 'smalsnak' ( http://kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608 ), så går tråden nogen gange sine 'egne veje'
Dette ka' jeg kun beklage for ..nu om dage UNDSKYLDER man nemlig ikke ..slet ikke i politik
"Vi" skal forsøge at rette op på det og er allerede i gang med en intern revidering af vore sagsgange.
Tommy->

Ps. For mit 'indre øje' ser du stadig således ud: http://peecee.dk/upload/view/451297

..og hvis du skulle være i tvivl? Så er det mig, som hjælper de andre tosser og grejet sikkert i land. Alt imedens du har alt for travlt med dit forehavende til at hjælpe til
</TINTIN> aka: http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/eaglescout.htm

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 21:10

Med Haddock rammer du plet. Splitter mine bramsejl....!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-16 21:49

Citat
..men i emnet Politik som i kategorien 'smalsnak' ( http://kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608 ), så går tråden nogen gange sine 'egne veje'

Denne gang er det ikke min skyld.
Jeg holder min kæft, når de store taler.

Det eneste der ikke kan argumenteres imod, er at jordkloden stadigvæk er rund.

Har nemlig selv set efter, for en sikkerheds skyld, på Google Earth.
Bortset fra dette, er Briterne snart tilbage i folden igen. Det sørger Skotterne for.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 22:17

mosebaek ->
Citat
Det eneste der ikke kan argumenteres imod, er at jordkloden stadigvæk er rund.

Rund? ...nåeh; du mener elipse
..og så er det eneste uundgåelige her i livet: DØDEN.
Når det er sagt, så er jeg ikke sikker på at du har ret i:
Citat
Bortset fra dette, er Briterne snart tilbage i folden igen. Det sørger Skotterne for.

Hvorfor tror du Briterne skulle lytte til Skotterne? I så fald ville det være nyt for mig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 22:57

Hvis briterne skal tilbage i "folden" skal der en ny afstemning til, i såfald vil det være en angreb på demokratiet. Men okay, det kan nemt fremkomme - altså et angreb på demokratiet - især når det er i EU regi. Jeg tror bare ikke på, at England tør vove det.
Vi hører nu røster fra hhv. Frankrig og Italien og ikke mindst Danmark, at nu vil "de dumme - de uoplyste, bærmen" forlange en folkeafstemning om tilknytningen til EU

Eliten - altså den snakkende klasse, har helt glemt grundstenen i et demokrati, den er, at politikerne skal tjene folket - det er ikke folket der skal tjene politikerne.......Fattede du det, Mogens Lykketoft.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 23:18

Lyt - nej, det er ikke musik.
https://www.youtube.com/watch?v=lc3n6X3FVdY

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 23:49

Selv vor bilagsfusker LLR har overraskende klogt ytret sig om Brexit:
Citat
"Vi må respektere det valg, som et flertal af den britiske befolkning har truffet."

Kilde: http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3022912

Jamen, hvad fanden ville han og andre ellers gøre?
Erklære England krig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 00:02

Jeg lyttede skam til hle talen dit link K-T, men derfor skal I andre nu ikke snydes for 'musikken':

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 00:11

Skulle alt andet kikse for Briterne? ..er jeg overbevist om at de kan få en frihandelsaftale og 'forsvarspagt' med den store leder Kim Jong-un.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 00:28

Lige inden jeg går i seng i min halvbrandert
Min kloge 80 årige mor sagde til mig omkring demokratiet som det praktiseres idag:
Citat
Hør min søn:

Det lyder besnærende med al den 'frihed' som den yderste venstrefløj tilbyder, men der er ingen som kan fratage os flere generationers tilkæmpede rettigheder opnået gennem demokratiske arbejdskampe.

Jeg sagde: Jamen, hvad så med efterlønnen, dagpengeretten og førtidspensionen ..som både du , bedste- og oldefar kæmpede så bragt for?

