/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Buskrydder ryster
Fra : TLT
Vist : 993 gange
100 point
Dato : 10-05-16 09:35

Min buskrydder er begyndt at ryste helt vildt når jeg bruger den. Tror det er stangen inde i røret der er ryster som om der mangler noget til at holde den centreret ind i røret i den øverste del. Nogen der kan hjælpe? Det er en Efco 8250.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-05-16 10:40
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-05-16 13:55

Jeg har det samme problem, men på en Wolf, El drevet.
Jeg får hurtigt hvide fingre når jeg bruger den.

Men jeg tror ikke det indre rør kan give så meget ubalance,
snarere et en af de 4 knive er slidt mere end de tre andre, men hvilken?

Det der skal til er så en afbalancering, ligesom når man får justeret bildæk...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-05-16 15:46

Jeg har nu førsøgt et par ting, uden held.

Først mærkede jeg de 4 knive 1, 2, 3, 4; de så ud til at være slidt ens.

Så startede og stoppede jeg buskrydderen flere gange,
men det var ikke den samme kniv, den måske tunge, der stoppede nederst hver gang.

Så forsøgte jeg at bore huller til modvægte i knivhovedet, men alt for hærdet stål.

Og så her på det sidste har jeg forsøgt at tilføre ekstra vægt på den ene kniv.

Først blev en plastik strip slynget af, så en clips hæftet på med tape,
og her til sidst to spændeskiver spændt fast med skrue og møtrik.

Alt modvægt bliver slynget af, og jeg ved jo ikke hvor jeg skal lodde/lime?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-16 16:30

Sådan en buskrydder får altså mange TÆSK i dens liv, og er du rendt ind i en sten, kan den have slået ´hovedet´ skævt eller måske flyttet center hullet på kniven/ tråd hovedet

Tvivler også på at det er selve fjederen i røret der laver problemet

Måske kan et Hjulcenter finde problem, med deres afbalancerings udstyr.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-05-16 17:16

Enig med "mig-selv". Hovedet er nok blevet slået skævt. Bør kunne ses, hvis man lægger en lineal over, så den næsten rører og så drejer maskinens hoved - ikke dit eget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-16 21:32

Hvis knivene tages af:
Holder op med at ryste = ubalancerede skæve / knive /montering.

Ryster stadig = måske slidt leje / drivkobling.

SvendGiversen - kraftige gummihåndtag kan modvirke "hvide" hænder.
Mindre krampagtig håndtering kan også modvirke "hvide" hænder.

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 26-05-16 08:24

Er ret sikker på det er en eller anden form for ring der mangler i den øverste del af stangen i min. Men hvor skaffer jeg sådan en ring og hvordan sætter jeg den fast?