/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Heimdal Pro
Fra : BerndJ
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 26-03-16 16:19

Hvad synes kanduerne om dette: email fra Heimdal Pro - her: citat:

"Sådan vaccinerer Heimdal PRO din internettrafik for at blokere for ransomware
Din computer opretter forbindelse til internettet både på måder, som du kan se, og måder du ikke kan se. Det er derfor, ransomware er så lumsk: fordi det arbejder i baggrunden, og du får bare den modbydelige besked “Dine data er blevet krypteret”. Du kan ikke manuelt forhindre det i at kryptere dine data.
Det er netop derfor, vi har udviklet Heimdal PRO: for at hjælpe dig med at bekæmpe angreb, som antivirusprogrammer ikke kan blokere, heller ikke ransomware.
Her er en hurtig oversigt over, hvordan din computer opretter forbindelse til internettet, og hvilken slags data du sender og modtager".

Det koster 120 for ét år (for 4 licenser - man kan ikke købe en enkelt eller 2 licenser).

Er det "godt"?? Er det så nødvendigt som antydet i ovenstående udsnit af email? - Hvad synes i))))

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-03-16 16:26

Jeg kender ikke Heimdal PRO, så jeg kigger lige med for at se om der er andre som har erfaringe med dette.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-16 16:47

Det var vist en gratis 'ting' i tidernes morgen? LÆNGE SIDEN ..og anbefalet af CSIS:

https://www.csis.dk/da/csis/news/3028

Det fås stadig i gratis version: https://heimdalsecurity.com/da/products/heimdal-free

..men er i mine øjne temmelig 'overflødigt', hvis ellers man iøvrigt har sikret sin PC ordentligt.
Hva' det så end betyder ???
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-16 16:53

Psssssst....
Jeg har brugt programmet for år tilbage og har intet at udsætte på produktet, men nyere løsninger fra andre producenter har gjort det unødvendigt for mig. Derfor kan jeg alligevel godt anbefale det.. altså
...hvis man føler at man har brug for det?
Der er ingen 'catch 22' forbundet dermed.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 26-03-16 17:25

Tak for svaret molokyle.