/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Privat bro 2
Fra : svendgiversen
Vist : 345 gange
70 point
Dato : 10-06-16 17:04

Her mine to sidste indlæg efter at jeg haste lukkede mit spørgsmål:

Ikke mange ser dette, men nogle har købt points efter min lukning.

Jeg har nu ringet til Sønderborg Kommune,
hende jeg først fik fat på vidste ikke meget og spurgte en kollega,
svaret var nogenlunde som det jeg accepterede fra rotw:

Kort varigt ophold er tilladt
Støjende adfærd er ikke tilladt
Færdsel sker på eget ansvar

Udspring, som det drengene gjorde gentagne gange, er selvfølgelig heller ikke tilladt.

Omkring Privat Bro ville en ekspert ringe tilbage, det gjorde hun ikke, endnu...

Og når jeg lukkede så hurtigt,
jeg hørte at andre der har været udsat for langt mere chikane end os.

Kort efter at vi sidste år viste de samme knægte væk fra vor private bro,
var vor jolle sluppet løs og lå og hakkede op mod stensætningen.

Jeg vil så ikke diskutere yderligere om den formodede chikane her på kandu,
men ved at andre har haft det meget værre end os.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-16 17:07

Min kone og hendes nu afdøde mand søgte i februar 1998,
ikke den daværende Gråsten kommune, men Kystinspektoratet,
om tilladelse til at opføre en bro.

Tilladelsen blev givet allerede 27 maj 1998, men det varede et år mere før alt var på plads,
bl. a. skulle der stilles bank konti garanti.

Sjovt nok står der i tilladelsen:
Broen må kun benyttes som bade og badebro af ejeren og dennes husstand.

Ikke lige hvad der fremgår af nyere udsagn om offentlig bro,
og den nuværende Sønderborg Kommune, som jeg skal ringe til,
har så slet ikke været indblandet.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 70 point
Dato : 10-06-16 21:02

Når først der er hærværk indblandet, bliver det da godt nok surt

Her er et ex. på en tilladelse i 2015
http://sonderborgkommune.dk/sites/all/files/Forvaltninger/hoeringer/files/82562-15_v2_afgoerelse_om_tilladelse_til_bro.pdf

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-16 22:32

Det minder meget om den aftale min kone fik fra Kystdirektoratet tilbage i 1998
og broen må her også kun benyttes af ejerne, og så forstår jeg slet ikke den nye version,

at der ikke mere findes private badebroer og at alle har adgang til vor bro?

Er spændt på hvad den sagkyndige fra Sønderborg Kommune siger i næste uge,
vor aftale er jo med kystdirektoratet, ikke med den nedlagte Gråsten kommune,
og heller ikke med vor nye Sønderborg Kommune.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-06-16 12:07

Eksperten fra Sønderborg kommune har nu ringet og bekræftet,

kort varigt ophold på vor private bro,
som, ifølge kystdirektoratet, kun må benyttes af egen husstand,
er tilladt.

Og hvis de unge knægte ikke vil flytte sig, kan kommunen ikke gøre noget.

Ikke særlig betryggende for os pensionister, der frygter nye repressalier,
og hvor er den private ejendoms ret blevet af?

Hvis de kommer igen, vil min kone skrue trappen af,
men så kan vi jo heller ikke selv benytte vor bro.

Det jeg har anbefalet hende er at tage fotos af de badende unge mennesker,
der måske er i politiets søgelys efter et selvmord her i kvarteret??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-06-16 17:17
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-06-16 17:28

Tak for svaret katekismus.

Der findes noget svensk sursyltet der er værre,
desværre kan jeg ikke montere et El hegn, for stigen er nu af aluminium og går ned i vandet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-06-16 17:33

Jeg tror du skal droppe frokostsnapsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-16 10:45

Ikke mange ser dette, men:

Vi var væk i weekenden og jollen var igen sluppet løs,
og lå hundrede meter ude på vej til Tyskland,
men to af de tre knægte har tilsyneladende fortrudt og fik den ind igen.

Vi var ikke hjemme, men det var min kones børnebørn, der så bjergningen,
og en nabo talte med de to drenge.

En anden nabo synes vi skal melde det til politiet?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-16 17:31

Det var nok vort barnebarn der redde jollen,
hun var ude på den offentlige bro sammen med en veninde,
hun er let genkendekig og kender de tre knægte.

Og da pigerne gik tilbage til vor bro, flygtede den ene af drengene,
men de to andre svømmede ud og fik bugseret jollen ind.