/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hakkejern??
Fra : mig-selv
Vist : 1092 gange
50 point
Dato : 22-03-16 20:45

Søger en FYSISK butik der sælger et?? Afrikansk/Asiatisk hakkejern - det ligner en Militærspade, men er meget kraftigere og tungere:
http://xtragrej.dk/category/feltspader-hakker-34/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-03-16 20:57

Har du prøvet Spejdersport?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 21:23

Citat
Afrikansk/Asiatisk hakkejern

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-03-16 21:59

Altså sådan et "bonderøven - ét"?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-16 22:04

Er det en fladhakke du søger.
Godt nok ikke en fysisk butik, men er det noget ala dette?
http://www.lytek.dk/shop/fladhakke-125mm-1-1018p.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-16 04:12

Bonderøven puslede med sådan en fætter, jeg mener endda han havde en med hjem fra turen i Afrika, men der er sjældent brug for den herhjemme da vi ikke har jord som bliver til beton i tørkeperioder så det er tvivlsomt om de kan findes i en fysisk butik.
Da jeg var isenkræmmer i 70`rne havde vi ikke engang hakker i butikken, men vi tog dem hjem på bestilling.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-03-16 07:35
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-03-16 07:57
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-03-16 09:21
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-16 11:31

Men du skal nok ikke rende rundt med sådan en fætter inde i Jomfru Ane Gade.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-03-16 22:29

Citat
det ligner en Militærspade, men er meget kraftigere og tungere:

Citat
Er det en fladhakke du søger.
Godt nok ikke en fysisk butik, men er det noget ala dette?
http://www.lytek.dk/shop/fladhakke-125mm-1-1018p.html

Ja, det er sådan en ´fætter´ men har aldrig set dem i forretninger.
Citat
Bonderøven puslede med sådan en fætter

Så et lille klip at se af udsendelsen og syntes at den kunne godt bruge, men har ikke rigtig kunne finde noget på nettet om hakken.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-03-16 15:21
Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-16 22:32

Tak for svaret Klaudi.
Ville ellers gerne have set/ følt på ´jernet´ før køb, men net-butik er vist det nærmeste jeg kommer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-03-16 00:41
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-16 08:52

velbekomme

og så er der da lidt link(12) til feltspader mm du kan kigge på!