/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder fra DVD overført til Harddisken
Fra : ingelein
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 29-04-16 19:00

Før jeg fik mit avancerede billedprogram har jeg brændt en del DVD-er og CD,er. Mange billeder kan slettes, men nogle vil jeg gerne overføre til min harddisk, som er større end den tidligere. Eventuelt vil jeg overføre til ekstern harddisk.
Hvordan bærer jeg mig ad? (altså hurtigst og smartest)
Ingelein

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-16 19:02

Copy&Paste

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-16 19:03

Via Stifinder, kopier og indsæt.

Altså ganske almindelig filhåndtering.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-16 19:05

Har du ´gengangere´ så brug:
http://www.codesector.com
Citat
Copy files faster
TeraCopy uses dynamically adjusted buffers to reduce the seek times. Asynchronous copying speeds up the file transfer between two physical hard drives.
Pause and resume file transfer activities
Pause the copy process at any time in order to free up system resources and continue with a single click.
Error recovery
In case of a copy error, TeraCopy will try several times to recover and, in the worse case scenario, will simply skip the file, not terminating the entire transfer.
Interactive file list
TeraCopy shows the failed file transfers and lets you fix the problem and recopy only the problem files.
Shell integration
TeraCopy can completely replace the Explorer copy and move functions, in turn enabling you to work with files as usual.
Full Unicode support.
Windows 8 x64 support.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-16 19:07

Find selv et sted at hente - linket virkede ikke:
https://en.wikipedia.org/wiki/TeraCopy

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-16 19:34

Tak for svaret - har læst på wiki, men jeg har de samme funktioner i mit billedbehandlingsprogram. Jeg arbejder med Win7 64 .
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-16 19:42

Tak for svaret mig-selv.
Nå skidt med det - ikke copy and paste, men bare trække over til en mappe på skrivebordet.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-16 19:55

Så skal du bruge et program der ´virkelig´ kan sammenligne 2 ens filer men tvivler på at du alligevel ikke skal udvælge dem enkeltvis.
Men det er jo ikke det du spørger om...eller?
Du kunne jo prøve:
http://www.goodsync.com/da/
Alternativt kunne du prøve:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=duplicate+file+finder+free&tbm=vid

Men kan ikke rigtig se dit problem? hvis du bruger de par programmer jeg linker til.
Men du kan jo have redigeret billeder osv, og der kan programmerne ikke se forskel = manuel fjernelse/ filnavnet kan de læse og til tider udelukke og det ned til sidste/første Pixel

Disse kan læse forskel mellem 2 filer - men har stadig ikke fundet ud af de 2 nederste, angående fjernelse osv:
Duplicate File Finder
notepad++
WinMerge

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-16 22:57

Hej tak for din umage med at hjælpe, men mit ACDSEE program giver flere muligheder for at finde dobbelte billeder idet det både kan sammenligne filnumre og filnavne samt filtrere efter andre kriterier.
Ingelein