/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Negerdistrikt....ups!
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 981 gange
50 point
Dato : 02-06-16 23:46

Jacob Haugaard, din gamle racist!! Hvad ligner det, at skrive en tekst til Kim Larsen, hvor ordet NEGER indgår...skam dig!

Jeg bor til leje
På Haveje
På restaurant
Den gyldne reje
Min kone hun har en skønhedsklinik
Inde midt i et negerdistrikt

Det bedes rettes til "sydhavskonge distrikt"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-16 12:10

Ak ja, jeg forstår godt, FN - EU og diverse menneskerettighedsorganisationer, er overbebyrdet med arbejde. Her er et par eksempler, de burde kigge på:

Burmeser: Borger i Burma. Kan forveksles med en Kat.
Filippiner: Borger i Filippinerne. Som tit bliver ændret til Filipenser.

Tilbage til først i 60`erne, var vi fire gutter på ferie i Altona, Hamburg. Og vi blev konsekvent, kaldet Scandinav. Selvom vi var danskere. Meget fornærmende.

Dengang havde vi jo ikke mails, for ellers havde jeg sendt en klage til den tyske regering, med krav om mindst en offentlig undskyldning, i Berliner Zeitung og Bild.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-06-16 14:48

Heldigt, vil jeg da mene

http://www.bt.dk/kendte/kim-larsen-reddede-mig

Og husker i negermagasinet. http://www.videoactive.eu/VideoActive/VideoDetails.do?id=VA_DR20080225151752531&sw=&language=5

Negermagasinet er en hyldest til den sorte kultur i Danmark. For første gang i dansk TV-historie sender DR-Ung et magasinprogram med fokus udelukkende på danske negere og sort kultur. De to værter John Zulu og Vincent Byakika får i hvert program besøg af en kendt dansk neger, og viser klip fra negerarkivet med store begivenheder og historiske øjeblikke i sort historie. Hvert program har et overordnet tema denne gang soulmusik.

Og et lille gensyn
https://youtu.be/LDrzKBM73yc

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-16 17:36

Jeg er ikke engang sikker på at neg.....øhh, afrikanere, går så meget op i hvad de bliver kaldt.

Efterhånden er det også et skældsord, at blive kaldt dansker.

Og hvad med nordmænd. I min barndom var der mange der sagde "norske", om nordmænd.
Men det var jo samtidig navnet på en hest. Fy. Det er jo så efterhånden moderniseret til "Nordbagge".

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-16 18:29

Hva' er der nu galt med negre?

Jeg er eksempelvis; Høj, flot, velbygget, bredskuldret, begavet og blåøjet SKANDINAV
Jeg er sgu ikke hvid.
Jeg har nemlig en sund kulør.

En neger er da ikke sort.
Han er det Afrikanske (in-)kontinents stolthed; Mørk, strærk, enfoldig, sørgmodeig ..dog munter og med smag for udklædning og en hvis form for rytmisk sans

En kinamand er da heller ikke, hverken skævøjet eller gul

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-16 18:39

Selv en Perker er ikke længere en Perker. Jf. PERKERSPILLET:

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE3293025/DR-afviser-protest-mod-Perkerspillet/

..som nu hedder MUJAFFA ..og som kan hentes/spilles hér:

http://www.dr.dk/skum/mujaffa/swf/perkerspillet.swf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-16 18:49

Min Grønlandske veninde vil dog hverken omtales: Nordsøkineser, eskimo eller asiat.
Hun er Nordboer fra Aasiaat : https://da.wikipedia.org/wiki/Aasiaat
..sku' jeg hilse at sige
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-16 19:44

Før al den snak om udlændinge var der Danske sange og film der brugte ordet ´NIGGER´.
Og tror næppe der var nogen der syntes det var forkastelig - dengang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-16 19:48

Citat
Det bedes rettes til "sydhavskonge distrikt"

Tvivler på at du får musik og film lavet, filmen ville se mærkelig ud med Larsen nu til dags, musikken kan de vel bare lægge en BIP BIP lyd hen over - måske det ville blive et nyt fænomen.

https://www.youtube.com/watch?v=yFE6qQ3ySXE

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-16 19:49

NB musikken var ikke en personlig hilsen..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-06-16 20:11

Neger er affødt af det gamle italienske/latinske negro og betyder bare sort,
ikke noget nedsættende deri.

