/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Personlige oplysninger
Fra : mig-selv
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 10-06-16 21:06

Citat
oplyses navn, adresse, email og gyldigt telefonnummer.

Hvorfor skal det oplyses i en Fysisk butik - skulle bare købe et PC stik

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-06-16 21:10

De vil være sikre på, at det ikke er en computer, der automatisk bestiller.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-06-16 21:13

Har aldrig hørt om det.
Det er noget fis!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-16 21:40

Citat
Bille1948 Tre en halv stjerne

Dato : 10-06-16 21:10
De vil være sikre på, at det ikke er en computer, der automatisk bestiller.

Bille1948, hvis migselv står i en forretning (fysisk butik) for at købe et PC stik, så er det jo ikke en computer, der automatisk bestiller.
Du tror måske, at migselv er en computer

migselv

Det gjorde du vel ikke

Citat
oplyses navn, adresse, email og gyldigt telefonnummer.

Hvorfor skal det oplyses i en Fysisk butik - skulle bare købe et PC stik

Hvilken forretning var det?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-16 21:46

Jeg troede han handlede i en fysisk butik via Internettet.

Det er sikkert Elgiganten.

De elsker statistik.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-16 22:35

Citat
Det gjorde du vel ikke

Delvist desværre, har brokket mig til ´forretnings kæden´ men de fastholder at jeg IKKE kan købe i deres butik/er uden at afgive nævnte oplysninger = FØJ FOR SATAN, og der blev knaldet døre den dag.
Citat
Hvilken forretning var det?

Syntes ikke rigtig jeg har lyst til at skrive det - da jeg kunne gå hen og blive overøst med reklamer og lignende, men El-giganten var det ikke.
Og ikke fordi jeg er bange for dem, men mere pga om de snakker sammen med andre butikker/ om det er net eller fysisk.

Men dårlig service er det trods alt - bare for et skide kabel til 20.- og tvivler på om det egentligt er lovligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-16 22:37

Citat
Har aldrig hørt om det.
Det er noget fis!

Jeg lyver sgu ikke har ingen grund til det, men du må da gerne få mailen de sendte som svar på en PM - vil bare ikke lægge den offentlig ud.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-06-16 22:41

Jeg tror dig. Sådan var det ikke ment
Det er noget fis med forretningen, det er ikke acceptabelt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-16 22:47

Nej vel - man kan stadig købe en bil/hus? uden at skulle af med så meget info (næsten), men et kabel..er som man søgte om et hurtig brugs lån

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-06-16 23:01

Jeg er nødt til at prøve det samme. Hvor skal jeg tage hen?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-06-16 16:20

- det må ha' været i en fiskeforretning, der er hele tiden nogen, der forsøger at stjæle nordsøkablet! Dejligt at de er på mærkerne...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-16 09:25

Hvis du er kontantkunde kan de ikke kræve oplysninger om din person for at gennemføre salget.

Dette gælder dog ikke ved køb af våben, motorkøretøj, tv-apparat/mobiltelefon/computer eller tjenesteydelser (service), hvor staten kræver at salget (køber/sælger) skal registreres.
..eller hvis du køber på kredit!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-16 09:28

Ps. Hvis de påstår det er pga. garantien, så holder det ikke vand. De skal udstede et garantibevis og dette er et ihændehaverbevis. Der skal ikke påføres navn og adresse på garantien. Blot produktnavn, produktnr. og serienummer, samt salgsdato.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-16 22:48

Tak for svaret Bille1948.

Citat
Jeg troede han handlede i en fysisk butik via Internettet.

Det var faktisk??? ØH/omvendt - og jeg havde så bare set/ NÆRLÆST på deres hjemmeside - skulle hente varen med det samme.
Og det viste sig så at være et ´varelager´ hvor jeg skulle bestille? som var det på nettet = men stadig en butik man kan gå ud og ind af, men mig der havde lidt for travlt - ØV

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-16 22:49

Citat
set/ NÆRLÆST på deres hjemmeside

set/ IKKE NÆRLÆST på deres hjemmeside