Øeehhh.... ?
G'nat </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 00:33

Ps. Angreb på demokratiet kommer altså fra højrefløjen ...ikke fra folket.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-16 06:05

Citat
En kontanthjælpsmodtager over 30 år modtager ca. 10.500 kr pr. måned fra 'det offentlige'.

...Meeeeen; vi skal lige have 34% af beløbet tilbage i skat og af rådighedsbeløbet skal du betale yderligere 25% i Moms til såvel faste udgifter som alm. leveomkostninger. Så hvor meget modtager kontanthjælpsmodtageren egentlig fra resten af arbejdsstyrken? Ca. 5.225 kr pr. måned.

Differens: 10.500 - 5.225 = 5.275. Er glasset halvt tomt eller halvt fyldt?

Molo, du har vist tømt et par glas inden du skrev det!

Du kan ikke trække momsen fra, den skal alle betale af momspligtige varer/ydelser, men ikke af fx husleje.

Så dit eksempel giver et rådighedsbeløb på ca 7000 kr.

Med DF's nye "krav" om dansk EU-afstemning er de vel helt udelukket fra at gå i regering med V, så det kan være vi får en SVR-regering næste gang? Det vanskeligste vil nok være slagsmålet om statsministerposten!

Krav med gåseøjne, DF's krav og "løfter" plejer at blæse for vinden, Tulle vil nok hellere køre i ministerbil når det kommer til stykket

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 16:09

vagnr -> Du glemmer den afgift jeg har medtaget i 'regenestykket': MOMS 25 %

Træk momsen fra og du har det korrekte resultat. Alle varer er jo som bekendt belagt med moms, som er en 'skat' og derfor går 'tilbage' til overførselsindkomstudbetaleren (..langt ord som jeg hermed tager patent på). Det er ikke penge som du får udbetalt og kan spare op.

Du afleverer altså summa summarum: 34% + 25% af det beløb du får i overførselsindkomst TILBAGE til statskassen.

Man kan undgå at tilbagebetale de 25% til statskassen i moms, såfremt man sætter hele det UDBETALTE beløb ind på en konto eller gemmer pengene under madrassen. Så kan du til gengæld hverken betale faste udgifter eller indkøb af dagligvarer.

..og hvem kan dét som kontanthjælpsmodtager?

Regn liiiiiiige efter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 16:19

Ok. Jeg så ikke den med huslejen ...så jeg vil medgive dig at beløbet for mit vedkommende er ca. :

25% af 2.400 kr (husleje) = 600.

Således kan du lægge 600 kr. TIL mit første regnestykke = 5.275 + 600 = 5875 kr.

Der er stadig et sykke vej op til dine 7.000 kr ...eller Joachim B. Olsens 10.500 kr. om måneden, som det offentlige må bøde for at holde liv i en sådan en som jeg.

Nu husker jeg heller ikke om der er moms på elregning (fast udgift) eller licens (fast udgift), Telefon/internet (fast udgift),men der er stadig en diskrepans mellem det beløb som man mener en kontanthjælpsmodtager får udbetalt og de tal der bruges i folketingsdebatter og i pressen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 16:23

Ps. vagnr -> Dette har du så helt og aldeles ret i:
Citat
Molo, du har vist tømt et par glas inden du skrev det!

SOMMERFEST m. Mexikansk mad og Sangria.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 18:08

GISP... kom til at kigge på trækprocenten : Den er 37 og ikke 34 %.

..for en kontanthjælpsmodtager som jeg.

Dermed får jeg endnu færre penge af 'jer andre' fra fælleskassen i reel værdi, som jeg kan gemme væk i Panama og eksotiske ø-riger rundt omkring i verden.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-16 09:22

vagnr ->
Citat
Du kan ikke trække momsen fra, den skal alle betale

Hvorfor ikke?

Det jeg prøver at pointere med mit 'momsregnskab' er at momsen er en flad skat. Det der præcis den form for beskatning LA plæderer for at indkomstskatten skal laves om til i stedet for propotionalskatten. Det er faktisk den mest ulige form for beskatning der finde,s når ikke alle har samme indkomst.

Eks.

