/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Salg af Campingvogn
Fra : Rustica.dk
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 22-06-16 08:42

Hej Kanduer.

Jeg har lige solgt min Campingvogn, og jeg fortalte sælger at den var lidt over 1 år, siden sidste syn (Synet d. 30/04-2015)
Da sælger et par dage senere skriver til mig, at hun er sur over at den skal synes.

Nu er jeg så blevet nervøs for om hun får den synet og omreg.
Vi har lavet en salgs seddel, med dato for salget.

Jeg vil høre om jeg kan afmelde den 3 uger efter salget, hvis hun ikke gør det?
Også uden at kunne aflevere pladerne?

Eller hvordan søren skal jeg lige forholde mig!

(P.S. jeg har fortalt hende at hun skal stå for omreg. + syn, inden 3 uger fra salgs dato)

Håber der en der kender lidt til sådan noget her

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-16 10:08

Det afhænger jo helt af hvad der er skrevet på den "slags seddel" hvis køber ikke har skrevet under på at hun vil omregistrere inden en vis dato, kan hun da bare lade være.
Man har da lov at have en vogn som ikke er indregistreret, eller i en andens navn, så længe man bare ikke kører med den, eller parkerer på en vej.

Da campingvogne ikke skal have en selvstændig ansvarsforsikring, har du ingen nem måde at kontrollere om den er omregistreret eller afmeldt.
Kun hvis du på et tidspunkt får en opkrævning på vægtafgift ved du at den stadig er i dit navn.

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-16 10:18

Køber skal om-registrere et køretøj inden for 3 uger fra købet.
Læs om reglerne på "Skat"s hjemmeside

Sælgers rolle
Når du har solgt et køretøj, har køber tre uger til at omregistrere (ejer-/brugerskifte) eller afmelde køretøjet. Indtil køretøjet er omregistreret, er det dig som sælger, der betaler afgifter og ansvarsforsikringer på bilen.
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817299&vId=0

Citat
Tjek, om køretøjet er blevet afmeldt
Log på TastSelv med NemID.
Vælg Motor og Motorregistret.
Vælg Administration og derefter Vis borger/virksomhedsoplysninger.
Du kan se dine Aktuelle og Historiske køretøjer. Når et køretøj er afmeldt, eller du ikke længere står som ejer, står det under Historiske.
Hvis køber ikke har omregistreret eller afmeldt køretøjet
Har køber ikke omregistreret (ejer-/brugerskiftet) eller afmeldt køretøjet inden tre uger, kan du bede SKAT om at afmelde det i et af SKATs motorcentre eller ved at skrive til SKAT.

/Janus

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 22-06-16 11:07

Tak for svaret JanusN.

Det var lige hvad jeg havede håbet på... Super mange tak

Så er jeg lidt mere rolig.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 23-06-16 13:55

et køretøj kan først afmeldes i det øjeblik nummerpladerne bliver afleveret , jeg hæftede engang for en bil i 6 mrd efter jeg havde solgt den.