/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lager- og salgsstyringsprogram
Fra : gnilbo
Vist : 643 gange
250 point
Dato : 02-03-16 09:54

Hej
Er der nogen, der kan anbefale et godt program til styring af lager og salg i en mindre 1-mands virksomhed (alternativ behandler, der sælger produkter)?
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-16 09:56

Microsoft C 5 eller C 5 light afhængig af dine behov.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-16 10:08

Lige mine ord. Du skal bare være opmærksom på at C5 "dør" inden for de næste 2-3 år. Altså MS udvikler ikke mere på det, man kan ikke købe udvidelser til databasen, man kan ikke købe moduler eller abonnementer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-16 10:10

Den tidsfrist er vist forlænget en hel del år ud i fremtiden, da der fortsat er en stor kundebase.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-16 10:21

Nix overhoved ikke.
En af mine kollegaer programmere i C5 og han har helt bestemt fingeren på pulsen omkring det produkt.
Der er måske nogen som siger at der lige er kommet en ny version, 2016, men det er ikke C5 som vi kender det, det er Navision, hvorfor de kalder det for C5 må guderne vide.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-16 10:24

Men fordi der ikke sker opdateringer af programmet, holder det jo ikke op med at virke.

Vi har i hvert fald fået at vide at vores "softwarehus" vil supportere det i mange år ud i fremtiden.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-03-16 10:38

Goddag,
Nu blev jeg nysgerrig!
Var der ikke engang der var et gratis program som man kunne starte op i eller var det et regneark man selv skulle programmerer?
MV2

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-16 10:40

Ja ja ja selvfølgelig vil programmet virke og ja min kollega vil da også stadig lave de ting vores kunder ønsker, MEN som jeg skrev kan du fx. ikke få udvidet din database hvis der skulle blive brug for det og det vil der jo unægteligt blive brug for. Når C5 først bliver lagt i graven.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-16 10:42

De har for nyligt kørt nogle kampagner for udvidelse af DB, hvor vi købte - lidt rigeligt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-16 10:44

Men det er ikke alle der gør det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-03-16 11:41

Citat
men det er ikke C5 som vi kender det, det er Navision, hvorfor de kalder det for C5 må guderne vide.

Det var jo Damgaard som udviklede det inden firmaet bliv solgt til Microsoft, derfor navnet.
På mit job brugte vi Navision Financials men det var også ved at glide ud idet de var startet på Axapta.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-16 14:59

Citat
Det var jo Damgaard som udviklede det inden firmaet bliv solgt til Microsoft, derfor navnet.

Ja det er jeg med på, men hvorfor kalde det Microsoft C5 Dynamics 2016 når det faktisk er Navision.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-16 15:03

Det hedder Marketing

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-03-16 15:15

Citat
Ja det er jeg med på, men hvorfor kalde det Microsoft C5 Dynamics 2016 når det faktisk er Navision.

Brødrene har vel ikke navnerettigheder til nyeste versioner.
Nå, den ene formøblede også sine penge på en dyr dame

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 12-03-16 12:27

Er der slet ingen andre og billigere muligheder? Det skal være simpelt og enkelt - samt billigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-16 19:53
Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 250 point
Dato : 12-03-16 21:00

Tjae, du kunne jo kaste et blik på Winvask.
http://81.27.47.93/WD200AWP/WD200Awp.exe/CONNECT/WinVask

Du skal ikke lade dig afskrække af hjemmesiden, det er ikke der de har brugt kræfterne
Jeg har selv haft det i brug og jeg støder da også af og til ind i det hos andre, så måske det også lige passer til dig.

Et af de største problemer med gratisversionen er at få lavet et fakturadesign der passer, det problem har du ikke i købeversionen (som forøvrigt ikke koster ret meget)

Jeg vil mene at Winvask opfylder dine krav: Simpelt, Enkelt & Billigt

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 29-04-16 12:57

Tak for svaret EXTERMINATOR.