/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Wi-Fi eller Mobildata
Fra : kipumi
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 07-04-16 20:35

Min mobiltelefon, med data, skal den være slået til både i wi-fi og mobil data. eller skal jeg slå wi-fi fra ? jeg er noget forvirret -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-04-16 20:46

Wifi bruger du kun hvis du skal logge dig ind på et fremmed netværk eller dit eget til computeren.
Hvis dit telefonkort har mobil data slår du det til og du kan slukker for wifi. God fornøjelse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-04-16 22:28

Hos mig er det kun WiFi der er tændt - grundet jeg bruger taletidskort og der er data særdeles dyrt at bruge.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-04-16 01:05

Mobil-data = internet via mobil nettet ( de fleste har begrænset Gb i deres telefon abb.)

Wi-fi netværk = internet via Tlf - kabel - modem
( disse har som regl ingen begrænsninger i forhold til forbrug )

Ved at have wi-fi slået til på mobilen undgår du at bruge "de begrænset antal Gb" der er inkluderet i dit telefon abb. Da mobilen så bruger wifi når den er i nærheden af dit wifi.

Nogle teleselskaber bla. 3 tillader nu også at ringe-SMS via wifi og her er det smarte for da de fleste har fri tale-SMS så spare teleselskaberne på deres forbindelse når man så ringer mm.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-16 23:00

Citat
Wi-fi netværk = internet via Tlf - kabel - modem
( disse har som regl ingen begrænsninger i forhold til forbrug )

Som regel kræver det koder - jeg bruger det kun lokalt, så kan ikke udtale mig.

Men næsten hver offentlig bygning/ bibliotek/tog/bus er der WiFi - og der bliver jeg ´overfuset´ med NYT netværk, men har aldrig prøvet om de er tilgængelige - uden koder.

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-16 16:29

Det er smartest at sætte begge dele til, hvis mobildata ikke koster så meget. Nogle talepakker indeholder så megen data, at man normalt ikke kan få det brugt alligevel, og er det tilfældet, så kan du sætte telefonen op til at skifte automatisk mellem wifi og mobildata, hvor wifi altid vil være det primære valg, mobilen vælger. Det er smart, hvis du f.eks. forlader dit hus med wifi, at den så slår over på mobildata, og du stadig får dine e-mails og facebook-beskeder. Men er data dyrt i din talepakke, kan du vælge at slå mobildata fra, og så kun slå det til og fra i få minutter, hvis du er ude, og gerne vil have telefonen 'opdateret'.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 14-04-16 21:10

Tak for svaret Vestjyden.