/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvordan kan jeg se billeder på mit tv
Fra : ingelein
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 06-06-16 09:56

Jeg vil gerne se de optagne billeder og videoer på mit tv.
Udstyret er : Kamera Canon powershot gx 1 med ganske almindelig udgang til overførsel til Pc.
Tv er et Samsung, Smart tv.
Alt hvad jeg har læst og googlet mig til nævner enten et Hdmi stik, som jeg ikke aner hvodan ser ud, bortset fra at det på billeder bare ligner det stik, jeg normalt overfører billeder med fra kamera til pc.
Jeg synes at jeg altid hører det som nemt at se billederne på Tv.et.
Jeg kunne overføre billeder og videoer til et stik eller brænde dem på DVD fra min pc, men vil gerne prøve at se billederne direkte fra kameraet.
Ingelein

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-06-16 08:54

I et Samsung smart tv skulle der da gerne være USB stik (det er der i hvert fald i mit) og er det kabel du har mellem camera og pc ikke USB kan du da få en adapter.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 07-06-16 09:15

Jeg har selv et Samsung smart tv med 2 usb udgange. Se bagpå øverst venstre. På mit sidder der 2 labels USB. Sæt dine fotos/film på usb stick heri. find fjernbetj. og tryk på knappen Source - brug piletaster til du når USB og voila nu kan du køre dine fotos mm.
mvh. Amanda

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-16 17:26

Ikke alle TV kan afspille/finde indholdet på dit kamera - det skal gøres gennem dit kameras afspilnings funktioner = det virker som en dvd/video maskine.

Det stik du mener, er et specielt stik og ikke et usb stik, ligner dette:
http://www.samsungxcables.com/590-5ft-micro-hdmi-to-hdmi-cable-for-samsung-es70-pl150-ex1-wb50-camera.html
Du kan købet det i enhver eletronik butik - stikket/ udgang sidder på kameraet ved siden af den lille usb udgang, og er en anelse større.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-06-16 17:32

Det hedder mini hdm til almindelig hdm:
https://www.google.dk/search?q=mini+hdmi+til+hdmi&espv=2&biw=1280&bih=639&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjq66LJnZbNAhWH_ywKHbP4AHcQ_AUIBigB

Mener også du kan få det som et mini hdm til vga, hvis der er problemer med afspilning/ kvaliteten på tv.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-06-16 11:02

Tak for svaret mig-selv.