/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Acer aspire V3-731 Død
Fra : herbie70
Vist : 267 gange
70 point
Dato : 20-04-16 21:11

Hej
Jeg har en acer aspire V3-731 som pludselig er helt død, der er ingen lamper der lyser, jeg har prøvet at tage batteri og strømkabel ud og ind igen efter 10 min. intet hjælper, er der nogen kloge hoveder som kan hjælpe.
Jeg kører windows10, maskinen er ca. 3 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-16 21:19

Tag batteri og strømforsyning fra ....................hold startknappen nede i 10-15 sek.

Prøv så med kun stømforsyning sat til.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 20-04-16 21:21

Citat
Indsæt dit citat her

Det har jeg prøvet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-16 21:43

Rens maskinen og se hvad der sker?
Sæt disken i en STOR pc/ usb ditto - for at se om den er stået af - og eventuelt redde data.

ALT andet kan kun være gætværk, når den ikke vil starte op.
Citat
hold startknappen nede i 10-15 sek.

Eller fjern Bios batteriet osv - kender intet til bærbare = Paine in the as.. tror jeg det staves til.

Min store PC / blæsere og andet er støvet til efter 1 måned = ligner mit skæg/ næsten, men det er en anden sag.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 20-04-16 21:49

Citat
Indsæt dit citat her

Selv om harddisken skulle være stået, så vil der altid lyse nogen lamper der lyser, men den er hel død. Jeg tror det kan være strømforsyningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-16 22:33

Prøvede du også at holde startknappen nede i 10 15 sekunder.

Når du tænder for strømforsyningen skal der være ca. 19 volt (jævnstrøm mellem hullet og yderkanten på det kabel der stikkes ind i computeren.

2 stk 12 volt pærer i serie vil lyse op hvis transformeren (klumpen i stikkontakten) virker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-16 23:21

Citat
Når du tænder for strømforsyningen skal der være ca. 19 volt (jævnstrøm mellem hullet og yderkanten på det kabel der stikkes ind i computeren.

Den kunne jo være brændt af - hvem tænker også på sådanne ting og sager (altid stue-orglet der får skylden) - men selv en LILLE gnist burde stå mellem +/- GODT TÆNKT, i denne elektroniske tidsalder..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-16 23:27

Citat
hvis transformeren (klumpen i stikkontakten) virker

Der kan også være en sikring i samme? MEN pas på med at kortslutte noget.
Især hvis den ikke er original - så akn hele dit liv ryge en tur, men det er vist ved opladning om natten/ og dårlige opladere - Fanm...uhyggeligt.
https://www.youtube.com/watch?v=17yYGhA9az8

Men det lærer man hen ud/ hen af vejen

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 11-06-16 19:47

Undskyld forsinkelsen, maskinen har været til rep. og har fået en ny strømforsyning, så nu kører det igen.
Jeg ved ikke hvem der skal have point??