Leveomkostninger er 1.000 kr.
A har en indkomst på 1.000 kr.
B har en indkomst på 2.000 kr.
Når alt er betalt har A 0 kr. 'til sig selv' og har betalt 25% i skat.
Når alt er betalt har B 1.000 kr. 'til sig selv' og har betalt 25% i skat.

Ergo har de betalt lige meget i skat, men A aflevere 25% af sin indkomst, medens B afleverer 12½% af indkomsten.

Derfor er det noget sludder at sige at alle betaler lige meget eller at 'det betaler vi alle'.

Derfor skal moms medregnes når der tales om overførselsindkomstens størrelse. Det er under alle omstændigheder der et 'guitar' system. Man gi'r nogen penge og ta'r nogen penge. Dermed får modtageren IKKE det beløb guitaren påstår han donerer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-06-16 11:46

Også tillykke med det nye exit i fodbold.

Jeg tror ikke England kommer ned på rumænsk niveau, men måske polsk?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-16 12:00

Molo, momsen er vel en af de "skatter" der betales mest af dem med høje indtægter, men selvf. er det rigtigt at dem med lave indtægter lægger en større andel af deres indtægter i moms!

Indtil i går aftes var min sidst sete fodboldkamp semifinalen i 1992, men af en eller anden grund ville jeg se Island/England, og nød i den grad Islands "bibelske" Davidssejr over den grimme Goliath, som nu har fået dobbeltbrexit

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-16 15:13

Er du sikker på at vi ikke er familie vagnr? For det er nøjagtigt det samme her mht. fodbold
..men Tillykke Island alligevel

Fremad Amager er rykket op fra 2. til 1. division. Dét piner mig !
For: Så får billetpriserne nemlig lige et hak opad
Fodbold skal ses LIVE .... på Sundby's Idrætsanlæg under indtagelse af Fido's stadionpølser og det vante tilbehør BRR:= Brød, Remoulade & Ristede løg.
Denne Guderet nedsvælges med en forsvarlig mængde Fladøl
..så; skidt med kampresultatet.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-16 22:38

Jeg citerer Molo
Ergo har de betalt lige meget i skat, men A aflevere 25% af sin indkomst, medens B afleverer 12½% af indkomsten.
Citat slut................................

Det regnestykke kræver nok en forklaring - jeg fatter det ikke.
25% er moms - som du siger. Men de 12,5% hvor får du dem fra - og hvordan..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-16 22:46

Molo

Citat
Er du sikker på at vi ikke er familie vagnr? For det er nøjagtigt det samme her mht. fodbold

Vi gammeldanskere er alle i familie med hinanden og Gorm den gamle, så det er vi utvivlsomt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-16 07:25

Tommy -> A må bruge alle 1.000 kr. for at overleve. Af disse betaler han 25% af sin indtægt i skat.

Når B derimod bruger de 1.000 kr. for at overleve betaler han 25% af ½ delen af sin indtægt i skat.

25/2 = 12½.

Forstår du det nu? I modsat fald, så glemt det. Det er en akademisk diskussion og et tænkt eksempel som du aldrig får en LA'er til at indrømme er et problem ift. ulighed i samfundet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-06-16 15:58

Citat
Forstår du det nu? I modsat fald, så glemt det. Det er en akademisk diskussion og et tænkt eksempel som du aldrig får en LA'er til at indrømme er et problem ift. ulighed i samfundet.
Okay, jeg glemmer det. Ellers en fin socialistisk udregning. Svarer nogenlunde til, når speltfisserne mener, deres glutenfrie børn også skal ha' medaljer selv om ungerne har tabt en fodboldkamp/turnering.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-06-16 20:47

Bare sådan i al almindelighed......................
Danmark har siden 2001 betalt mere for EU end vi får igen - i år er den samlede pris for dansk medlemskab 21.5 milliarder kroner, mens vi får 10,7 milliarder igen i diverse støtteordninger.
http://ekstrabladet.dk/nationen/eu-faar-511-euro-fra-hver-dansker-se-hvor-lidt-en-tysker-betaler/5850568
Jo jo, god forretning eller sagt på anden måde, jo hurtigere vi kommer ud ad lortet, des bedre og billigere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-06-16 23:04

Ja, en gennemsnitlig dansker betaler ca 75 kr om ugen for Eu-medlemsskabet!