Det er bare lidt kedeligt at det gode danske ord for neger,
en der var lidt mørkere fra Afrika, og kunne noget andet,
blandt andet løbe hurtigere, nu er blevet nedladende.

Der er ikke noget forkert i at have mørkere hudfarve end vi nordboer,
de har fordele som vi ikke har, de kan blandt andet bedre tåle solen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-16 07:32

Jeg ved bare at jeg kalder folk præcis hvad det passer mig. En toptosse som Søren Pind eller en nar som tøsedrengen Tulle må bære deres prædikater med stolthed, når de kommer fra en idiot som mig.

Som arbejdsløs er jeg blevet kaldt alt muligt af politikerne og bliver tillagt egenskaber som ikke har hold i virkeligheden: 'Dovne Robert' (..jeg hedder altså Henrik), 'uvirksom' og jeg 'yder' ikke til samfundet (Hallo.. jeg er altså konstant i 'nyttejob', praktik eller på 'kursus').

Man sviner gerne sin egen befolkning til med alskens skældsord og nedrigheder, men går det ud over en neger? Uha.. så falder hammeren.

Iøvrigt er Obama ikke neger, men mulat.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-16 07:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-16 07:40

UPS... man skal jo fjerne S'et i HTTPS ellers virker kandu's YOUTUBE tag ikke. Sådan:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-16 12:00

Det er til at brække sig over al det politiske korrekthed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-16 19:14

LuffeA -> Der er noget som ikke rigtigt rimer i din kommentar. Nemlig ordene: Politisk ..og korrekthed. Det hedder vel etisk korrekt? Politik og etik er i Danmark to uforenlige størrelser, så at nævne politik i samme åndedrag som korrekthed er vel at tage munden lige fuld nok?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-06-16 19:20

Hvorfor må man ikke sige neger?
En orkan af kritik rammer den person, der vover at sige 'neger' i det offentlige rum. Men hvorfor må man egentlig ikke bruge ordet? Spørg Videnskaben har bedt forskerne om svar.
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-ma-man-ikke-sige-neger

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-16 20:00

Som nævnt beteder neger ,negro, bare farven sort, intet nedsættende i det.

Skal vi så også fravælge gamle tegnefilm som Tin Tin?
Hans lille hund er hvid, mens min lille puddel er sort og hedder Debbie.

Selv om Obama kun er halv neger, overreager nu ikke med neger betegnelser..

Min niece bor i LA, gift med en rigtig sort neger, og de har to dejlige mulat børn,
ganske vist ikke i et negerkvarter, lige overfor bjerget de bor på, ligger Hollywood.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-06-16 20:20

Det er sjovt at man idag ikke må kalde det som det nu er

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-16 09:57

Kære Tommy.

Jeg tror ikke man får hverken Haugaard eller Kim Larsen til at ændre en tøddel i sangen - det skal de sgu' heller ikke !
Ordet neger, er i mine øjne ikke lig med et skældsord som f.eks. nigger - det bør man naturligvis undlade !! Det er kun det bornholmske skvadderhoved Kofod, som misfortolker andre menneskers udtalelser, ved at påstå at en politiker der kalder Obama en neger, er det samme som at bruge ordet nigger - helt utilstedeligt, hvilket han da også senere undskyldte! Gad vide om han ville bryde sig om at blive kaldt reserve-svensker, denne pigeglade og forføriske underviser af SU-medlemmer for nogle år siden - denne charmør må gerne blive i Bruxelles.
Man må vel heller ikke bruge Negro Spirituals om den musik der opstod under slaveriet i USA ?
Hvad skal de ellers hedde ?

ØV4

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-06-16 11:42

Øjenvidnet4 ->
Citat
Man må vel heller ikke bruge Negro Spirituals?

Nøeh... det hedder vel sort: VERDENSMUSIK ? ..eller SANGKULTUR? ..eller VISETRADITION ? ..eller PROTESTSANG ? ..eller FOLKLORE?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-06-16 20:40

Hahahahaha, så gik de kulturradigale igen igen over gevind. Nu må gammelt historisk kunst ikke hedde deres rette navne mere Historien skal omskrives.
EU pamperne er også i gang med at omskrive 2. verdenskrig til "Den Europæiske Borgerkrig.

