/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afmelding af Trailer
Fra : svendgiversen
Vist : 1312 gange
124 point
Dato : 15-05-16 20:04

Min kone købte for mange år siden en gammel trailer,
af et ældre ægtepar, der sikkert er døde nu?

Den var forsynet med en gul nummerplade,
men hun siger, at hun aldrig har fået den indregistreret i hendes navn.

Hendes gamle bil med træk blev skrottet sidste år, og jeg har ikke træk.

Vi har nu afleveret den ulovlige trailer på vor lokale losseplads,
forinden tog vi den gule nummerplade af og vor nabo siger vi skal afmelde traileren.

Men er det nu nødvendigt?

Kan man så ikke finde frem til
at min kone har kørt haveaffald på losseren i over tyve år uden legal nummerplade??

Hun vil ikke gøre noget og kan jeg roligt give hende ret???

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 134 point
Dato : 15-05-16 20:22

Du skal have den afmeldt. Aflever nummerpladen til politiet/ motorkontoret.
Det koster ikke noget og du får ingen bøde for det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-05-16 20:57

Nummerpladen skal afleveres

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2153366&vId=0

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, hvem der har brugt traileren i over tyve år

Jeg håber da ikke, at du og din samleverske har fjender på kandu, nu kan alle jo læse om det "forbudte"

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2310

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-16 10:19

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-05-16 11:48
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-16 13:12

Tak også til ans og også til katekismus,

jeg har forgæves prøvet, ud fra trailer nummerpladen, som jeg ikke vil oplyse på kandu,
at finde frem til de oprindelige ejere og om traileren er om registreret til ny ejer.

For Ca. 20 år siden købte min kones afdøde mand en billig trailer i Åbenrå,
hos et ældre ægtepar, ukendt af os.

Han fik den måske ikke om registreret til ny ejer,
i hvert fald nåede han ikke at afmelde den, inden han døde.

Min kone har så, efter hans død, i "god tro" kørt de 2-3 km på losseren med haveaffald,
hun sidder i uskiftet bo, og den gamle trailer indgår så nu ikke mere i bo skiftet,
som senest sker, når vi gifter os, lige før jeg stiller træskoende,
jeg får tysk enkepension, som bortfalder, når jeg gifter mig igen.