/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Flytte/ændre Skypeadr.
Fra : lukas2502
Vist : 313 gange
233 point
Dato : 19-05-16 14:30

Er det muligt at flytte en Skypeadr. fra en enhed til en anden, eller ændre den
mailadr. er den samme på begge enheder, men Skypeadr. er forskellig.
Første adr. fik jeg automatisk til min PC, uden at jeg så muligheden for at vælge en selv. Her kan jeg ikke komme i kontakt med en Skypeadr. på¨Smartpfone.
Jeg fandt ud af at mit TV er "Skypeready" fik via TVet en ny selvvalgt Skypadr. men tilsyneladende virker Webcam. ikke her.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-05-16 14:39

Desværre er al Skype support på engelsk, og jeg forstår ikke nok engelsk til at det er til nogen hjælp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-16 17:21

Dit skypenavn hænger sammen med den mail-adresse som den er oprettet med.

Luk din skype op (log in) med skypenavn eller mailadresse eller mobil.

vælg skype oppe i menuen og klik på profil
Her er der mulighed for at redigere

Hvis du lige henter et skypeprogram på dansk er det nemmere at redigere.

https://www.skype.com/da/

Den er på dansk.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-05-16 18:10

Den åbner automatisk på dansk, men jeg ser ingen muligheder for at foretage ændringer.
Når jeg klikker på Hjælp, er al Skype support på engelsk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-16 19:00

vælg skype oppe i menuen og klik på profil
Her er der mulighed for at redigere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-16 19:47

Du har sandsynligvis flere Skypenavne / adresser.

Så du er nød til at vælge en af navnene / adresserne og så bruge den overalt, hvis de skal snakke sammen.

Det er meget du vil på en gang.
Så lad os starte et sted.

1. Hvordan logger du på Skype med din PC ......... navn eller mail
2. Hvordan logger du på Skype med din smartphone ......... andet navn eller anden mail
3. Hvordan logger du på Skype med dit TV ............ tredie navn eller tredie mail
4. Logger du på med andre metoder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-16 19:49

Jeg vil også gerne vide hvilket styresystem du bruger på PC - win7 -win8 - win10

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-05-16 22:21

Både på PC og TV "klikker jeg på Skype ikonet, så er jeg logget på.
Jeg har win7 pro.
Mailadr. er den samme.
Første Skypeadr. fik jeg til min PC. Herfra kan jeg ikke komme i kontakt med en Skypekontakt, som har Skype på sin Smartpfone.
Hvis jeg havde en smart/ipfone, var der sikkert ikke noget problem, da alle smart/ipfone mig bekendt kan have Skype.
TVet kan ikke finde ud af det med mit webcam, når det er tilsluttet og jeg vil bruge det, får jeg den melding: Webcameraet er ikke tilsluttet. Tager jeg det fra, får jeg den besked at der kan ikke loges på uden at der er tilsluttet et webcam.
Webcameraet virker 100% på PCen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 233 point
Dato : 20-05-16 10:14

Du kan godt have 2 eller flere skypenavne (så du kan snakke med dig selv.
Men det er bedst at nøjes med et skypenavn på alle enheder.

I profil kan du se hvad du er logget på som.

I profil kan du ikke ændre dit Skype navn - kun din mailadresse.

Hvis du vil logge på med et andet Skypenavn kan du:
1. gå i Skype indstillinger og slå fra at Skype skal starte op automatisk
2. sluk og tænd computeren
3. log in med det Skypenavn du vil bruge
4. slet det navn du ikke vil bruge
5. sæt den igen til at starte Skype automatisk

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-05-16 22:10

1.- 2. og 3. virkede som du skrev, men 4. kan jeg ikke se/finde hvor jeg skal lave ændringen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-16 11:56

Ok - det er også kun hvis der oprettes et ekstra skypenavn at der er mulighed for at slette det ene.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-05-16 13:54

Citat
mailadr. er den samme på begge enheder, men Skypeadr. er forskellig.

Tvet med Skype, tænker jeg, at det får jeg ikke til at virke, det dumme er at jeg har indbetalt et beløb
på denne Skype adr. dem ville jeg helst kunne bruge, evt. på den anden konto.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-16 20:21

Du kan så vidt jeg ved ikke flytte indbetalt Skype konto over på en anden Skype.

Skype-navnet er unikt, og kan ikke ændres - kun slettes.

Mail-adressen er kun en kontakt-adresse til et skypenavn...............og kan ændres.

Hvis du logger på Skype med din microsoft mail-adresse kan denne mailadresse ikke ændres.
Hvis du logger på Skype med din "gmail" mail-adresse kan denne mailadresse ikke ændres.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-05-16 22:30

Citat
Skype-navnet er unikt, og kan ikke ændres - kun slettes.

Hvis det er muligt at slette det Skype navn, som jeg har indbetalt et beløb på, er der den mulighed at beløbet, som der ikke er brugt noget af, kan blive tilbagebetalt.
Så er spørgsmålet: Hvordan sletter jeg et Skype navn?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-16 09:28

Ask us to close your Skype account

First, make sure you’ve cancelled any subscriptions or recurring payments, and used up any Skype Credit you have. Everything associated with your Skype account – including contacts, purchases and history – will be lost when your account is closed.

Cirka oversat.
Vær sikker på at du vil slette alle dine samtaler og kontaktpersoner og miste din indbetalte beløb.

Altså du får ikke penge tilbage.

Men faktisk kan jeg ikke regne ud hvad et er du vil med dine Skype navne.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 24-05-16 10:18

Tak for svaret Eyvind.
Ok,pengene er tabt. Men ikkeover spildt mælk = Lærepenge.
Jeg vidste for lidt, om hvordan man kan bruge Skype, i forbindelse med forskellig teknik.
Nu virker det, jeg ved nu at man kan "Skype" imellem en Smart/Ipfone og en PC, gratis.