/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10
Fra : alipio
Vist : 402 gange
60 point
Dato : 19-06-16 12:17

efter at ha installeret windows 10 er min mus begyndt på at når jeg er på en hjemmeside og dobbelt trykker så forsvinder siden.....hvordan fjerner jeg at den gør det når jeg dobbelt klikke på en hjemmeside ?
har været inde under mussenstillinger men kan ikke finde hvor man slår dobbelt klik fra?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-16 19:24

Du kan ikke slå dobbeltklik fra, dobbeltklik er noget du selv styrer ved at klikke 2 gange hurtigt efter hinanden,du kan bare lade være at dobbeltklikke på diverse hjemmesider, det er ikke nødvendigt at dobbeltklikke for at åbne en link på en hjemmeside, klik kun 1 gang for at åbne en ny side.
Hvis det er et andet problem du har så beskriv mere nøjagtig hvad problemet er og hvilken browser der lukker siden når du dobbeltklikker og hvor på siden du dobbeltklikker.
Er det et link til en anden side du vil åbne eller hvad?
Er det kun på en bestemt hjemmeside eller alle de sider du besøger?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-16 19:44

Citat
det er ikke nødvendigt at dobbeltklikke for at åbne en link på en hjemmeside, klik kun 1 gang for at åbne en ny side.

Det er op til progammøren om der skal åbne en ny webside eller linket skal åbne i et nyt vindue, for at beholde den oprindelige side bruger jeg at trykke på Shift og klikke samtidig, så åbner linket altid i et nyt vindue så man slipper for at klikke tilbage, det er en standard MS kommando der går igen i alle browsere.

Lyder helt ga-ga, men klikreguleringen findes stadig under "Mappeindstillinger" som den altid har gjort hvor man kan vælge enkelt eller dobbeltklik til åbning af mapper og filer.

Kommentar
Fra : alipio

Dato : 19-06-16 20:42

Hvor finder jer "Mappeindstillinger" i windows 10

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-16 21:19

Mappeindstillinger finder du ved at gå til Kontrolpanel og klikke 1 gang på Udseende og personlige indstillinger og igen klikker du 1 gang på Indstillinger for Stifinder, der kan du flytte markering så du skal klikke 1 gang i stedet for dobbeltklik for at åbne en mappe eller fil.
Indstillinger har ingen virkning på hjemmesider så dit spørgsmål er måske forkert formuleret hvis det er den indstilling du leder efter.
Beskriv lidt mere nøjagtig hvad problemet er

Kommentar
Fra : alipio

Dato : 19-06-16 21:31

På min windows 10 er der ikke noget der heder kontrolpanel kun "alle indstillinger" ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-16 22:35

Højreklik på flaget nede i venstre hjørne af skærmen og vælg Kontrolpanel

Kommentar
Fra : alipio

Dato : 20-06-16 08:12

Nu fandt jeg Kontrolpanel og fik skiftet fra 2 til et klik, men stadig forsvinder hjemmesiden hvis jeg klikker 2 gange og det behøver ikke være hurtige klik siden forsvinder alligevel.....har ikke oplevet det før jeg skiftede til windows 10.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-16 11:57

Ved ikke hvilken mus du har, min har sit eget program hvor jeg kan indstille funktionerne..
Er det på alle adresser/hjemmesider at der lukkes eller bare en enkelt side - måske du skulle give os sidens url her

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-16 12:00

NB det med at siden forsvinder? er du sikker på at den ikke bare ´formindskes´ - prøv at at klik på dit internet ikon og se om siden dukker op.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-16 12:05

At du ændrer fra at skulle dobbeltklikke til kun at skulle klikke 1 gang for at åbne mapper og filer på computeren ændrer iintet når du bruger en browser til at besøge hjemmesider.
Citat
men stadig forsvinder hjemmesiden hvis jeg klikker 2 gange og det behøver ikke være hurtige klik siden forsvinder alligevel.
du bliver nødt til at forklare lidt mere nøjagtig hvad du klikker på og hvor i browseren du klikker, er det tilfældige steder på siden eller i et af hjørnerne, hvorfor klikker du, er det for at åbne et link til en anden side eller hvad? Dit problem er vist ikke noget som almindeligvis sker, så flere oplysninger tak.
Er det på en bestemt hjemmeside?
Hvor på siden klikker du 2 gange og hvorfor?
Hvilken browser bruger du? Er det den nye Edge som følger med Windows 10?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-16 09:24

Hæh, der er noget om snakken.

Prøv at dobbeltklikke enten med mus eller touchpad på et tomt felt over internetsiden, ikke under favoritbjælken.
På min W 10 med Firefox halveres vinduet på midten, men det har ingen praktisk betydning for mig da jeg foretrækker at minimere vinduer til proceslinien.

Kommentar
Fra : alipio

Dato : 21-06-16 10:34

Jeg bruger Crome og hvis jeg sætter musen på det hvide fælt her på siden og dobbelt klikker så forsvinder siden og bliver ikke minimeret....før windows 10 kunne jeg klikke så meget jeg ville , men siden lukkede kun ved tryk på kryds oppe i højre hjørne.

Kommentar
Fra : alipio

Dato : 21-06-16 10:36

Jeg bruger Crome og hvis jeg sætter musen på det hvide fælt her på siden og dobbelt klikker så forsvinder siden og bliver ikke minimeret....før windows 10 kunne jeg klikke så meget jeg ville , men siden lukkede kun ved tryk på kryds oppe i højre hjørne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-06-16 18:32

Prøv at opdater din Crome