(kolonne 2 i EB's skema handler om told til lande undefor EU, jfhttp://www.eu.dk/da/fakta-om-eu/politikker/budget)

MEN, og det er et stort MEN, EU´s toldunion betyder at alle medlemslandene har samme toldsatser til lande udenfor EU og ingen told internt i EU!

Toldsatser i EU ville koste os langt mere end 75 kr/uge/mk.

I HHH 1972 blev gevinsten på at tolden blev afskaffet, EFTER betaling af Dks bidrag til landbrugsfonden, skønnet til 2 mia kr/år, det var mange penge dengang, overenskomsten for lavtlønnede mandlige arbejdere var 12,10 kr/t, og selvf uden pensionsordning!

Et meget forsigtigt bud på toldgevinsten ligger langt over de 20 mia kr=2,8 mia Euro, som vi nu netto betaler til EU, og ved UK's exit (UK skal jo ikke have rabat længere) falder vores bidrag med over 1 milliard kr.

Meget forsigtigt bl.a. fordi der er mange flere lande i toldunionen end der var i 1973, og vi er blevet rigere.

Og så er der lige lidt andre gevinster, fx arbejdskraftens frie bevægelighed og lettere uddannelsesmuligheder i andre EU-lande!

EB har det lissom Nigel Farage, de tager kun den dårlige side af mønten med, det sælger bedst!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-06-16 19:49

Citat
MEN, og det er et stort MEN, EU´s toldunion betyder at alle medlemslandene har samme toldsatser til lande udenfor EU og ingen told internt i EU!
Ah hva ba..?

Citat
Toldsatser i EU ville koste os langt mere end 75 kr/uge/mk
Hvorledes regner du du ud ?

Citat
Og så er der lige lidt andre gevinster, fx arbejdskraftens frie bevægelighed og lettere uddannelsesmuligheder i andre EU-lande!
De eneste der har glæde af arbejdskraften frie bevægelig er arbejdsgiverne - løn dumping.

Citat
EB har det lissom Nigel Farage, de tager kun den dårlige side af mønten med, det sælger bedst!
Der er intet godt ved EU. End ikke sine ydre grænser evner pampervældet at bevogte, men pampervæltet er villig til at lukke mange millioner tyrkere ind.
Dem ser du vel som kommende "hjemmehjælpere" -som du har for vane

Men det ser nu ud til, at Jean-Claude Dranker er kommet i modvind. Han evner desværre ikke selv at erkende det. Men sådan er det jo med alkoholister, de mangler klarsynet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-06-16 19:50

Citat
Hvorledes regner du du ud ?
Høøø....Hvorledes regner du det ud...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-06-16 20:27

http://nyheder.tv2.dk/2014-07-16-eu-vikarer-faar-24-mio-for-seks-ugers-arbejde

Der er da nok ingen tvivl om, at kontingentet til pampervældet kan nedsættes ret så kraftigt.

EU og politikerleden breder sig. Inden længe er DANXIT et faktum.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-06-16 20:48

Kære Tommy

Citat
Høøø....Hvorledes regner du det ud...

EBs skema skriver at hver dansker betaler 515 euro til EU om året, det giver knap 10 Euro om ugen, med en eurokurs på ca 7,5 bliver det til ca 75 kr/uge/person!

Du har gået i skole engang, ik???

Måske skulle du prøve at læse lidt på EU-lektierne, i stedet for blindt at tro på DF's indoktrinerende vrøvl!

