/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Omregistrerer ? syn af MC
Fra : Rustica.dk
Vist : 748 gange
200 point
Dato : 09-06-16 21:07

Hej kanduer.
Jeg har købt mig en mc, fra 2004, som sidst blev synet d. 30/04-2016.
1: Skal den omsynes igen ??
2: når / hvis jeg skal have den synet, skal den være omregistreret inden den kan synes?

Håber der en der kan svare på det
Så jeg kan få det gjort på den rigtige måde.

På forhånd tak.

/R

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-06-16 21:25

Motorcykler skal kun synes i forbindelse med ejerskifte hvis en af disse situationer gælder:

Motorcyklen er mellem 5 og 10 år, og det er over 2 år siden, den sidst blev godkendt.
Motorcyklen er over 10 år, og det er over 1 år siden, den sidst blev godkendt.
http://bilsyn.fdm.dk/motorcykel-syn

http://www.mctc.dk/?id=18296

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-06-16 21:47

Tak katekismus
--
Så er det på plads.
Men skal jeg have den omregistreret inden jeg køre den til syn, eller skal det være bagefter ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-06-16 22:54

Du skal have den omregistreres inden 3 uger.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0&lang=DA

Den er over 10 år og lige synet, så det er ok, som jeg læser det. Den skal kun omregistreres.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 09-06-16 23:25

Den tidligere ejer skal jo bare omregistrere den til dit navn, det er nemmest at I mødes og klarer det ved at logge ind på skat.dk
Så kommer der en registreringsattest til dig med posten.
Den skal jo ikke synes.
VH Palle

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 10-06-16 06:37

Det er den nye ejer, altså dig der skal om registrere motorcyklen.
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0&lang=DA
/Janus

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-06-16 07:27

Tak for alle de godt indput.

Jeg var så meget i tvivle om jeg skal skulle have den synet.. Men dejligt hvis jeg kan spare de 300 kr

(Tænker det her må gælde:
Motorcyklen er over 10 år, og det er over 1 år siden, den sidst blev godkendt.
Den er 2004 altså 12 år gl.)
Så SKAL den vil ind og synes ikke ????

Men hvis jeg nu skal til Syn med den, så formoder jeg det vil komme med posten !
er det ikke korrekt?
Jeg har allerede køb og betalt den, så jeg skal kun have den omreg. i til mig.

/R

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 10-06-16 10:07

Hvis motorcyklen senest er synet og godkendt 30/4 2016 skal den ikke synes men kun omregistreres. Hvis du har registreringattesten fra den forrige ejer og der i øvrigt er nummerplader på kan du klare det hele selv ved at logge ind på skat.dk taste de nødvendige oplysninger ind og betale med Dankort.
Hvis du ikke har synsattesten kan du vendte en kopi her:
http://www.nummerplade.net
Ved at taste registreringsnummeret eller stelnummer et.
/Janus

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-06-16 10:25

Tak for svaret pallebhansen.

Tak for svarende alle sammen..

Køre til syn med den om lidt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-06-16 11:57

I linket http://www.mctc.dk/?id=18296
Er der gode forklaringer.

Omregistrering/syn
Det er altid en god idé at omregistre motorcyklen sammen med køber. Det sparer dig for tre ugers vægtafgift og forsikringspræmie. Med indførelsen af det digitale motorregister er det blevet lettere at omregistrere en motorcykel. Man kan gøre det på Skats hjemmeside. Det kræver blot motorcyklens registreringsattest og et betalingskort. Husk, at det er køberen, der skal logge sig ind med NemID.

Vælger man at omregistrere på en af Skats nummerpladeekspeditioner, er det lidt dyrere – find nærmeste på Nummerpladeekspedition. Husk, at medbringe den originale registreringsattest (begge sider), evt. den nye ejers forsikringsbevis (fra det forsikringsselskab, som køber vælger at tegne forsikring hos), billedlegitimation eller alternativt en fuldmagt, hvis det er sælger, som omregistrerer for køber.

Motorcykler er underlagt reglerne om syn ved ejerskifte. Motorcyklen skal til syn, hvis den er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden. Eller motorcyklen er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden. Yderligere oplysninger kan ses på Regler for syn.