/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilket memorycard til Samsung Galaxy
Fra : Oldboston
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 25-03-16 18:57

Min Samsung Galaxy J1 vil jeg gerne forsyne med et nyere memorycard end det 8GB Samsung-kort, jeg har nu. Men jeg kan se hos de forskellige udbydere, at det ikke er alle
kort på 16 eller 32 GB eller mere, der er kompatible med telefonen. Den har modelnummer SM J100H, og på det nuværende memorycard står der SD plus et par bogstaver mere, men jeg synes det er en labyrint at finde det rigtige kort.
Jeg har tidligere handlet hos mytrendyphone, så hvis en af jer kan hjælpe mig med at vælge det rigtige kort, siger jeg tak.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-03-16 19:09
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-03-16 19:23

Den kan tage både microSD og microSDHC op til 128 MB. Så du behøver ikke at være så kritisk.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-16 20:29

Og hvis din computer har en SD kortlæser, kan du købe et micro SD med løs adapter.

Det er vist en Samsung galaxy J1 du har, og så bør dine kort være her.

http://www.mytrendyphone.dk/shop/hukommelseskort-micro-43310c1.html

Hvor denne er med Class 10
http://www.mytrendyphone.dk/shop/samsung-mb-mg32da-eu-131243p.html

Ps. Jeg har også købt lidt oppe i Hillerød afdelingen............og afhentet selv.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-03-16 20:52

Jeg opdager lige at jeg vist har lavet en tastefejl. Jeg mener naturligvis op til 128 GB.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-16 20:55

Søren - men det er mærkeligt at My trendy ikke sælger 128 GB til den Samsung............men det er måske bare et tilfælde.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-03-16 21:05

Jeg tror ikke at man behøver at gå så meget op i kortets fabrikat. Men når det er sagt så har det sikkert noget med kroner og øre at gøre. Uden at have checket priserne andre steder så er jeg sikker på at et 128 GB kort er dyr. Og der er jo ikke meget sjov ved at have en vare liggende som kunderne ikke vil købe fordi at den koster for meget.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 26-03-16 10:01

Jeg har en samsung galaxy s3 og den tager max 32 gb din kan max tage 128 gb sd kort men er vel også plads nok :) Husk at den skal formateres i fat32

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-16 10:23

Du får aldrig brug for 128 GB med mindre du vil lagre et stort antal videofilm i fuld biograflængde.

Det varer også meget lang tid at skrive sådan et kort fyldt.

Det sker undertiden at memorykort holder op med at fungere. Derfor skal man have back up, hvis det overhovedet er muligt.

så brug hellere en overkommelig mere gængs størrelsee, som er væsentlig billiger, og som du kan få mange steder i god kvalitet. 32 GB købt på nettet fra kina ,har været rigeligt til mig.

Prisen hænger noget sammen med kortete hastig hed, Tidligere var de hurtigste meget dyre, men de er også kommet ned i pris, så de langsomme er ved at udgå fra markedet. .

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-03-16 10:25

[CITAT]Husk at den skal formateres i fat32 /CITAT]

Kan telefonen ikke selv gøre det? Eller skal den være formateret inden man putter den i?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-16 12:47

Lad telefonen formattere kortet, så er du sikker på at formatet passer. Selv indenfor fat32 er der varianter , bl a. på klyngestørrelser.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 26-03-16 16:33

Tak for svaret Eyvind.