/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Syltede cherrytomater (røde)
Fra : jesper.s
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 02-06-16 09:11

Hej.

Jeg bor i dejlige Alanya (Tyrkiet).
Jeg har nu så mange cherrytomater og asier i min lille have, at jeg vil sylte en del af dem.

Hvad skal jeg bruge som syltekrydderier, da jeg ikke kan købe færdigblandede poser hernede, men til gengæld købe alverdens krydderier for næsten ingen penge.

Jeg har googlet, men der er så mange forskellige slags poser, hvor jeg kan læse indholdet.
Så hvad er bedst til cherrytomater og asier?

På forhånd tak.

God weekend til alle.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-06-16 10:07
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-16 10:24
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-06-16 13:58

Danske syltekrydderier er jo stort set ikke andet end sennep og chili.

Syltede ting fra Tyrkiet er heller ikke så krydrede, men lagen er meget skarp, nok grundet en masse citronsyre.
Hvis du kan få fat på æblecidereddike giver det også et pift.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 04-06-16 05:36

Tak for svaret katekismus.

Ved du evt. hvor man kan købe den grønne syltebog som e-bog eller lign., da jeg bor i Alanya (Tyrkiet). Jeg har Googlet uden held.

Kommentar
Fra : katekismus