/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Boligsikring
Fra : serpyc
Vist : 447 gange
500 point
Dato : 05-04-16 16:07

Som folkepensionist der modtager boligstøtte hvad er reglerne,
hvis en af ægtefællerne ønsker at arbejde deltids, uden at der
bliver trukket fra boligstøtten?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-04-16 16:29
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-04-16 20:58

Al indtægt bliver regnet med i beregningen af boligstøtte, medmindre i har hjemmeboende børn under 18 år, som har et fritidsjob. Børn under 18 år må tjene et vist beløb uden at det får betydning for boligstøtten.

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 06-04-16 17:40

Hej Troldepige

det hjalp os lidt.

Et sted læste vi at "Udbetaling Danmark" modtager information vedrørende vores indtægter hver måned og justerer herefter boligstøtten.
Et andet sted kan man læse at årsindtægten også har indflydelse?

Hvor er det dejligt at vi kan hjælpe hinanden her på kandu.dk.