/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min pc kræver hjælp fra stor nørd!!!
Fra : showgirlsweet
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 09-05-16 22:18

-ok, her er mit problem!!!

Min pc har i et længere stykke tid kørt lidt ustabilt....Ca. 1 mdr og ja det blev værre og værre... 3 sek. arbejde og 3 min frys.... Grrrr....

Det er en relativ hurtig computer ellers.... Acer Aspire XC-605, Intel(R) Core i5-4440 CPU

Har aldrig haft bøvl før..., nå men troede det var for meget lort installeret på den efter små 2 år, så jeg gendannede den til fabriksinst. og satsede på at det løste min problem. Men desværre...

Hvad kan der så være galt???

Nu har den sku brugt 4 timer på at inst. office og stadig kun på 62% WHAAAAT?????

hjælp hjælp hjælp

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-05-16 22:51

Jeg tror din PC har problemer med varmen. Når den bliver varm, skruer den ned for CPU en og grafikkortet osv. indtil den lukker helt. Rens den omhyggeligt. Tjek at alle blæsere kører, specielt den der køler CPU'n.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-16 00:27

Du kan også installere et af de programmer, som viser noget om temperaturer, ventilatorhastigheder.

Din computer er i øvrigt ikke særlig hurtig efter tidens standard. Mængden af ram og antal parallele processer kan betyde mere end clockfrekvensen på cpu en.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-05-16 12:25

Har du installations disk? ..og er der ikke noget 'vigtigt' som skal gemmes?

Så har du muligheden for en HELT ren disk, uden data eller partitions, at starte op på, med denne SHREDDER:

http://dban.org

NB: dban fjerner ALT !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-16 19:49

Hvad har du af sikkerheds programmer?? har du intet/ eller bare det indbyggede i dit system? = hvilket??
Jeg vil gætte på mallware/ virus/ programmer der til EVIGHED skal opdatere sig selv - altså en dårlig opsætning af din Firewall, der tillader ALT at lægge sig ind på din pc, varmen skulle den gerne kunne klare - især hvis det opstod for ? måneder siden.
Citat
for meget lort installeret på den efter små 2 år, så jeg gendannede den til fabriksinst. og satsede på at det løste min problem. Men desværre...

Temperatur kan du se med SIW (gerne portable - gratis) samt i Bios
Endvidere kan der være Bad Sectors på din disk - og det er ikke altid at Windows kan se/ finde dem, da Systemet bare ligger nye filer et andet sted - prøv dette program som altid overvåger dine diske/temp:
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Endelig kan en simpel CHKDSK/R/F klare problenet - eller klik på START / denne komputer/ højreklik på drevet/ egenskaber/funktioner/ = Status for.../ undersøg nu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-16 19:53

End videre kan det være at du burde rydde op på din pc, plejer at anbefale:
http://www.wisecleaner.com/wise-registry-cleaner.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-16 19:57

NB der er andre gratis programmer på siden, men lad dem alle indstillinger stå som de er, ellers kan slette vigtige og nødvendige filer.

OG til slut (fra mig) du kan se alle kørende programmer ved at H - klikke på menu linien (den nederst i Windows )/ START JOBLISTE

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 11-05-16 20:02

@mig-selv
Det lyder meget fornuftigt alt du skriver, men skal jeg ikke være nørd for at finde ud af alt det der?
Og har kørt Trend micro for at søge efter virus og super antispyware for at tjekke alt det andet, og de finder intet ?? øv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-16 20:25

Begynd ned Jobliste/ og under Processor se hvilke programmer der virkelig bruger CPU/RAM / eller klik på START / denne komputer/ højreklik på drevet/ egenskaber/funktioner/ = Status for.../ undersøg nu.

og prøv så Crystaldiskinfo/ for at se hvordan din/e diske har det
Hvad System har du ? Win7 /8 /10

Mallwarebytes og AVG er begge gratis programmer - prøv at hent dem og scan din pc med begge = husk at opdater programmerne først.
der finde andre gratis programmer, jeg bruger selv de nævnte og har aldrig haft problemer med dem - andre anbefaler andet..
En almindelig pc har et CPU forbruge på 0-3% i ´tomgang´ og RAM kan stå konstant på ? 2-3GB afhængig af din pc og ram

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-16 20:46

Det er ikke så længe siden jeg geninstallerede en HP med win 8.1 og det var med et hp rep-kit.
Det brugte den 4 timer til.
Den brugte så yderligere 12 timer til at opdatere bagefter..................... (internet 35/10)

Ps. Det er en computer som befinder sig i et pilfinger-miljø.

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 11-05-16 21:46

@mig-selv

Jeg kører Windows 8 som den var inst. med da jeg købte den, det gik den jo tilbage til da jeg fabriksist. den for et par dage siden.
Jeg kan ikke trykke start i den...

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 11-05-16 21:56

@mig-selv
du skriver (En almindelig pc har et CPU forbruge på 0-3% i ´tomgang´ og RAM kan stå konstant på ? 2-3GB afhængig af din pc og ram)

Ydeevnen på min pc siger : CPU 6% 3,23 GHz
Er det så godt eller skidt??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-16 00:26

Er du sikker på at det var tilbage til fabriksindstilling.

Har du kigget i enhedshåndtering om driverne er ok.

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 15-05-16 14:02

Har prøvet alt nu... intet virker, selvom ingen programmer kører kan man høre pc stå og hakke løs...
Har taget screenshot for at vise hvordan cpu, hukommelse osv. står, men ved ikke hvordan jeg kan få det her på tråden.