Lad mig slutte med Shubiduas goe' gamle sang hvor ordet neger indgår:
Carlos voksede op og byggede slotte i sandet
og blev kold og varm når han så Camina gå i vandet.
Hun var smuk som en drøm
og li' så brun som en neger,
og der var op til flere der fik sjove ideer
når hun var ude at spadsere.

Nå, nu vil jeg spise en negerbolle. ups, et negerhoved

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-06-16 22:49

Lad os høre hvad Ørkenens Sønner har på programmet i denne neger-debat.

En mægtig neger gik i land i København en gang.
Hans pik var stor og mægtig som en helt borgmesterstang.
Han spurgte mangen mø fra Frederiksberg til Tivoli.
Men ingen ville ha´hans sæd og ingen havde fri.

Neger Joe, Neger Joe!

Danske piger ejer kraft og kan li' en dreng med saft,
Spændstig som et økseskaft.

Neger Joe, Neger Joe!

Under alle piger særk,
Kan du finde hele verdens allerstørste sprælleværk.

Han kan - han kan.
Sin sang - sin sang.
Den liderlige negerdreng.
Han kan - han kan.
Sin sang - sin sang.
Nu synger Neger Joe:
FITTEN REVNER!!!

Ups.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-16 01:34

Lakridsposen; "Negerpenge" har i mange år måtte leve med det kønsløse navn: DUKATOS.
..men de smager ligedan
Hvis man virkelig ville gøre et stort nummer ud af den igangværende neger diskussionen?

Så må man da omdøbe SORT ARBEJDE ..til NEGERARBEJDE ! Så ikke de farvede Afrikanere og migranter føler sig trådt over tæerne? ..eller hur?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-06-16 20:44

Hvad sagde Martin Luther King den 28 august Herrens år 1963....?
Lad os læse hans røst......Mon han bruger ordet NEGER..? Ja ja ja ja, og han er stolt af, at være neger. Han ville også ha' været stolt, hvis han havde vidst, at USA fik en negerpræsident.

I am happy to join with you today in what will go down in history as the greatest demonstration for freedom in the history of our nation.

Five score years ago, a great American, in whose symbolic shadow we stand today, signed the Emancipation Proclamation. This momentous decree came as a great beacon light of hope to millions of Negro slaves who had been seared in the flames of withering injustice. It came as a joyous daybreak to end the long night of their captivity.

But one hundred years later, the Negro still is not free. One hundred years later, the life of the Negro is still sadly crippled by the manacles of segregation and the chains of discrimination. One hundred years later, the Negro lives on a lonely island of poverty in the midst of a vast ocean of material prosperity. One hundred years later, the Negro is still languished in the corners of American society and finds himself an exile in his own land. And so we've come here today to dramatize a shameful condition.

In a sense we've come to our nation's capital to cash a check. When the architects of our republic wrote the magnificent words of the Constitution and the Declaration of Independence, they were signing a promissory note to which every American was to fall heir. This note was a promise that all men, yes, black men as well as white men, would be guaranteed the "unalienable Rights" of "Life, Liberty and the pursuit of Happiness." It is obvious today that America has defaulted on this promissory note, insofar as her citizens of color are concerned. Instead of honoring this sacred obligation, America has given the Negro people a bad check, a check which has come back marked "insufficient funds."

But we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt. We refuse to believe that there are insufficient funds in the great vaults of opportunity of this nation. And so, we've come to cash this check, a check that will give us upon demand the riches of freedom and the security of justice.

We have also come to this hallowed spot to remind America of the fierce urgency of Now. This is no time to engage in the luxury of cooling off or to take the tranquilizing drug of gradualism. Now is the time to make real the promises of democracy. Now is the time to rise from the dark and desolate valley of segregation to the sunlit path of racial justice. Now is the time to lift our nation from the quicksands of racial injustice to the solid rock of brotherhood. Now is the time to make justice a reality for all of God's children.

It would be fatal for the nation to overlook the urgency of the moment. This sweltering summer of the Negro's legitimate discontent will not pass until there is an invigorating autumn of freedom and equality. Nineteen sixty-three is not an end, but a beginning. And those who hope that the Negro needed to blow off steam and will now be content will have a rude awakening if the nation returns to business as usual. And there will be neither rest nor tranquility in America until the Negro is granted his citizenship rights. The whirlwinds of revolt will continue to shake the foundations of our nation until the bright day of justice emerges.

