/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
hvilke selvlysende perler lyser længst?
Fra : Birgitte32
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 11-05-16 17:35

Som overskriften - hvilke selvlysende perler lyser længst, og hvor lang tid lyser de i det hele taget?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-05-16 17:51

Til hvilket brug i forbindelse med lystfiskeri?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-16 18:46
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-16 18:55

Ps. Hvor lang tid?

Som nyindkøbte: ca. ½ time

..efter ca. et år i 'skuffen'?

..omkring 10 minutter!

Afhænger også af hvor lang tid de får lys før brug: ..og med hvilken intensitet.

Ved natfiskeri fra kysten holder ovenstående perler ved belysning fra en stærk lyskilde f.eks fra en kvalitets lygte som (..vælg selv):

http://www.lygte-info.dk/info/WhatFlashlight.html

Ved pirkefiskeri fra båd? Ca. den tid det tager for Skipper at ringe ned ...og op.
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-16 19:05

Altså : Belysningstiden fra 'skuffe' til hav er ca. 1 -> 10 med en passende 'opladning'.
Jeg bruger Maglite Mini ved natfiskeri: www.lampegiganten.dk/Mini-Maglite-lommelygte-titan.html
30 sekunder giver omkring 5 minutter i 'perlen'.

De stærkere lyskilder med flere LUMEN ødelægger mit 'natsyn' i for lang tid efter brug ...synes jeg.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-16 19:13

Ps. Forresten... som alternativ til lysperler kan du jo bruge knæklys!

Så behøver du ikke bekymre dig om 'opladning'

http://www.troystaroutdoor.com/yL3lnOEO/

Eks. http://emmaline-grej.dk/upload_dir/pics/Fiskerishop_dk-Behr-Angelsport-Behr-Knaeklys-Yellow-31.jpg

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Birgitte32

Dato : 11-05-16 19:24

Tusind tak for hurtig og grundig svar :)