/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Update virker ikke
Fra : jeanettesmor
Vist : 746 gange
500 point
Dato : 22-05-16 12:03

Davs.
Mon en af jer Troldmænd har et forslag til løsning af dette problem?

Efter en påkrævet nyinstallation af Win7 Pro virker Windows Update overhovedet ikke.
Ikke noget med fejlmelding el lign., den går slet ikke i gang. Lod den stå natten over og ingenting.

Kaspersky Internet Security mangler Microsoft .NET Framework 4 og er lige så umulig at installere.

Jeg har søgt højt og lavt men har ikke været heldig at finde en brugbar løsning.
På Microsofts egen side hedder opdateringsagenten 7.6.7600.256 - i min 7.6.7600.320.
Windows egen FixIt er nyttesløs.

For et par måneder siden installerede jeg en anden Win7 Pro og der var overhovedet intet i vejen.

Takker på forhånd.
jeanettesmor

PS. Spar mig venligst for lovprisninger af og eventyrfortællinger om Win 10. For mig er den det værste skidt hvor ingenting virker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-16 15:05

Prøv lige at tjekke maskinens: TID, DATO & ÅRSTAL !!!
..enten via BIOS el. via 'Klokken'/Uret på dit skrivebord.
Den bør være DD.
Er der en diskrepans i tid & dato mellem dd. og "computertiden"?
Så virker UPDATE ikke!
QED </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 22-05-16 16:45

Tak </MOLOKYLE>

Det passer på sekundet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-16 17:48
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-16 17:50
Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 22-05-16 20:05

mig-selv

Jeg kan ikke li' at være ubehøvlet, men hvorfor i alverden blander du uvedkommende ting ind i mit spørgsmål?

Min Win7 er ægte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-16 21:02

Citat
Jeg kan ikke li' at være ubehøvlet

Hvad fanden spørger du så om hjælp for.

Er din Win-dåse ikke Valideret af MS = kan du på ingen måde hente opdateringer/ andet fra samme - OM DEN ER ÆGTE ELLER EJ - så skal du STADIG hente det værktøj/program for at det virker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-16 21:10

Og i den forbindendelse kræver det sikkert en genstart - hvor du så igen skal hente et par små opdateringer - som skal køres og en mulig genstart = og så dumper der ca 80-100 mulige opdateringer frem/ afhængig af om du sætter den automatisk eller søg selv efter samme.

Men skal meget gerne holde mig fra yderlige kommentarer - til dine spørgsmål

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-16 21:41

Hent og Kør Ccleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download

Menuen [REGISTER] (..med alle flueben sat)

Gestart så!

Ellers prøv FIXIT:

https://support.microsoft.com/da-dk/gp/windows-update-issues/da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-16 22:05

En ægte windows er ikke brugbar før den er valideret hos Microsoft via nettet eller via telefon.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 23-05-16 00:51

Jeg giver op.

Jeg begyndte med at skrive at Windows er nyinstalleret (på en totaltrenset systemdisk). Det betyder at der KUN er den nøgne Win 7 på drevet, hvilket igen betyder, at CCleaner ikke har noget at gøre der.

Nævnte også at Update slet ikke går i gang, hvilket betyder at jeg ikke kan hente ditten og datten ned.

Desuden nævnte jeg at Windows egen FixIt er uden virkning.

Win 7 kan slet ikke installeres uden at licensnøglen er valideret og godkendt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-16 06:55

Du skrev godt nok at tiden passede på sekundet, men hvad med dato'en og i særdeleshed:

ÅRSTALLET

Ofte når en maskine renses for gammelt indhold med henblik på en ny-/geninstallation så glemmer folk at de har rykket ÅRSTALLET tilbage til BIOS default (som regel d.1/1 2007 på nyere maskiner).

De får rettet tiden og sætter datoen ved blot at stille på operativsystemets ur på skærmen ..og det kan hænde at denne passer med ugedagen.

Det er ligeledes vigtigt at tidszonen også er den rigtige. For ikke længe siden var der en bruger her på kandu med problemer pga. at maskinen 'troede' den var i den Armenske tidszone ...selvom sprog, tegnset, klokkeslet og dato var sat til Dansk normal.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 23-05-16 09:23

Er i tidszonen UTC+1: København, Stockholm, Oslo, Madrid, Paris - 23-05-2016 - 09.23

Nu fjerner jeg Win7 Pro 64 bit og forsøger med Win7 Home Premium 32 bit.
Den er lige så ægte, valideret og godkendt som denne.