Envidere har jeg nu erfaret at hver gang den genstarter, aktivere den ikke firewall og virusprogram!!! hmmm "lort"

Kan det ikke være død hardware???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-16 14:23

Screenshot kan du vise på denne måde:
Åbn "skærmbilledet" i programmet paint
gem som xxxx.jpeg (jpg) på skrivebordet

start en browser
åbn siden www.peecee.dk
vælg filen på skrive bordet > åbn
opload
læg nu billed-adressen ind her i spørgsmålet

Så kan vi se det

Ps. vis ikke personlige data på et forum.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-05-16 17:39

Citat
Har prøvet alt nu... intet virker, selvom ingen programmer kører kan man høre pc stå og hakke løs...

Hvis du kan hører din maskine hakke så er der en hardware fejl, en Blæser eller Harddisken, og ikke noget du kan løse med Software.
Blæser kan tit renses, men hvis det er harddisken så skal den udskiftes.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-05-16 17:55

nu er jeg normalt ikke til disse programmer, men da du siger du har prøvet "gendan til fabrikinst" så er det måske et forsøg værd

http://www.windowsdeal.com/w/wise-care-365-pro-discount-coupon/

Efter installation kan du hente Dansk sprog pakke
Citat
You can download the language packs from our site, after you download the "*.ini" file, you just need to add the language to your installation directory, normally it will be "C:/Program Files/Wise Care 365/Languages".

http://www.wisecleaner.com/language_WiseCare365_8.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 21:39

Citat
Ydeevnen på min pc siger : CPU 6% 3,23 GHz
Er det så godt eller skidt??

Se i din JOBLISTE hvad der bruger kræfter.
Min bruger i tomgang 0-3% og det er måske i overkanten - der er noget der kører som ikke burde af programmer på din pc.
Citat
Kan det ikke være død hardware???

Næppe, men prøv nu lige at undersøg din disk
Citat
START / denne komputer/ højreklik på drevet/ egenskaber/funktioner/ = Status for.../ undersøg nu.

Citat
og prøv så Crystaldiskinfo/ for at se hvordan din/e diske har det
Hvad System har du ? Win7 /8 /10

Eller denne og kør ERROR og HEALTH:
http://www.hdtune.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 21:42

Upload af billeder = upload - kopier webadressen når siden er færdig og smid linket her inde, der er masser af værter du kan uploade til:
https://www.google.dk/search?q=billedupload+gratis&oq=billed+upload&aqs=chrome.1.69i57j0l3.6779j0j4&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 21:49

Citat
Jeg kan ikke trykke start i den...

For mig lyder det som en DÅRLIG disk eller VIRUS.
En dårlig disk er MEGET langsom og som skrevet mangler steder at gendanne din nye backup, som SKAL være en nøjagtig kopi og ligge samme sted som den originale (afhængig af programmet der har lavet det) og mangler der bare en lille bite/bit eller hvad det kaldes, så er den gal - SÅ FEJLSØG DIN DISK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-16 00:17

Citat
Jeg kan ikke trykke start i den
det kan man altså ikke i Windows 8 som spørgeren oplyser at computeren er sat tilbage til
Citat
Kan det ikke være død hardware?
det kan meget godt tyde på ud fra din beskrivelse, jeg ved godt at andre er uenige med mig men det sker at en RAM blok eller harddisken står af.
Kender du en som kan undersøge computeren for hardware fejl? Det er næsten umuligt for os som sidder langt væk at gætte hvad der er i vejen med maskinen, du kan køre en diskkontrol og forsøge at tage en RAM blok ud og bagefter forsøge med at tage en anden blok ud (hvis der er mere end 1) igen vil det være godt om du kender en som har lidt forstand på computere og som vil hjælpe dig.
Diskkontrol kan du selv udføre, åben stifinder og højreklik på C drevet, klik på Egenskaber og i det nye lille vindue klikker du på fanen Funktioner, der kan du klikke på Undersøg, du vil få en besked om at diskkontrol ikke kan køre men du skal genstarte, vælg at genstarte og lad Windows undersøge disken, det kan godt tage lang tid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-16 10:08

Computere kan ikke rettes op med forskellige metoder samtidig
Alle mulige forslag uden respons fra spørgeren giver bare total forvirring.

Så jeg hopper af spørgsmålet, indtil der kommer svar fra spøgeren.

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 16-05-16 10:28

I skal virkelig have 1000 tak for hjælpen allesammen, har prøvet wisecleaner og den finder meget som skal fixes og har gjort det, malwarebytes samme, updateret osv.
Og maskinen gør det samme, langsom, vil ikke lukke, tager evigheder om at åbne igen og under jobliste står harddisk på 100% næsten hele tiden! Skal lige prøve at et billede af det og uploade når jeg får den tændt igen idag.
Tak for tålmodigheden, er normalt ikke komplet idiot inden for pc, men denne fejl har jeg aldrig oplevet før ??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-16 11:38

Gå ind på spywarefri, følg vejledningen, opret en profil, og en tråd.
http://46.101.204.130/t/vejledning-til-rensning-af-windows/65176
Du skal gøre nøjagtig som de skriver, hverken mere eller mindre.

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 16-05-16 15:50
Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 16-05-16 16:00
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-16 16:38
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-05-16 19:08

100% disk load kan være Skype selv om det ikke står udfor Skype
Så har du Skype så prøv at afinstallere, det har jeg haft held med på flere Samsung maskiner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-16 14:29

Nuke It High: www.dban.org ( http://www.kandu.dk/spg176164.aspx#2014885 )
..og start på en frisk !
</NØRDEN OVER DEM ALLE>