/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Trailerbund/glasfiber
Fra : bjoern1
Vist : 1128 gange
92 point
Dato : 07-04-16 15:29

Bunden i min trailer er begyndt at smulre (øverste lag). Har overvejet at forstærke overfladen.
Findes der en holdbar, slidstærk, maling, eller kunne det være en ide at lægge et lag glasfiber ? Kan bunden spartles op inden, og vil glasfiberen hænge fast på den gamle bundplade ? Bunden er ikke så dårlig så den skal skiftes, og jeg er ikke interesseret i en løsning med en plade ovenpå !

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 46 point
Dato : 07-04-16 16:44

Der hvor du køber glasfiber materiale kan du sikkert også købe "gelcoat" som er den flotte synlige overflade på glasfiber.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-04-16 19:03

Maling kan reven og fugt trænger ned i bunden, det vist værre end slet intet.
En tynd metalplade er vist nemmere at have med at gøre
http://www.olt2.dk/index.asp?SeltypeQ=160070

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-04-16 19:53

Jeg har monteret en 3 mm.glasfiberplade i bunden af traileren,det er nu 6 år siden,og selv efter flittig brug er den 100 % intakt.At smøre gelcoat i bunden af traileren,tror jeg ikke er en god ide,en lille revne,og vandet trænger ind under,og så er du sikker på,at bunden rådner.Så hvis du vil beholde traileren,er det sikreste en plade,som du evt.kan fuge med en elastisk fugemasse.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-04-16 05:56

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en 1 mm zinkplade og lime den i med vandfast silicone, det har jeg gjort med stor held. Meget nemmere at tømme traileren for bl.a sand, grus osv-
Trailerbunden skal naturligvis være helt tør og støvfri.

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-04-16 09:28

Jeg skiftede simpelt hen bunden ud med en alu-dørkplade. Traileren er fra 1987, og i 2004 skiftede jeg bunden. gad ikke at "tisse i bukserne for at holde varmen"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-16 20:50

Citat
At smøre gelcoat i bunden af traileren,tror jeg ikke er en god ide

Når man støber glasfiber, lægges der et lag gelcoat som det første lag................af hensyn til finish, men især fordi glasfiber i sig selv ikke er tæt.

Kommentar
Fra : bjoern1

Dato : 10-04-16 10:21

Tak for svarene, men at lægge en anden plade ovenpå er ikke en løsning for mig. Vand trænger under og kan forstærke tæring af gammel bund og sider ?
Div. Metalplader har normalt max. mål på 1000x2000, lidt for lidt til min trailer ! Alu-dørplader koster næsten der samme som en ny trailer !
Jeg vælger nok løsningen med udskift af bundplade med en ny støbeplade. 13 mm koster ca 400, 18 mm ca 600.
Havde håbet lidt på et lag glasfiber kunne have været en god og hurtig løsning!

Kommentar
Fra : bjoern1

Dato : 10-04-16 14:30

En mulighed - hvis en plade ovenpå - kunne være en Køreplade i plast !
En sådan på 3000x1500x6 mm koster kr. 555,-

Godkendelse af svar
Fra : bjoern1

Dato : 14-04-16 20:36

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : hjkofoed