/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Uvorn pc.
Fra : Mosebaek
Vist : 324 gange
400 point
Dato : 19-05-16 17:21

Bærbar Medion Win7 Home Premium:
Kan pludseligt ikke indlæse Windows. Når kun til dette:
Citat
Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofil kan ikke indlæses.

Har haft batteriet ude. Har prøvet F11, men lidt (meget) usikker på, hvad jeg skal vælge.
Den er usandsynlig længe om at lukke ned igen, selvom den kun har læst til ovenstående punkter.

Konen, som sidst har brugt den, påstår hun kun har lagt kabale på den. Jeg har skældt hende ud, det hjalp heller ikke, på pc`en. Så nu sætter jeg min lid til sagkundskaben, her på Kandu.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-05-16 19:12
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-16 23:25

Der er en administrator konto som du ikke ser ved normal login, du bruge kunne logge på den og reparere din normale konto
Prøv at starte i fejlsikret tilstand og se om du kan logge på vej.
Tredje mulighed er at gå tilbage til fabriksindstillinger, altså som computeren var da i købte den men så slettes alt det som i har gemt på computeren, billeder, dokumenter med mere slettes hvis du går tilbage til fabriksindstillinger

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-16 12:47

Brugte F11, og lavede en Recovery. (I desperation). Jeg viste godt, det ville slette alt. Skulle nok i stedet have brugt en Systemgendannelse. Men gjort er gjort.

Jeg installerede så visse prg. igen. Bl.a. Internet Explorer. Det blev så "kun" til version 9. Fik så fat i 11 versionen, som var der før.

Det hele kører rimelig godt. Nu kun dette problem: Ved start og nedlukning, får jeg denne:
"Konfigurerer Windows 15 % er fuldført. Sluk ikke for computeren".

Den gør en pause ved "15 %", og kører lidt efter videre. Men hvorfor Konfigureres Windows, til stadighed. Har det noget med opdateringer, at gøre.

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 400 point
Dato : 21-05-16 13:47

Citat
Men hvorfor Konfigureres Windows,
måske er Windows 10 på vej hjem på din computer, Microsoft er ret aggressive med at udbrede det nye styresystem.
Hvis jeg var dig så ville jeg tage imod tilbuddet, Windows 10 ligner Windows 7 meget og kører godt på de fleste computere.
Windows 7 har en del år på bagen og opgradering til Windows 10 er gratis nogle måneder endnu.
Der er tips her på Kandu der viser hvordan du undgår Windows 10 men dem må du selv finde jeg anbefaler at du opgradere til Windows 10

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-05-16 21:23

Tak for svaret o.v.n.......... med forklaringer, der er til at forstå.

Jeg vil ikke have Win 10, før jeg bliver tvunget. Jeg lavede som nævnt, et Recovery. Og alt er installeret igen. Mine billeder og tekst filer, havde jeg i forvejen på USB. Så skaden var ikke så stor, kun tidskrævende. Jeg fik pludseligt 211 update`s. Og lidt flere hen af vejen.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-16 01:01

Tak for accept af mit svar, godt du fik bæstet til at virke igen, god weekend