(Dender særskilte valideringsproces har jeg slet ikke set siden XP regerede.)

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 250 point
Dato : 23-05-16 12:00

Hej jeanettesmor

Er din win7 pro er den incl service pack 1 ??

( højreklik på "denne computer" egenskaber her skal stå incl service pakke 1)

hent ligeledes ie 10 http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/download-ie

Du kan sagtens hente alle opdateringer fra windows update uden den er aktiveret.

er det denne fix du har prøvet ?
https://support.microsoft.com/da-dk/gp/windows-update-issues/da

før du kan installere Microsoft .NET Framework 4 skal du have Microsoft .NET Framework 3
i mange tilfælde
hent Microsoft .NET Framework 4 her https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=17851

kommer også via windows update

husk hvis du har mere end 4Gb ram kan win7 32bit ikke se/bruge det.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 23-05-16 15:48

Tak dk -

- jeg har været igennem alt det + en hel del mere. Altsammen resultatløst.

Nu har jeg installeret Home Premium og ja, jeg ved godt at den ikke kan udnytte alle GB'erne, men det får være i øjeblikket.

Update virker nu. Foreløbig er der kun kommet 22 ned (bl a .NET Framework 4) og jeg ved, at der kommer over 300 til. Jeg venter til mylderet er stilnet af og vil så forsøge at opgradere til Pro 64 bit. Jeg er ikke meget for opgraderinger, vil helst have ren installation, men nøden tvinger og så må jeg se.
Det varer et par dage eller så inden hovedparten af Update er hjemme, men jeg vender tilbage nogle erfaringer rigere.

Lagde forresten mærke til, at 2 punkter uder Diskhåndtering adskiller sig fra Pro. Nemlig BITS og Windows Update - her er de begge indstillet til Startet fra fødslen, i Pro skulle de startes manuelt og indstilligen blev ikke hængende. Det er noget Pro lige er startet på, for da jeg installerede den for ca 2 måneder side, var der ingenting i vejen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-05-16 16:42

oki, du kan sagtens opgradere fra win7 home til win7 pro, mener at huske det skal være 32bit
men det ser du når du køre "anytime upgrade"

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/upgrade-to-another-edition-of-windows-7-by-using-windows-anytime-upgrade

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-16 20:12

Når du nu ikke vil have win 10 inden for, så kan du hente dette lille program som kan udelukke win 10 opgradering.............det har jeg gjort på mine win 7 og win 8.1 maskiner.

http://www.majorgeeks.com/files/details/gwx_control_panel.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-16 20:55

Citat
Nævnte også at Update slet ikke går i gang, hvilket betyder at jeg ikke kan hente ditten og datten ned.

Valider den, og start opdateringer fra MS hjemmeside.
Citat
En ægte windows er ikke brugbar før den er valideret hos Microsoft via nettet eller via telefon.

Tak for den..

Citat
Det er noget Pro lige er startet på, for da jeg installerede den for ca 2 måneder side, var der ingenting i vejen.

Næppe, det kan bare være du har været hurtig og trykke på en ´knap´ uden du lå mærke til det/ eller du ikke har været på nettet.
Eller Windows Firewall er aktiveret den ene gang men ikke anden.

Jeg bruger selv PRO, og kan ikke lige huske det, men min kunne på ingen måde opdateres før den havde kørt 2 små programmer - mener den ene validerer/den anden er vist en virus scanner, og dem mener jeg du kan hente hos MS - ellers kan de startes ved at gå ind i kontrolpanel/opdateringer, og der kan du (vist nok) KUN se 2 og de skal køres, før resten af opdateringerne følger efter.

En anden ting kunne være at hente hele servicepackén ned son dvd - ved ikke om man kan det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-16 22:00

Programmet som windows lægger ned som test om den er ægte hedder genuine (ægthed)

Citat
En anden ting kunne være at hente hele servicepackén ned som dvd - ved ikke om man kan det.
Det kan den - for sådan en har jeg til win 7 .

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 26-05-16 09:26

Situationen er status quo.

I første omgang gik update strygende på Home Premium, men efter de to første læs blev den nye Update Agent installeret, og så var det forbi med festlighederne.
Servicepack 1 er installeret sammen med 7 Pro. Det eneste jeg kunne få lov at installere er IE11. Andre programmer går friskt og fortrøstningsfuldt i gang, går i stå ved den allersidste % og så sker der ikke mere.

