/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hvorfor
Fra : kivi
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 28-05-16 18:17

hvad sker der for når jeg vil åbne kandu udløber tidsfristen og mange gange kommer jeg slet ind den står bare og køre er der andre med samme problem

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-05-16 18:30

det samme her
erik

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-16 19:07

Ikke nogen nyhed - siden kører af H til.
http://www.kandu.dk/Spg176239.aspx

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-16 19:25

Hvorfor skriver du ikke en ordentlig overskrift når du opretter en tråd.?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-16 19:40

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor den "løber ud" - på min tablet er det lidt bedre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-16 22:23

5 minutter om at komme hertil - og så skal man helt sikkert copt&paste svaret flere gange.......

Stadig ikke holdbart på et Forum - men heller ikke mange der svarer på spørgsmål mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 07:13

Jeg har ikke yderligere kommentarer end de jeg allerede er kommet med i mig-selv's link.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 29-05-16 07:33

brassovitski hvorfor skrive mere ,du var selv så nysgerig for se hvad det var så hvorfor skrive mer

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-05-16 09:52

Det ville klæde at skrive noget mere oplysende i overskriften, så man ikke behøver at gå ind i spørgsmålet for at se hvad det handler om.

Så det handler ikke om nysgerrighed kivi, men om at vi er nogen der gerne vil hjælpe andre...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-16 10:01

Kopi:
Så det handler ikke om nysgerrighed kivi, men om at vi er nogen der gerne vil hjælpe andre...
nemlig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-16 10:11

Hvis Kandu går helt ned - er det så en god idé med et samlingspunkt. ?????

Evt. en mail-adresse som træder i aktion, hvis kandu går ned.
Denne mail kunne evt. sættes som videresendelse til interesserede.

Det er jo rart, at kunne få lidt hjælp en gang i mellem.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-05-16 10:33

Her er det blevet bedre de sidste par dage.

For 2-3 dage siden kunne jeg slet ikke komme på, i dag gik det rimeligt fint.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 15:28

Se nu:
Kode
Server Error in '/' Application.

Runtime Error

Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

Citat
Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

kandu.dk var for lang tid om at svare.
Check your internet connection.

Check any cables and reboot any routers, modems, or other network devices you may be using.
If it is already listed as a program allowed to access the network, try removing it from the list and adding it again.
Hvis du bruger en proxyserver...

Check your proxy settings or contact your network administrator to make sure the proxy server is working. If you don't believe you should be using a proxy server:

..fejlmelding fra min Opera browser.

Citat
It's not just you! http://kandu.dk looks down from here.

..fra: http://www.downforeveryoneorjustme.com/kandu.dk[/CITAT]

Altså : Det er en SERVER dimensioneringsfejl. Hvis ikke det er kandu.dk som 'hoster' selv? Hvilket jer 'tror' det er? ...så er det deres serverhost's ansvar.

(Selv tror jeg ikke på at kandu er flyttet i skyen, men det kunne måske afhjælpe problemet? ...hvis JEG var 'DEM').

Deres EULA skulle så skrives om, men det er en helt anden og juridisk snak

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 15:32

HOV... en smutter: www.downforeveryoneorjustme.com

..er linket; hvor man kan tjekke om det er hjemme eller ude i byen den er gal

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 16:10

Ps. Det er altså administatoren som skal 'kigge' lidt på 'problemet':

https://www.sitepoint.com/community/t/how-can-i-solve-this-web-config-problem/3240

..og da der tale om ASP.net (*.aspx) filer (..som I iøvrigt selv kan konstatere i jeres adresselinje i browseren), så er der brugt C# (= See Sharp) i udviklingen af nuværende version af:

www.cando.dk

..og dermed kører kandu.dk sandsynligvis på en Microsoft Internet Server II:

https://www.microsoft.com/web/platform/server.aspx

..og med det beskedne antal brugere (..nu om dage) og den efterhånden generelt forhøjede båndbredde på nettet, er det sikkert også den billigste løsning at hoste skidtet selv.

Det kræver blot en smule 'manpower'; at 'en eller anden' medarbejder evt. liiiiiige tjekker server LOG'en ..inden man går i seng. Dette synes nogen gange ikke at være tilfældet!
Helt i orden at man sparer en online MODERATOR væk; både som konceptuel institution ..og som arbejdskraft, men helst; så jeg en 'ansat' til at varetage dette rent teknisk driftsmæssige "job".

..og se så at få ryddet op i den 'forældede' kode. Der findes da for dælen metoder til at :

Gi' brugeren præcis dét ..som brugeren kan bruge
Teamet bag kandu er jo tydeligvis ikke helt IT-oter
..men som brugeren ans kommenterede:
Citat
kandu er som et maraton, du skal være udholdende, for at komme i "mål"

Jeg gir'r ans ret: Tålmodighed ..og derefter vedholdenhed ...efterfulgt af:
..fuldstændig afsindigt RASERI !

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-16 16:37

Ps. Det kører da fint ..for nuværende? Jeg gi'r alligevel: KANDU 5 stjerner ..ud af 5 mulige:

http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/images/stars/big/star50.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 16:40

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-16 19:01

Citat
Hvis Kandu går helt ned - er det så en god idé med et samlingspunkt. ?????

Øh det er der vist ikke stemning for - så den trækkes tilbage igen.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 31-05-16 14:53

Tak for svaret molokyle.