/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Lækreste feriesteder i verden
Fra : Mani18
Vist : 309 gange
15 point
Dato : 07-03-16 14:06

Hvilke ferie destinationer er de lækreste man kan besøge.
Vi er ved at planlægge en eksotisk ferie og vil genre høre hvad andre har af oplevelser med at tage længere ud i verden og få en super eksotisk ferie.
Selv har vi tænkt steder som Seychellerne,Bali og Thailand og i den dur?

Denne ser eksempelvis lækker ud: http://cctravel.dk/lande/asien/bali-indonesien

M

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-16 14:49

For mig = En Ranch vacation. Enten i Oklahoma eller Texas. Det giver en på opleveren.
Jeg nævner 2 - men stort set findes "feriemåden" i alle stater.

Bivirkning: Man bliver dybt dybt afhængig.
Økonomi: Ikke dyrere end så meget andet. (Du kan "næsten" sammensætte ferien/økonomi efter behov, din kondition, erfaring med heste og ridning. osv....)

Alder: alle aldre - dog ikke for rollator og kørestolsbrugere.

Mvh.
PS. Den feriemåde havde du nok ikke overvejet. I ønskes god ferie når den tid kommer!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-16 14:52

Det kan ingen svare på,
det afhænger helt af dine interesser, hvad du gerne vil se og opleve...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-16 16:26

På en sejlbåd i Danmarks vidunderlige farvande. ........... Eller krydstogt til Færøerne og Island.
Vi gider ikke massetourisme og bliver gerne i Danmark, som mange udlændinge længes efter at besøge.

Tag det ikke alvorligt, for vi har ikke noget rejsegen overhovedet. Det ville være en straf for os at vinde en rejse sydpå.
ingelein

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-03-16 19:48

Ja man må jo til at overveje hvad man mest er til, det kan jo være f.eks. Badeferie, storbyferie, vandreferie, skirejser, sejle/bådferie, togrejse, busrejse, egen bilferie, kombination af nogle ting.
Det kommer jo også an på hvad man har prøvet før.
Der er nok at tænke over, men der findes jo mange rigtig flotte steder, hvis det er naturen man tænker på.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-16 20:05

Jeg kan tilslutte mig: > krydstogt til Færøerne og Island , noget jeg og min kone nød,
men hun har været på andre nordlige krydstogter, den bedste langs Norges kyst til Kirkenæs.
og sidste år en tur til Grønlands Isfjælde...

Det med det mere sydlige, eksotiske er ikke noget for os.
Jeg har været i Tyrkiet og Tunis, men aldrig mere.

Japan og USA, men ikke Thailand, hvor luften er for fugtig,
så hellere de Canariske øer om vinteren, og Sydeuropa om sommeren.

Jeg kan anbefale en cykeltur langs Rhône dalen sydpå, og til efteråret tager vi til Elsass...

k

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-16 20:15

Flodtur på Amazon floden med udgangspunkt fra Manaus. I maj er det en højvandstur og i oktober en lavvandstur. Der er 14 meter til forskel på hvor man sejler. I maj mellem trætoppene, i oktober maser af kaimaner (krokediller) da den mængde vand de kan sprede sig på er markant mindre.

Kan også anbefale Cuba - nu - inden det hele - forhåbentligt - åbnes op, for det er som at ære på et levende museum.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-03-16 20:40
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-16 20:55

Husk nu, med disse eksotiske rejser, mere farefulde end vi nu tør deltage i,
diverse rejse forsikringer med afbestilling...

Min bror har været på ferie i Nordkorea, nok et af de det mest ekstreme ferie steder i dag,
men helt sikre, de blev hver dag fyldt med propaganda, og aldrig overladt til sig selv.

Selv er vi ved at få VIP credit kort, med al rejseforsikring indbefattet, noget jeg kan anbefale.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-03-16 21:33

Jeg kunne godt tænke mig, at køre i bil op (eller ned) langs den amerikanske og canadiske vestkyst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-16 09:22

Grønland er både facinerende ..og koldt, så det bliver ingen badeferie, men det er til gengæld meget smukt. De fleste Grønlændere taler Dansk, så sproget bliver ikke det helt store problem.

Ilulissat er et godt sted at begynde, hvis man vil lære Grønland at kende:

1.) http://www.greenland.com/da/destinationer/nordgroenland/ilulissat/

2.) http://www.worldofgreenland.com/da/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-16 15:29

En søn, der har rejst en hel del. Et par af favoritterne er Cancún, helt ude på det østlige Mexico. (Ingen forbrydere). Fine hoteller og strande.

Også Marmaris Tyrkiet, var han glad for.

Selv er jeg mere beskeden. Bornholm, er min favorit.

M.