/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
ugenumre i kalender viser forkert
Fra : ingelein
Vist : 1061 gange
50 point
Dato : 26-04-16 23:30

I mit spørgsmål
http://www.kandu.dk/spg176057.aspx
fandt jeg svaret til at få sat ugenumre i min Ipad kalender.
Det fungerede også godt nok og jeg tænkte ikke på at kontrollere rigtigheden af ugenumrene. I går var jeg i tvivl om, hvorvidt i er i en lige eller ulige uge. Vores skraldespand tømmes i ulige uger.
Min kalender sagde uge 18, så jeg undrede mig over at alle naboer havde sat skraldespanden ud på fortovet. Så kontrollerede jeg ugenummeret i en papirkalender og vi har faktisk uge 17 og ikke 18.

Er der forskel fra land til land, hvornår man starter med at tælle ugerne. Det lyder da utroligt, hvis Apple har taget fejl?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-16 01:46

Jeg ved ikke om der er forskel på ugenumre fra land til land, men den her kalenderfil viser korrekt:
http://ugenr.dk/iphone denne uge er uge 17

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-16 07:35

Tjek lige hvilket ÅRSTAL din kalender er sat op til

Ofte når folk til mig med opdateringsproblemer eller kludder i deres kalender, så er det BIOS indstillingerne af tid, dato og årstal der er gået tabt. Ikke sjældent pga. at batteriet på bundkortet har set bedre dage og skal udskiftes. Andre gange er de bare 'kommet til' at 'trykke forkert', når de har været inde og rode med indstillingerne for uret på skærmen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-16 07:36

Ps. Den bedste side mht. til tid og kalender findes på: http://www.timeanddate.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-04-16 09:27

Min Ipad kalender er sat til 2016 og jeg har i indstillinger bedt om at den viser ugenumre, ganske, som jeg skrev i mit første indlæg. Jeg har slået det fra flere gange, men den viser stadigvæk forkert uge. Har også korrekt tidszone indstillet.
Er der ikke nogen med en Ipad, som kan kontrollere det?
ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-04-16 11:34

En opringning til Apple supporten løste problemet efter lang, lang tid.
i indstillinger var der under land og sprog automatisk sat " armenisk" som sprog og land, til trods for at danmark og tidszonen var valgt. Nu funker det med den rigtige uge. Indstillingen foretages under sprog og område. Kalenderen skal være gregoriansk
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-04-16 11:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-16 14:50

Selv jeg kan blive klogere
...når det gælder andres finurlige 'standard indstillinger'.
ARMENSK sprog-indstilling og landekode? Dén havde jeg ALDRIG gættet !

Sig mig: Hvad gav dine Google søgninger med armenske indstillinger?

https://no.wikipedia.org/wiki/Det_armenske_alfabetet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-16 15:02

Ps. Her er alfabetet i UNICODE: http://www.unicode.org/charts/PDF/U0530.pdf

...men du har jo sikkert valgt de latinske bogstaver under: Skriftyper ..i kontrolpanelet?
Tjaeh... det gi'r vel mening, når man har valgt Armensk?
..eftersom verden bliver mere og mere globaliseret?

Min Russiske overbo forstår heller ikke; hvorfor han ikke kan finde et WIKI opslag på: "Rødgrød med fløde" ...med sin 'rene' Russiske operativsystemsinstallation og egen sprog dialekt, tegnsætning, tastaturudlæg mv. på maskinen? Mystisk !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-16 15:14

Pps. Det gør det nu heller ikke ligefrem nemmere at PUNKTUM (.) på Armensk hedder KOLON (:), Tegn 0589 !

Jf.
Citat
0589 : ARMENIAN FULL STOP
= vertsaket
• may also be used for historic Georgian texts
? 003A :  colon

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-16 15:18

Ppps. Min Russiske overbo's kæreste er Armener.
Det var kun derfor jeg 'lurede' lidt over svaret ingelein.
</MOLOKYLE>