Nu trækker DF i land på den nye folkeafstemning, der formentlig er eneste realistiske mulighed for at Dk kan blive i Europol, som der vist er et massivt flertal for at vi skal. DF mente før afstemningen det var en fjern mulighed, en parallelaftale var en nem sag

For mig er det tankevækkende, at Boris Johnson, der har anført en løgnagtig nejkampagne (bl.a. ved at overdrive UKs betaling til EU til over det dobbelte), pludselig, nu han har chancen, ikke selv vil stille op, fortæller hvordan det hele skal gøres, men overlader slagsmålet til andre kandidater!

Han er nok bange for kløene der ville komme?

Som min gamle onkel altid sagde "Intet er umuligt for den der ikke skal gøre det selv"!

Det rammer Boris og DF lige i plet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-06-16 23:20

Citat
Du har gået i skole engang, ik???
Jeg prøver én gang til, du kan vel læse og forstå din egen tekst..? Du skrev:
Citat
Toldsatser i EU ville koste os langt mere end 75 kr/uge/mk
Og så spørger jeg endnu engang: Hvordan regner du det ud..?

Citat
Måske skulle du prøve at læse lidt på EU-lektierne, i stedet for blindt at tro på DF's indoktrinerende vrøvl!

Nu trækker DF i land på den nye folkeafstemning, der formentlig er eneste realistiske mulighed for at Dk kan blive i Europol, som der vist er et massivt flertal for at vi skal. DF mente før afstemningen det var en fjern mulighed, en parallelaftale var en nem sag
Tyrkerne kan nemt forhandle aftaler, hvorfor kan DK så ikke ?
I øvrigt trækker DF overhovedet ikke i land. Men lad os dog endelig få et valg til - og et endnu større NEJ. Så kommer endnu et valg - og et NEJ - endnu et valg - og et NEJ -endnu et valg - og et NEJ.

Citat
For mig er det tankevækkende, at Boris Johnson, der har anført en løgnagtig nejkampagne (bl.a. ved at overdrive UKs betaling til EU til over det dobbelte), pludselig, nu han har chancen, ikke selv vil stille op, fortæller hvordan det hele skal gøres, men overlader slagsmålet til andre kandidater!
England har stemt NEJ. Er det svært for dig at fatte - og ret beset, synes du det er rimeligt, at andre landes borgere skal bestemme, hvad englænderne skal - eller ikke skal..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-16 04:50

Citat
Og så spørger jeg endnu engang: Hvordan regner du det ud..?

Det har jeg beskrevet

Citat
I HHH 1972 blev gevinsten på at tolden blev afskaffet, EFTER betaling af Dks bidrag til landbrugsfonden, skønnet til 2 mia kr/år, det var mange penge dengang, overenskomsten for lavtlønnede mandlige arbejdere var 12,10 kr/t, og selvf uden pensionsordning!

Et meget forsigtigt bud på toldgevinsten ligger langt over de 20 mia kr=2,8 mia Euro, som vi nu netto betaler til EU, og ved UK's exit (UK skal jo ikke have rabat længere) falder vores bidrag med over 1 milliard kr.

Meget forsigtigt bl.a. fordi der er mange flere lande i toldunionen end der var i 1973, og vi er blevet rigere.

Og så er der lige lidt andre gevinster, fx arbejdskraftens frie bevægelighed og lettere uddannelsesmuligheder i andre EU-lande!

Vi er vel enige om, at den danske økonomi er blevet langt større end den var i 1972, lønningerne er mere end ti-doblet, at im-og eksport af varer er vokset i takt med økonomien, men det tror DF nok ikke på?

Citat
England har stemt NEJ. Er det svært for dig at fatte - og ret beset, synes du det er rimeligt, at andre landes borgere skal bestemme, hvad englænderne skal - eller ikke skal..?

Jeg har forstået at England, men ikke hele UK, har stemt nej!

Så længe man er medlem af en klub skal man følge klubbens regler, når man har meldt sig ud skal man ikke, men får heller ikke del i klubbens goder.

Såvel Norge som Schweiz betaler til EU for at få nogle af EUs fordele, uden at være medlemmer, indretter deres produkter efter EU's krav.

Hvis England vil gøre det samme er det deres valg, men de er ikke med til at bestemme.

