/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Aktivering af mobilt bredbånd i tablet
Fra : dova
Vist : 484 gange
300 point
Dato : 24-03-16 12:01

Jeg har en Tablet, en Lenovo S6000H.
Styresystem Android 4.2.2

Netadgang med simkort til mobilt bredbånd.

Jeg har skiftet abonnement og derfor fået et nyt Sim-kort.

Hvordan i alverden får jeg den skide tablet til at registrere det nye kort så jeg kan komme på nettet.

Det er bare som om der slet ikke er noget Simkort isat.

De skriver fra udbyder at det "er så nemt at komme i gang, Lige så snart du indsætter SIM-kortet og starter opsætningen bliver dit abonnement nemlig aktiveret"

Men der er bare ingen steder at "starte opsætningen"

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-03-16 12:13
Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-03-16 12:31

Har prøvet, det hjælper ikke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-03-16 12:59

Og SIM kortet er isat korrekt i din tablet?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-03-16 13:03

Ja, det er det og det sidder nøjagtigt som det gamle gjorde.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-03-16 13:08

Det virker som om din tablet ikke genkender et SIM kort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-16 13:20

Du skal ind i Indstillinger og finde noget om Mobilnetværk og SIM, der kan du sikkert finde Indstillinger for SIM kort og indstille APN manuelt eller få den til at søge.
Det er sådan man gør på en Windows telefon eller tabletcomputer, som jeg husker det er menuen nogenlunde sådan på en Android men det er 2 år siden jeg skiftede til Windows

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-16 14:14

Min er en s6000F

Og den har muligheden WIFI og 3g network.
Men hvor der skrues ved jeg ikke for jeg bruge kun WIFI.

Er det 3g kort eller er det en usb dongle.

Er det noget USB skal der bruges det specielle otg kabel
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=otg%20kabel

Her er en dårlig (mig) oversættelse fra min manual.
Du kan se APN settings på ideatab sådan
Indstillinger - Mere - under trådløst og netværk - mobile netværk - data tilsluttet - access point navne.

Måske har Lenovo også en manual til din model
https://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/ideatab_s6000_ug/data/EN/index.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-16 17:22

Du skriver ikke hvilken udbyder du har det nye simkort fra. Det gør det umuligt at svare præcist.
Her er nogle gode gæt på løsninger. De gåtr på at det er meget almindeligt at simkort skal aktiveres før de kan skabe forbindelse. Det er for at de når de ligger på lager ikke skal udløse regninger.

Læs den information, som kom med kortet.

sæt kortet i en mobiltelefon, og se efter sms på kortet. den kan rumme information, prøv derefter at foretage et opkald, ganske kort, eller send en sms. det er nogen gange alt hvad der skal til for at aktivere det. se om du får sms tilbage fra udbyderen.
Hvis der er en pinkode i kortet fra starten, skal den stå i det materiale du fik.
Fjern pinkoden, inden du sætter kortet tilbage i tabletten.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-03-16 22:59

Citat
Og den har muligheden WIFI og 3g network.

ja, nemlig

Og jeg har altid kun brugt Simkort som netforbindelse, som indsættes direkte i siden af tabletten.

Det gamle abonnement er TDC mobilt bredbånd.

Det nye er fra 3 mobilt bredbånd.

Og jeg har fået besked, at det er aktiveret.
For det har jeg gjort efter anvisningerne på 3's hjemmeside.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-16 23:16

Citat
For det har jeg gjort efter anvisningerne på 3's hjemmeside.

Så er der noget galt med dine indstillinger på moppe drengen - har du prøvet at rulle gardinet ned fra oven af - der burde komme noget frem der hedder DATA kørsel - det gør der på min 4,2,2 - men `gider´ikke lige sætte/skifte SIMkort - for yderlige indstillinger.
Citat
Og jeg har fået besked, at det er aktiveret.

Så kan du ringe???
Eller er det bare Data der er problem med?

Tag en backup af det HELE/ gem på SD kort og prøv en RECET - du kan altid få det hele tilbage ved at gendanne.

Havde også en del ? problemer med min første Huawei 4,?,?, kan dog ikke lige huske hvofor osv men efter en Recet virkede det perfekt, og bag efter kørte jeg så gendannelse og alle programmer/ kontakter/ sms var som før.

Backup/ Sikkerhedskopiering ligger i Indstillinger/ ALLE - og samme vej når der skal gendannes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-16 00:30

Jeg tror stadig at du skal i Indstillinger og finde Netværk, der står TDC sikkert som udbyder og den skal du skifte til 3

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-03-16 01:38

Når du aktiverer som der står på 3's hjemmeside, kan der gå op til 24 timer før kortet er aktivt.

Nu bruger jeg selv oister mobilt bredbånd og jeg har aldrig aktiveret simkortet - det bliver det automatisk når det bruges 1. gang.

Den aktivering som henvises til på 3's hjemmeside lyder som om det er et simkort til en mobil telefon.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-16 17:30

Citat
Når du aktiverer som der står på 3's hjemmeside, kan der gå op til 24 timer før kortet er aktivt.

ja, nemlig

Citat
Nu bruger jeg selv oister mobilt bredbånd og jeg har aldrig aktiveret simkortet - det bliver det automatisk når det bruges 1. gang.

Det burde dette her også gøre efter hvad der stod, men det gjorde det ikke og derfor gik jeg ind og aktiverede det på den anden måde.

Citat
Jeg tror stadig at du skal i Indstillinger og finde Netværk, der står TDC sikkert som udbyder og den skal du skifte til 3

Nej, det står der ikke noget om.
Og det punkt i Indstillinger der hedder Mobilnetværk, det kan man ikke komme ind i når der ingen netforbindelse er

Og så er der det at sige til det, at det ikke bare er det nye kort fra 3 der er knas med, fordi jeg faktisk også sidder med et nyt TDC abonnement der skulle være trådt i kraft til midnat.

Det dur fandme heller ikke

Og det gamle kort er så lige holdt med at virke for det blev opsagt samtidig med jeg tegnede det nye..

Citat
Tag en backup af det HELE/ gem på SD kort og prøv en RECET - du kan altid få det hele tilbage ved at gendanne.

Har prøvet at gendanne tablet, det hjalp heller ikke..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-16 20:35

Det er dæleme smart, hvis man skal aktivere et mobilt netkort over nettet når man ingen netforbindelse har.

Annuller spørgsmålet
Fra : dova

Dato : 26-03-16 11:11

Har fået det korrekte svar i en anden tråd..