But there is something that I must say to my people, who stand on the warm threshold which leads into the palace of justice: In the process of gaining our rightful place, we must not be guilty of wrongful deeds. Let us not seek to satisfy our thirst for freedom by drinking from the cup of bitterness and hatred. We must forever conduct our struggle on the high plane of dignity and discipline. We must not allow our creative protest to degenerate into physical violence. Again and again, we must rise to the majestic heights of meeting physical force with soul force.

The marvelous new militancy which has engulfed theNegro community must not lead us to a distrust of all white people, for many of our white brothers, as evidenced by their presence here today, have come to realize that their destiny is tied up with our destiny. And they have come to realize that their freedom is inextricably bound to our freedom.

We cannot walk alone.

And as we walk, we must make the pledge that we shall always march ahead.

We cannot turn back.

There are those who are asking the devotees of civil rights, "When will you be satisfied?" We can never be satisfied as long as the Negro is the victim of the unspeakable horrors of police brutality. We can never be satisfied as long as our bodies, heavy with the fatigue of travel, cannot gain lodging in the motels of the highways and the hotels of the cities. *We cannot be satisfied as long as the negro's basic mobility is from a smaller ghetto to a larger one. We can never be satisfied as long as our children are stripped of their self-hood and robbed of their dignity by signs stating: "For Whites Only."* We cannot be satisfied as long as a Negro in Mississippi cannot vote and a Negro in New York believes he has nothing for which to vote. No, no, we are not satisfied, and we will not be satisfied until "justice rolls down like waters, and righteousness like a mighty stream."¹

I am not unmindful that some of you have come here out of great trials and tribulations. Some of you have come fresh from narrow jail cells. And some of you have come from areas where your quest -- quest for freedom left you battered by the storms of persecution and staggered by the winds of police brutality. You have been the veterans of creative suffering. Continue to work with the faith that unearned suffering is redemptive. Go back to Mississippi, go back to Alabama, go back to South Carolina, go back to Georgia, go back to Louisiana, go back to the slums and ghettos of our northern cities, knowing that somehow this situation can and will be changed.

Let us not wallow in the valley of despair, I say to you today, my friends.

And so even though we face the difficulties of today and tomorrow, I still have a dream. It is a dream deeply rooted in the American dream.

I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal."

I have a dream that one day on the red hills of Georgia, the sons of former slaves and the sons of former slave owners will be able to sit down together at the table of brotherhood.

I have a dream that one day even the state of Mississippi, a state sweltering with the heat of injustice, sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice.

I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.

I have a dream today!

I have a dream that one day, down in Alabama, with its vicious racists, with its governor having his lips dripping with the words of "interposition" and "nullification" -- one day right there in Alabama little black boys and black girls will be able to join hands with little white boys and white girls as sisters and brothers.

I have a dream today!

I have a dream that one day every valley shall be exalted, and every hill and mountain shall be made low, the rough places will be made plain, and the crooked places will be made straight; "and the glory of the Lord shall be revealed and all flesh shall see it together."2

This is our hope, and this is the faith that I go back to the South with.

With this faith, we will be able to hew out of the mountain of despair a stone of hope. With this faith, we will be able to transform the jangling discords of our nation into a beautiful symphony of brotherhood. With this faith, we will be able to work together, to pray together, to struggle together, to go to jail together, to stand up for freedom together, knowing that we will be free one day.

And this will be the day -- this will be the day when all of God's children will be able to sing with new meaning:

My country 'tis of thee, sweet land of liberty, of thee I sing.

Land where my fathers died, land of the Pilgrim's pride,

From every mountainside, let freedom ring!

And if America is to be a great nation, this must become true.

And so let freedom ring from the prodigious hilltops of New Hampshire.

Let freedom ring from the mighty mountains of New York.

Let freedom ring from the heightening Alleghenies of Pennsylvania.

Let freedom ring from the snow-capped Rockies of Colorado.

Let freedom ring from the curvaceous slopes of California.

But not only that:

Let freedom ring from Stone Mountain of Georgia.

Let freedom ring from Lookout Mountain of Tennessee.

Let freedom ring from every hill and molehill of Mississippi.

From every mountainside, let freedom ring.

And when this happens, and when we allow freedom ring, when we let it ring from every village and every hamlet, from every state and every city, we will be able to speed up that day when all of God's children, black men and white men, Jews and Gentiles, Protestants and Catholics, will be able to join hands and sing in the words of the old Negro spiritual:

Free at last! Free at last!