Og de skal have masser af lobbyister i Bruxelles, betalt af hjemlandet!

http://www.dr.dk/nyheder/politik/valg/ep14/overblik-titusinder-af-lobbyister-belejrer-bruxelles

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-16 04:52

Citat
Og så spørger jeg endnu engang: Hvordan regner du det ud..?

Det har jeg beskrevet

Citat
I HHH 1972 blev gevinsten på at tolden blev afskaffet, EFTER betaling af Dks bidrag til landbrugsfonden, skønnet til 2 mia kr/år, det var mange penge dengang, overenskomsten for lavtlønnede mandlige arbejdere var 12,10 kr/t, og selvf uden pensionsordning!

Et meget forsigtigt bud på toldgevinsten ligger langt over de 20 mia kr=2,8 mia Euro, som vi nu netto betaler til EU, og ved UK's exit (UK skal jo ikke have rabat længere) falder vores bidrag med over 1 milliard kr.

Meget forsigtigt bl.a. fordi der er mange flere lande i toldunionen end der var i 1973, og vi er blevet rigere.

Og så er der lige lidt andre gevinster, fx arbejdskraftens frie bevægelighed og lettere uddannelsesmuligheder i andre EU-lande!

Vi er vel enige om, at den danske økonomi er blevet langt større end den var i 1972, lønningerne er mere end ti-doblet, at im-og eksport af varer er vokset i takt med økonomien, men det tror DF nok ikke på?

Citat
England har stemt NEJ. Er det svært for dig at fatte - og ret beset, synes du det er rimeligt, at andre landes borgere skal bestemme, hvad englænderne skal - eller ikke skal..?

Jeg har forstået at England, men ikke hele UK, har stemt nej!

Så længe man er medlem af en klub skal man følge klubbens regler, når man har meldt sig ud skal man ikke, men får heller ikke del i klubbens goder.

Såvel Norge som Schweiz betaler til EU for at få nogle af EUs fordele, uden at være medlemmer, indretter deres produkter efter EU's krav.

Hvis England vil gøre det samme er det deres valg, men de er ikke med til at bestemme.

Og de skal have masser af lobbyister i Bruxelles, betalt af hjemlandet!

http://www.dr.dk/nyheder/politik/valg/ep14/overblik-titusinder-af-lobbyister-belejrer-bruxelles

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-16 14:57

Sig mig; skrev jeg ikke engang et indlæg for ikke så længe siden i et spørgsmål:

http://kandu.dk/spg175127.aspx

..om det Danske NEJ ved sidste EU-afstemning:

Citat
Problemet er; at de ikke respektere borgernes valg. Det er arrogance så det basker.

Det mener jeg stadig er tilfældet! ..også omkring BREXIT afstemningen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-07-16 20:19

Citat
Og så spørger jeg endnu engang: Hvordan regner du det ud..?

Citat
Det har jeg beskrevet
Neiiiiiij, du har fremført en eller anden hjemmebrygget påstand - uden dine ellers så elskede link.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-16 20:32

Citat
Neiiiiiij, du har fremført en eller anden hjemmebrygget påstand - uden dine ellers så elskede link.

Ok, du mener altså ikke Dks økonomi/import/eksport/lønninger mv. er vokset siden 1972?

Ingen links, fordi ingen laver opgørelser over noget der ikke længere findes, såsom toldsatser internt i EU!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-07-16 21:11

Citat
Ok, du mener altså ikke Dks økonomi/import/eksport/lønninger mv. er vokset siden 1972?
Joooooo, joooooo, Danmark har udviklet siden Jellinge stenen blev opført, men det er ikke EU's skyld. Det har ingen indflydelse på den økonomiske vækst, om et land er med i EU eller ej.

http://finans.dk/finans/okonomi/ECE8740614/danske-forskere-torpederer-brexitdebat-eumedlemskab-har-ingen-indflydelse-paa-vaekst/?ctxref=ext

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-16 21:49

Tak, der er godt nok ikke den store forskel at se, og artiklen dit link linker videre til heller ikke

http://finans.dk/live/opinion/ECE8742638/skaber-eu-fred-og-velstand/

Men, USA, er økonomisk set er det største land i verden, der har haft en lang periode med et indre marked (USA), og en højere vækst bl.a. pga af en storbefolkningstilvækst.