Jeg har søgt på Google, over skyerne og under muldvarpene og har forsøgt med alle mulige kunstgreb uden at få noget ud af dem.
Prøvede i går at kontakte Microsoft support - de ringede da også tilbage, præcist på det lovede klokkeslæt, men efter de indledende maskinbemærkninger og løfte om viderestilling blev forbindelsen afbrudt. Dette gentog sig 5 gange.

Hvad jeg har forstået på et stort antal indlæg i diverse fora er, at skurken højst sandsynligt den nye Update Agent. Rigtig mange har problemer med den, så vi må håbe at Microsoft retter fejlen inden for en meget overskuelig fremtid. Problemet gælder øjensynligt kun nyinstalleringer.

Jeg vil, som et sidste forsøg, bytte systemdisken ud med en splinterny. Disken er bestilt og bliver leveret på mandag.
Inderst inde tror jeg ikke på held med det, men det skal forsøges.

mig-selv:
du anser mig øjensynligt til at være alzheimerramt. Eller også kan du ikke fatte hvad du læser.
Jeg har jo sagt at mine Windows er validerede og aktiverede. Jeg er 100% med på hvad jeg laver og "trykker ikke på en knap uden at lægge mærke til det." Vi lever desuden ikke i gode gamle 56 modemdage, hvor vi skulle logge på for at komme på nettet. Nu er man jo på lige så snart computeren er tændt - det er jeg i hvert fald. Og min computer er tændt mindst 5 timer hver dag.

Sidste opdatering følger tirsdag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-16 17:07

Sad med 'næsten' samme 'problem' i 1999 :
Skift fra Win 95 <-> Win 98
Løsningen hed (..når ALT andet fejlede) en SHREDDER :

https://en.wikipedia.org/wiki/Data_Shredder

Dengang; som nu, kan jeg anbefale DBAN:

http://dban.org

..og prøv så igen ...FORFRA !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-16 22:02

Citat
..og prøv så igen ...FORFRA !

Ja, det havde sikkert været meget hurtigere/ nemmere.
En anden ting kunne så være at i selve de opdateringer der NU OM DAGE følger med ned på PC, er indlagt Win10 i pakken.
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/rasende-kunder-microsoft-tvinger-windows-10-ind-paa-vores-pc/6097357

og når selv ´eksperter´ har svært ved det, så kan/ jeg man trods alt leve med lidt grå celler = bare de ikke kommer ind på min pc

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-16 22:53

mig-selv -> Man sagtens undgå Win 10 ...som skrevet står:

http://kandu.dk/Tip22614.aspx

..og så fjernes (hvis man ønsker det?) der samtidig de 'ting' (= installationsforberedelser) som ellers downloades uden videre i baggrunden alligevel ved Windows Update

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-05-16 12:55

Jeg tror at vejens ende er nået.

Ny HD ankom fredag, jeg satte den i maskinen og installerede Win 7.

Alle mine anstrengelser er spildte. Står nøjagtig hvor jeg stod for en uge siden.

Det er formålsløst at køre Data Shredder / DBAN på en dugfrisk HD - de eneste data på den er selve Windows. Jeg havde kørt Killdisk på den gamle HD inden jeg installerede noget som helst og se hvor meget DET hjalp.

Håber på at Microsoft måske lukker ørerne op og hører de utallige klager over den nye update agent - dem er der rigtig mange af. Selv ikke Microsoft kan tillade sig at proppe 10'eren ned i halsen på folk som hverken vil eje eller have den.

Lukker tråden i morgen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-05-16 14:49

det skulle vel aldrig være enten en HP eller Dell PC ?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-05-16 15:21

Nej dk, det en en selvsamlet sag med en AMD FX Quad core Processor, 4,20 Gh

(Og den har virket upåklageligt lige indtil for en uge siden, hvor 10'eren slap igennem og jeg hældte den på porten igen.)

Det er på høje tid at vinke farvel til disse sider - sikkerhedscheck i lufthavne tager ikke så lang tid som for kandu at lade en slippe ind

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 31-05-16 09:35

Tak for svaret dk. Det/dine svar hjalp ganske vist ikke en døjt, men jeg skal jo afrunde her, såeh...

Vh
jeanettesmor