/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opstart
Fra : niller59
Vist : 280 gange
200 point
Dato : 15-05-16 19:43

Hej Har en Samsung med Windows 10 som ved opstart skriver på blå skærm :
Windows BOOT Manager
Enter setup
Skriver brug pilene til at vælge Pile , ESC , og enter men de reagerer ikke
Ingen boot-diskette eller andet.
hvad kan vi gøre
mvh
Niller 59

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 21:26

Citat
Skriver brug pilene til at vælge Pile , ESC , og enter men de reagerer ikke
Ingen boot-diskette eller andet.

Lyder som den mangler en Boot-Record at starte op fra - du kan prøve en ´gammel´ installering cd/dvd og gå ind under HELP/HJÆLP og i kommandepromt skrive FIXBOOT eller FIXMBR.
Har du ikke en Boot disk, kan du hente denne som har diverse gode værktøjer:
http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk

MEN det lyder mærkeligt at du ikke kan bruge tastaturet, prøv at skift port på pc = og er den uden ledning så prøv en med ´hale´ på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 21:29

Er det noget der kom pludseligt eller hvad, er der skiftet noget hardware ud osv - har selv prøvet problemet når jeg kører mit system Virtuelt og der pludseligt ikke er mere plads på disken.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-05-16 21:56

Hvis ikke du kan bruge piletasterne er dit tastatur defekt eller computeren kan ikke detektere det. En computer booter ikke hvis den ikke kan finde et tastatur.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 22:05

Har masser af mus/tastatur der ikke vil som pc siger de skal - men aldrig blå skærm - det plejer at være ´bundkort/ hardware´ problemer.
Men Win 10 kan jo være en undtagelse

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 15-05-16 22:47

Problemet opstod efter opdatering i går
mvh
Niller 59

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-16 10:43

Der ligger vel ikke en CD/DVD i skuffen.