Modsat har det helt bogstaveligt gamle Europa et faldende befolkningstal (ex flygtninge/migranter den seneste tid), hvad der alt andet lige giver mindre vækst (gamle tusser som mig bidrager jo ikke meget til væksten).

Det kunne måske være en del af forklaringen på at forskellen mellem væksten i EU-lande og ikke-EU-lande ikke kan måles?

Men ikke noget jeg vil undersøge nærmere, det ville minde for meget om arbejde

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-07-16 18:52

Den store løgn om EU som vækstlokomotiv
Den nyeste økonomiske forskning bekræfter, at EU aldrig har skabt vækst. Det bør ikke være nogen overraskelse, for det er konstruktionen, den er gal med.

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/runeselsing/ECE8818827/den-store-loegn-om-eu-som-vaekstlokomotiv/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-16 23:15

Se Tommy, jeg blev alligevel lidt nysgerrig om OECD-landene, kiggede lidt mere på dem i EU og udenfor, og de er langt fra sammenlignelige.

Vi starter med de 34 OECD-lande, af dem er der to europæiske ikke-eulande, er det retvisende at sammenligne lande i forskellige verdensdale, med vidt forskellige udviklingstrin, med det meste af Europa?

Sjovt nok mener jeg nej, en tigerøkonomi som Sydkorea, eller halv-Ulande som Mexico/Tyrkiet kan ikke på nogen rimelig måde sammenlignes med europæiske lande!

http://www.globalis.dk/Organisationer/OECD

Men, der er to europæiske ikke-eulande med, Schweiz med en gennemsnitlig vækst på 0,42% de sidste 36 år

http://www.tradingeconomics.com/switzerland/gdp-growth

og Norge, hvis økonomiske vækst falder helt sammen med olie/gaspriserne, og derfor ikke kan sammenlignes med andre lande end Saudiarabien mv.

Gennemsnittet fra 1978-2016 er hele 0,65%, langt fra imponerende

GDP Growth Rate in Norway averaged 0.65 percent from 1978 until 2016

http://www.tradingeconomics.com/norway/gdp-growth

Og så tager vi lige den gennemsnitlige vækst i EU-landene de sidste 20 år, "GDP Annual Growth Rate in European Union averaged 1.68 percent from 1996 until 2016", altså 4 gange højere end Schweiz og 2,5 gange højere end Norge

http://www.tradingeconomics.com/european-union/gdp-annual-growth-rate

Så sagen er, at de "danske forskere" har sammenlignet primært ikke-europæiske lande med EU-lande, mens de ikke har sammenlignet europæiske ikke-eulande med eu-lande, og derfor, som de måske ønskede, har nået til det rene vrøvl.

Der findes som bekendt "løgn, forbandet løgn og statistik" i nævnte rækkefølge!

Enhver idiot kan svindle med statistik, her må det være helt bevidst, men det kan nemt afsløres, hvis man gider!

Havde jeg været censor på det projekt var de dumpet med et brag

Rune Selsing bygger sit indlæg på artiklen fra "forskerne", uden faktatjek, det bliver det ikke rigtigtere af!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-16 07:52

Man kan sjældent stole på en statistik man ikke selv har forfalsket!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-07-16 22:09

Citat
Så sagen er, at de "danske forskere" har sammenlignet primært ikke-europæiske lande med EU-lande, mens de ikke har sammenlignet europæiske ikke-eulande med eu-lande, og derfor, som de måske ønskede, har nået til det rene vrøvl.
Jamen alle som påviser at EU er et fup-foretagende, er da svindlere.

