/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Dash cam
Fra : mig-selv
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 01-05-16 22:36

Gammelt Dash´ kamera der ikke virker mere (efter hensigten) eller bare flere dårlige Mini SD kort (32gb).
Kortene fejler intet hvis jeg smider dem i et ´stort´ kamera eller andet - men smider jeg dem i mit Dash Cam så kan der højest optages en time +/- og så går der kludder i optagelserne eller der bliver bare optaget sort skærm.

Kamera eller kort der fejler?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-05-16 09:01

Cam'et kan måske kun håndtere op til 8 eller 16 GB? Bare en tanke...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-05-16 18:02

Har altid brugt 32gb kort til det, men de sidste par uger / sikkert længere uden at jeg lagt mærke tildet går halvdelen af klippene i sort, lyden er tilstede.
Først troede jeg at det var SD kortene der var defekte, men de kan sagtens lagre alt andet.

Så det er sikkert elektronikken der er blevet træt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-16 00:38

Sådan ser det ud på et ´screenshot´ lige som der mangler noget filmen kan ligge på / formatering.
https://www.dropbox.com/s/601d52rm382f48k/snap00123.jpg?dl=0
Og sådan ? live:
https://www.dropbox.com/s/mctcida563fufdy/DSCF0055.mp4?dl=0

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-16 08:07

2 muligheder
1) SD kortene er for langsommere, og kan derfor ikke gemme hurtigt nok til kameraet kan komme af med data. Men dette lyder underligt hvis det først sker efter 1 time.
Hvad sker der hvis du laver 4 optagelser af ½time ?

2) Firmware eller settings er gået skævt. Prøve Firmware opgradering og/eller sætte/reset indstillinger tilbage til standard

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-16 23:15

Citat
2 muligheder

Tvivler på at det kan opdateres - har ikke prøvet det.
Har testet det med ´nu´ 2 sd kort, og der kan optages lige knap 2½ time, så er resten bare sort - og det er lige godt om det er fuld HD eller mindre.
Kan så bare ikke forstå at det kan optage det samme i 2 forskellige kvaliteter = HD og mindre.

Men det er ikke første gang jeg har haft vrøvl med det kamera - tror det er rystet i mindre dele, sidst var det lyden der var med:
https://www.dropbox.com/home?preview=Action+test.mp4

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 22:08

Tak for svaret JegErHer.