/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med aktivering af ipad
Fra : showgirlsweet
Vist : 402 gange
60 point
Dato : 30-04-16 10:53

Jeg står med et stort problem....

Min gamle bedste på 92 år fik min søsters gamle ipad4, og efter en "skide" opdatering
vil den ikke aktivere.
Grunden..
JA den skriver at den er tilknyttet et apple Id som den blev aktiveret med i starten. Og når dette apple Id og kode fortæller den at dette ikke kan benyttes til denne ipad... WHAT

Ja selvfølgelig har min søster sikkert aktiveret "find my ipad", men vi kan ikke finde den under enheder på Icloud!!!

HJÆLP

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 30-04-16 11:18

Hej, jeg tror du kan nulstille den, ved at indstille den til fabriksindstilling

m.v. h

Jens

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 30-04-16 11:49

Nope, har prøvet 2 gange og den forsætter med at vil have det apple Id den er tilknyttet til, som den ikke vil accepter...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-16 16:37

Du bør da kunne sætteden til fabriksindstilling og lave en ny id.
Til gengæld kan du så ikke hente, noget af det gamle i skyen, med den nye id.

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 01-05-16 20:02

Ja, det burde jeg, men har prøvet 4 gange nu igennem Itunes---- gendan.. alt slettes osv.
og den starter op som en ny ipad hver gang, men når man kommer til Apple Id, kommer den traditionelle... Denne Ipad er tilknyttet et appleid.. blaaa......@blaa.dk og så kan vi ikke komme videre, for den siger at min søsters Apple id ikke kan bruges til at låse denne ipad op med... og hun er den eneste som har brugt den. (udover min bedste, men hun har ikke Apple Id!!)

MEGET MÆRKELIGT..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-05-16 20:04

Du skal lave en ny appleid og ændre den på din ipad, så kan du.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-16 20:29

Indstillinger > icloud > står der en konto > efter en nulstilling

Nustillingen skal være helt ned til kun fabriksindstiling

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 02-05-16 18:38

IGEN NEJ

det burde jeg kunne, men har prøvet 4 gange nu igennem Itunes---- gendan.. alt slettes osv.
og den starter op som en ny ipad hver gang, men når man kommer til Apple Id, kommer den traditionelle... Denne Ipad er tilknyttet et appleid.. blaaa......@blaa.dk og så kan vi ikke komme videre, for den siger at min søsters Apple id ikke kan bruges til at låse denne ipad op med... og hun er den eneste som har brugt den. (udover min bedste, men hun har ikke Apple Id!!)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-16 19:00

Indstillinger > icloud > står der en konto > efter en nulstilling

Mystisk - da jeg fik min søns iphone 4 satte jeg den bare til fabriksindstilling og vupti det var en helt ny iphone.
Jeg lavede en ny konto og har kunnet opgradere til 4s altså ios7 og hente apps
Det samme må være for en ipad
Jeg havde altså ikke forbindelse med itunes før efter nulstillingen.

så det må være noget tyverisikring som træder ind.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-05-16 19:06

Har du ændret apple-idét på din ipad til det nye, du har lavet?

Eller står det stadig som din søsters?

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 02-05-16 19:34

Apple-id er det samme som hun altid har brugt, det er det som vi ikke forstår en dyt af??

Vi kan ikke komme ind i opsætningen af ipad'en, da vi kun kan komme til Denne ipad er tilknyttet til Appleid.. H........@Hotmail.com osv.
Den figurere heller ikke på hendes Icloud som den burde hvis "Find my Ipad" var slået til!!!

Jeg er helt lost.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-05-16 19:37

Du skal ind i Indstillinger og ændre ipadens apple-id til det nye, du har lavet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-16 19:42

Du skal da lave et et nyt id til den ipad

altså en ny xxxx@icloud.com

Og den mener jeg kan laves uden at være tilsluttet.
Husk lige kun at bruge wifi ..............ellers koster det data.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-16 19:54

Prøv dette i indstillinger:

WIFI - slå den fra

Mobildata eller hvad den hedder - slå den fra

Generelt
Ned i bunden til Nulstil
Nulstil alle indstillinger / slet alt indhold og indstillinger

Tag evt. sim-kortet ud under nulstillingen (det er vel ikke søsters sim-kort du har i).

Det hedder måske noget andet på din ipad.........................for det er efter min iphone 4s

Kommentar
Fra : showgirlsweet

Dato : 02-05-16 21:14

okey jeg prøver lige at forklarer det igen...

Jeg kan IKKE komme ind i indstillinger eller generelt, da jeg som sagt har gendannet den flere gange (over itunes). Skal starte med at vælge sprog, land, wifi osv. og så kommer den med : Denne ipad er tilknyttet et Apple ID...
Længere kan jeg jo ikke komme da den IKKE vil acceptere min søsters Apple id.... hun bruger det på hende 2 andre, og der virker det fint....!!
Den er kun med Wifi ikke simkort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-16 22:13

Ok - så er der på det punkt med nulstilling, måske en forskel på iphone og ipad.

Jeg har søgt hos google:
https://www.google.dk/#q=nulstille+ipad+glemt+kode

Denne er lidt interessant:
http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=13895494521212059

Jeg håber du får held med at starte den op.

Ved opgradering skal koden nok tastes ind og hvis det er kikset for mange gange er den nok låst.

Kommentar
Fra : katekismus