/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IO fejl
Fra : kj
Vist : 327 gange
300 point
Dato : 03-04-16 16:46

Har installeret Win 7 på en XP med 2 HDér, efter installation Win 7 kan jeg ikke komme i forbindelse med min ekstra disk, fejlmeddelelsen er at der er opstået en i/o fejl. Hvad gør jeg????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 16:56

Prøv om du kan se den i Bios, der er et sted? hvor den bør stå som IDE = har intet med gamle IDE diske at gøre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 16:58

Eventuelt byt kablerne på bundkortet.
Når du skriver at der har været XP på den, kan noget tyde på at du selv skal ind i Bios og finde disken - samt sætte den til første boot device - husk at klik på SAVE når du går ud af Bios

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 17:00

Citat
samt sætte den til første boot device

Og selvfølgelig de andre diske/dvd/drev på samme måde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-16 17:22

Med denne CD kan du måske se dine harddiske, og evt. se hvorfor de er skjulte.

http://www.partitionwizard.com/download.html
vælg den
(Version: 9.1)
Free Edition

Den skal hentes og brændes som en iso / image / billedefil - fil

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 20:19

Citat
Den skal hentes og brændes som en iso / image / billedefil - fil

Øh, hvorfor det, den kan da installeres.
PC kan da starte op? som jeg læser det, men der er konflikt et eller andet sted på PC.
Citat
ikke komme i forbindelse med min ekstra disk,

Men programmet kan se disken? hvis den findes.
Har du prøvet CHKDSK/F/R - det kunne være der var forkerte ´parametre´ så som forkert drev bogstav eller disken er formateret forkert/ dårlig disk - de fejl kan nemt opstå hvis begge diske sad i maskinen da du lå 7 på den og eventuelt valgte at bevare gamle filer/programmer - samt hvilken 7 er det - 32/64bit og hvilken udgave var XP

Hvis du (forhåbentligt) har en Backup så læg det gamle system tilbage og fjern den disk du ikke skal bruge her og nu - og indsæt når systemet kører som det skal.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 20:26

Og hvis alt ikke lykkes, så prøv at sæt disken i en anden maskine og formater den - og tilbage igen.
Men selvfølgelig kun hvis der ikke er noget der skal bevares.

Mig bekendt har diske en eller anden form for hukommelse som kan være ´korrupt´ og det forsvinder ikke før en formatering på en anden maskine eller usb, da din nuværende pc kan huske det hele - havde selv problemet for nogle år siden, med en ´meget´ dårlig usb disk på 2GB som kun viste ? 32MB og en tur på selve bundkortet og problemet var ? løst, som jeg lige husker det.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-04-16 12:55

C: Er det drev hvor der var XP på, som nu har fået Win7.

Det er mit E: drev der ikke kan åbnes efter installeringen af Win 7 på C: drevet

Der står
E./ er ikke tilgængrlig
Anmodningen kunne ikke gennemføres, da der opstod en I/O - enhedsfejl

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-04-16 14:38

E: drevet kan ses i stifinder men kan ikke tilgås, som tidliere skrevet
E./ er ikke tilgængelig
Anmodningen kunne ikke gennemføres, da der opstod en I/O - enhedsfejl

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-04-16 15:55

Har du nogle fejl i enhedshåndtering (udråbstegn, røde krydser mv.)

højreklik på start >>enhedshåndtering

og dernæst højreklik igen på start >>diskhåndtering hvilke fejl har du ved disken ??

se evt her.
http://www.isunshare.com/windows-10/7-ways-to-open-disk-management-in-windows-10.html

lyder som om der er fejl på disken eller kabler ikke sidder korrekt i

Kommentar
Fra : MHN1986

Dato : 19-04-16 14:20

Check drivere og check i Disk Management at disken er online og aktiv.