Thank God Almighty, we are free at last!

Tak for ordene Martin, din gamle røver.

Der er så mange steder hvor ordet NEGER bruges, at jeg sikkert ikke har fremhævet alle neger ordene.

»Sort er en Neger al sin Tid,
Ham kan man ikke vaske hvid.«

Ordene er H.C. Andersens, ikke mine.

Socialdemokratiets Mogens Jensen, vil ha' et andet ord for "Nederdel" da det kan forveksles med "Negerdel".....og jo, det er unægteligt to meget forskellige ting...

Nå, tid til en kop Cirkelkaffe og en negerbolle med kokos.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-06-16 07:06

Til molokyle.

Man kunne jo også kalde NS for gospel ?

De bedste negerkys og negerboller til alle !!!

ØV4

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-16 07:30

Hmm..... jeg betragter nu gospel som salmer der priser Gud og negro spirituals som protest/frihedssange pakket ind i religiøse floskler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-06-16 19:07

Nå! Så er det heller ikke tilladt at sige "tallerken-neger" mere. Tallerken-negrene skal pr. efterdags omtales som "Afro-fajance" Eller Sydhavskonge med indbygget asiet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-16 20:09

Denne sang kan ingen da blive stødt på manchetterne af:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-16 20:22

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-06-16 20:48

Den første video kunne jeg ikke afspille.
Den næste video indikerer vel bare, hvordan fremtiden kommer til at se ud i DK

Vi savner de go'e gamle dage dage https://www.youtube.com/watch?v=uic6hM_Ldwg
Hvor mænd var mænd og bøsser var noget vi skød med.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-16 23:54

Uha uha, Kaptajn. Her er noget for censuren. I afsnittet nævner Enkefru Dagmar Hammerstedt, noget med "fire kulsorte negre".

"Huset" kører jo stadigvæk på DR-K. Gad vist hvor længe..........

Er glad for mit skarpsindige forretningssans, ledte mig til at investere i Huset på Christianshavn, Olsen-Banden og Matador.

Har samtlige afsnit og film. Matador, dog tilegnet sådan lidt fy fy. Nej nej, ikke noget med tyveri.

Og kun mig selv, får lov at lægge dem på afspilleren. Ingen fedtede fingre på mine DVD`er.

Kan varmt anbefales mod depression, og/eller overdreven medicin forbrug.
Men når Islam ta`r over, bliver jeg nok nødt til at skjule dem, som illegale effekter.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-06-16 22:49

I et eller andet afsnit i Matador, siger manufakturhandler Arnesen til sin unge kone "Så stop da denne forbandende niggermusik"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-06-16 19:19

Det belgiske politi har modtaget en advarsel om, at en gruppe krigere fra Islamisk Stat for nylig har forladt Syrien med retning mod Europa, hvor de har planer om udføre angreb i Belgien og Frankrig.
Ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Spændende om Venligboerne og Welcome refugees står og kipper med Dannebrog....
Efter sigende, har Laurits Bentjent og Co gjort dialogkaffen klar til brygning.

Husk..! En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-16 07:20

Gad vide hvor mange gange Rødhuder og Indianere nævnes i Dansk film, Kunst og litteratur?

Det må da støde de : Native Americians.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-06-16 21:36

Citat
Native Americians.
Who..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-16 08:27

Kaptajn-Tommy -> Som det så smukt hedder på Dansk: U.S.A's oprindelige befolkning.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-06-16 18:39

Citat
U.S.A's oprindelige befolkning.
Jo jo, jeg ved godt hvad native betyder -og er.
Native americans må jo i dette tilfælde være indianerne.

Nydansk: Fåååk jeg knepper din mor, mand.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-16 22:46

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Mvh.
Tommy.

Som en lille afslutning på tråden.
I byen har vi et pige fodboldhold, og med på holdet er der en skøn skøn negerpige. Da holdet havde vundet et par kampe træk, udbrød hun: "Åh, jeg bliver helt rørt i mit negerhjerte"

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-06-16 07:22

Mange tak for point, Tommy.

Skulle denne skønhed have nogle bank for sådan en udtalelse ? Jeg mener nej, da hun er neger og dermed basta !!

Mvh
ØV4