/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kan ikke printe trådløst
Fra : Lincoln1242
Vist : 293 gange
75 point
Dato : 22-05-16 20:56

Jeg har netop købt en ny printer (HP Deskjet 3630), som jeg har installeret, og godt kan printe fra, så længe jeg har tilsluttet USB-kablet. Men jeg kan ikke få den trådløse forbindelse til at virke.

Under Wifi finder jeg printeren: HP Setup 2B Deskjet 3630 Series
Så trykker jeg "Opret forbindelse" og efter nogen tid svarer den at der ikke kan oprettes forbindelse.

WiFi Direct knappen på printeren skulle angiveligt også blinke undervejs i forløbet, hvorefter man skal trykke på den. Men den blinker ikke. Der er slet ingen kontakt mellem PC og printer.
Sommetider kan den godt oprette forbindelse. Men printeren er offline og der kan stadig ikke printes trådløst.

Jeg har prøvet at søge hjælp på HPs hjemmeside. Jeg kan få masser af fejlsøgningsguider og andre guider. Men enten er de så tekniske at jeg ikke forstår dem, eller også virker de ganske enkelt ikke.

Dette er den tredje printer, jeg forsøger at printe trådløst fra. De to første lykkedes det aldrig at få til at fungere...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-05-16 21:15

Det er IKKE mellem PC og printer, der skal oprettes forbindelse men mellem printer og trådløs router eller access point.

Idet du trykker på printeren at den skal søge forbindelse skal du OGSÅ trykke på en knap på routeren/access point, så de to "snakker sammen",

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-16 21:27
Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 22-05-16 21:48

Jeg har ikke nogen router. Jeg har kun mobilt bredbånd via en USB dongle.

Det er måske det, der gør at det slet ikke er muligt at køre trådløst Med printeren?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 85 point
Dato : 22-05-16 21:52

Lige præcist.

"I" er jo IKKE på samme netværk, så derfor kan du ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-16 21:58

Jeg tror heller ikke du umiddelbart kan koble din computer og printeren trådløst sammen når du bruger en dongle.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 22-05-16 22:05

Sjovt at den "fejlmulighed" slet ikke er nævnt i nogen af HPs vejledninger. At har man mobilt bredbånd, så kan printeren ikke tilsluttes trådløst. Men i det mindste fandt jeg ud af hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke ;)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-05-16 22:06

Det behøver du ikke "tro" Eyvind.

Det er 100% umuligt, når de 2 enheder ikke befinder sig på samme netværk/SSID.

Hvis man, som jeg, har flere trådløse netværk i huset, for at være sikker på der altid er et trådløst netværk i huset, der kan række til der, hvor jeg er, så skal trådløs printer og trådløs PC ALTID være forbundet til det samme netværk/SSID, så trådløst bredbånd via en USB dongle kommer aldrig til at virke med en trådløs printer.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 22-05-16 22:06

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-16 22:10

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-05-16 22:14

Tak for point, håber du blev lidt klogere på, hvordan det virker.