Men det kunne være sjovt at regne ud, hvordan det var gået med dansk økonomi, hvis vi ikke havde været medlem af EU ? Det er lidt svært. Men i hvertfald, et kontingent på 20 millliarder havde vi sparet - okay, med lidt god vilje - de 10 milliarder får vi retur i en eller anden form, som tilskud, f.eks til landbruget - men også her er der "lidt slinger i valsen" idet, landbruget foreløbigt har mistet 4 milliarder (2015 penge) fordi EU skulle spille smart overfor Rusland - og hvad med andre eksportfirmaer, hvor meget har de mistet - og derved DK. Sååååååå, lad os bare regne med 20 milliarder til EU + 19 milliarder som EU har påført os, fordi, EU vil spille godheden selv og lukke horder af uintegrerbare hovedjægere ind i landet til evig forsørgelse.

Så inden du påstår noget som helst om, at DK ikke kan klare sig selv, bedes du ha´in mente, at vi har/havde i omegnen af 39 milliarder at gøre med, HVIS vi ikke var medlem af fup-unionen.

Så'en er det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-07-16 11:06

Så blev der ro på bagsmækken.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-16 12:18

Tommy -> Der bli'r ikke ro ...før den fede dame har sunget:

http://www.express.co.uk/news/world/684282/Germany-Eu-referendum-Dexit-Brexit-Angela-Merkel-european-union

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-07-16 15:27

Tværtimod, Molo, Brexit har gjort tyskerne og flere andre lande mere tilfredse med EU:

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/327686/to_uger_efter_brexit_boom_til_eu-skeptikere_udebliver.html

Men skulle det nu vise sig, at UK får det som de vil have det, intet EU-medlemsskab, ingen betaling til EU, men toldfrihed, ingen indvandring eller fri bevægelighed til UK osv., så kan piben få en anden lyd.

At EU gratis skulle give UK alle fordelene og ingen ulemper skal man være jubelidiot for at tro på, men jeg har fornemmelsen af at jubelidioti er i fremmarch!

Tommy, roen på bagsmækken skyldtes, at Kandu ikke duede 3-4 gange i træk, så opgav jeg!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-07-16 16:21

Citat
At EU gratis skulle give UK alle fordelene og ingen ulemper skal man være jubelidiot for at tro på, men jeg har fornemmelsen af at jubelidioti er i fremmarch!
Ja uden EU dør baby....eller noget.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-07-16 16:33

Den artikel du linkede til, vagnr. (Børsen) skrevet af en hr. Horn
Joseph Goebbels Hitlers propagandaminister kunne ikke ha' skrevet og forfattet det bedre

Mon ikke, du skulle være en lille smule mere kritisk med dine kilder - eller brug de ægte apologeter, Uffe EU-sokker Ellemann eller Mogens Nej til flere folkeafstemninger Lykketoft.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-07-16 17:47

Tommy, jeg ved godt du er faktaresistent, så jeg gider ikke finde de mange artikler fra flere EU-lande, med samme "overraskende" oplysninger, nemlig at fornuftige mennesker ikke løfter hatten før de ser manden!

Ingen har endnu set skyggen af bowlerhattens resultater, så ethvert fornuftigt menneske (DF er ikke i den kategori, de vil jo have en afstemning nu) ser tiden an og venter på hvad UK får ud af det, og hvordan det påvirker deres økonomi mv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-07-16 21:28

Citat
Tommy, jeg ved godt du er faktaresistent,
Tak for de søde ord. Alle som ikke er enige med dig og dine, går vel under betegnelsen, faktaresistente.

Nu er DF jo ikke de eneste som gerne ser en folkeafstemning vedr. EU? Hvad med Enhedslisten, dele af socialdemokratiet, venstre, konservative, Nye Borgerlige, Dansk Samling, samt en hel masse bloggere............... Alle som én er vel også faktaresistente, fordi, de ikke er enige med dig.

Dette skriv er mit sidste i denne tråd, da jeg ikke vil ha´debatten ned på Fun2 niveau.

PS. Lige for at slå én ting fast. Mit tilhørsforhold til DF er sluttet for laaang tid siden.