/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor liggerudklipsholder i Windows 10
Fra : dhmoelsted
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 16-05-16 09:20

Jeg har fået en pc med windows 10 og kan bare ikke finde ud af : hvor ligger udklipsholderen
er der en let måde at finde den på ?

fortsat god pinse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-16 10:30

Mener du klippe værktøjet, for det ligger her:
start > alle apps > rul ned og klik windows tilbehør > højreklik på "klippeværktøj og evt vælg "fastsgør til processlinjen"

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-16 10:35

Udklipsholderen er ikke et program du kan åbne lige som fx. Word. Udklipsholderen ligger i C:\Windows\System32\ og hedder clipbrd.exe. Den tilgås med Ctrl+C, V eller X. Man kan også bruge cmd til at tilgå den, men det er begrænset hvad du kan der.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-16 11:42

Greenshot er et glimrende simpel program til at tage skærmprint. Snippingtool i Windows er skod.
http://getgreenshot.org

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-05-16 12:19

Hej alle
måske mig der er lidt tung i det men er det det samme du beskriver Eyvind ..som webnoob

din version Eyvind er for mig at se lettere tilgængelig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-05-16 17:11

Det er to forskellige ting, Eyvind og jeg beskriver. Jeg beskriver udklipsholderen, Eyvind beskriver klippeværktøjet som bl. a. kan putte noget i udklipsholderen.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-05-16 17:22

Tak for svaret webnoob.