/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Naturgas tilbagebetaling
Fra : svendgiversen
Vist : 459 gange
254 point
Dato : 28-04-16 12:36

Vi skal have penge tilbage fra Gul Stom, og skal indtaste bank numre for indbetaling.
På: kundeservice@gulsttrom.dk

Her finder jeg en række gode anbefalinger for Gul Strom,
men ikke hvor jeg kan indtaste min modtagende banks registrering og kontonummer.
Hvem kan hjælpe?

Og så lige en advarsel til de der overvejer fjernvarme,
noget nyt her på Fjordvej i Egernsund, og som kun én nabo tilsluttet sig.

Sidste år fortalte formanden for fjernvarmen i Gråsten, der nu forsyner vor lille by med varme,
at det typisk koster 9.000 kr om året med fjernvarme, 11.000 kr med pillefyr og
hele 17.000 kr for naturgas.

Selv om vi ikke er en gennemsnits familie med et par børn,
har vi aconto, delvis før vi fik varmepumpe, afregnet 6.251 kr , men har kun brugt 4.351 kr
og skal så have 1.900 kr tilbage.

Er det virkeligt så billigt, eller har vi aflæst naturgas måleren forkert,
nogen der kan komme med tilsvarende lave vareregninger for to pensionister??

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 264 point
Dato : 28-04-16 13:01

Du skriver,
Vi skal have penge tilbage fra Gul Stom, og skal indtaste bank numre for indbetaling.
På: kundeservice@gulsttrom.dk

Altså skal du sende en mail eller ringe.
Du kontakter vores kundeservice enten telefonisk eller sender os en mail og oplyser os dit registrerings- og kontonummer (samt gas kundenummer, hvis du har gas hos os). Vi sørger herefter for, at overføre dit tilgodehavende til dig.

https://gulstrom.dk/faq/elpriser/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-04-16 13:33

Du skriver selv, I ha fået varmepumpe, så har den jo levet en god portion af varmen.

Måske derfor.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-04-16 14:07

Og det milde vejr ikke at forglemme!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-16 14:20

Der er noget galt med vor aflæsning, der mangler måske et nul?
Så glem det med tilbagebetaling og de historisk lave varmeregninger.

Vi havde problemer med vor naturgas, og efter flere dage uden varme fik vi indsat nyt bundkort,
håber ikke det har tidoblet vort varmeforbrug??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-04-16 16:17

Ok, det var da træls

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-04-16 11:52

Der spiller jo typisk seks ting ind for, hvad naturgasopvarmning koster:

1. Gasprisen
2. Udetemp.
3. Indetemp - der er forskel på 5% pr. grad.
4. antal kvm. der skal opvarmes.
5. Lavenerigglas.
6. Isolering

Vi har ca. 22 grader indendørs, og det koster os typisk 10.000 kr. årligt for 130 kvm. med lavenergiglas, 300 mm på loftet og et Nilan ventilationsanlæg, der kører 24/7.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-16 12:59

Første april aflæste min kone 3.069 m^3 på gasmåleren, som hun indberettede til Gul Strom,
sidste år var aflæsningen 1.464 og de godt 1600 m^3 kan godt passe med vort nuværende forbrug. Før vi fik varmepumpe brugte vi 1700 - 1800 m^3 om året.

Men så i går, da jeg undrede mig over den ekstremt lave naturgas regning på kun 4.351 kr,
viste gasmåleren 030202 og i dag 030208, altså ca 6 m^3 om dagen.

Vi kan jo ikke på en måned have brugt noget der svarer til ca 15 års nuturgas,
men hvordan får vi Gul Strøm til at acceptere dette?

Vi havde problemer med fyret og fik skifter bundkort, men det var før 1. april.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-16 14:39

Er du sikker på, der ikke er et , (komma) før henholdsvis det sidste 2-tal og 8-tal, så det er 0,6 I har brugt?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-16 14:49

Jeg har tænkt på det samme, men så lidt bruger vi ikke,
og så kan 3069 jo ikke en lille måned efter blive til 3020.

Vi har foreløbig kontakter vor lokale VVS mand, der udskiftede bundkortet,
men han har først tid i næste uge.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-16 14:57

Nej, noget lyder forkert.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-16 10:19

030202, 030208 og så og i dag 03013, så vist ingen tvivl om at vi bruger 5-6 m^3 om dagen.

På kolde dage sidst i april, men trods varmepumpe i stuen, også til varmt vand.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-04-16 14:35

Der må mangle et ciffer i den sidste aflæsning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-16 12:01

svendgiversen, dette kan ikke være rigtigt

Citat
030202, 030208 og så og i dag 03013

03013 passer ikke med de tidligere aflæsninger

Har du igen glemt et nul? Det er jo meget vigtigt at skrive det korrekte, når måleren bliver aflæst og aflæsningen skal sendes videre.

Det er meget meget vigtigt, at du noterer de rigtige tal, hvis du vil klage

Jeg vil tro, at 03013 skulle have været 030213

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-16 13:25

Rigtig ans 030213, nu 1. maj står der 030218.

Og når de nye tal kun er 4 cifrede,
vor leverandør Nordjysk Elhandel overdrog 1. september 2014 vor naturgas
leverance til Gul Stom, og gasmåleren blev nulstillet/ skulle være nulstillet?

De første tal fra Gul Strom:
Forventet forbrug 01.09 2014 - 01.03 2015: 876 m^3.

Vor aflæste målerstand 01.04 2015: 1.464, hvilket jo er meget mere
og så vor sidste indberetning 01.04 2016: 3.069, med årligt forbrug 1605.

Tidligere aflæsninger fra Dong
22872
24.064
26.627
28395
Måske kører måleren stadig/igen efter Dong´s opsætning??

Men min kone har jo aflæst både 1.464 og 3.069 ???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-16 21:18

Meget tyder jo på at det stadig er Dong´s afregning der vises, i dag 030220,
nogen der kender til Gul Strom, og at de har afregnet efter egne nulstillede gasmålinger?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-16 09:43

For at du kan få en ordentlig forbrugsoversigt bør du nok lægge det hele ind i et regneark.

Og så lave daglig indtastning på samme neutrale tidspunkt.

Hvis du så vil vise det, kan du gemme som pdf og via peecee.dk lægge det på kandu.

Husk at dine sted og person data ikke skal med.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-16 19:43

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-16 19:58

Noget der forsvandt.

Min kones kloge søn bekræfter, at vi følger Dong´s gas tæller forbrug,
reduceret efter at vi har fået varme pumpe, og at vi skal have penge tilbage,
altså ikke 15 års forbrug på under en måned. Håber jeg nu kan sove igen?

Gul Strom må have deres egen afregning, og nu sender jeg dem mine bankkonti numre,
for at få de 1.900 kr. tilbage i for meget forudbetalt gasforbrug.

>Men så i går, da jeg undrede mig over den ekstremt lave naturgas regning på kun 4.351 kr,
Stadig u forståeligt at vi nu bruger så lidt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-05-16 21:02

Varmepumpen?