/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Office
Fra : omahexen
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 20-02-16 09:04

Jeg skal have skrevet en tekst på pc,en,og derefter have den udskrevet.Jeg har prøvet med Microsoft office World 2007,men kan ikke komme videre,er det det rigtige program ? Desuden har jeg et problem med udskrivning af fotos som jeg henter fra Google,når jeg ser fotoet på skærmen fylder det hele skærmen,men når jeg udskriver er det kun halvt så stort.Printeren er en Epson Stylos SX 230.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 20-02-16 09:09

hej

office word er det helt rigtige program til tekst behandling

men det tyder på at din printer ikke har de rigtige indstiller min anbefaling er og opdatere din printer
prøv og gå ind på epson hjemmeside og find en driver til den

alternativ skriv epson stylos sx 230 driver i google så skulle den meget gerne lede dig til driveren

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 20-02-16 09:10

Printeren er lig blevet opdateret.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-02-16 09:19

Så er det opsætningen af selve printet du bør kigge på - når du klikker på udskriv viser den vel hvad du vil udskrive og hvordan det ser ud?

Her er der nok nogle indstillinger der skal ændres.

Citat
Jeg skal have skrevet en tekst på pc,en,og derefter have den udskrevet.Jeg har prøvet med Microsoft office World 2007,men kan ikke komme videre,er det det rigtige program ?

Du skriver ikke hvad der sker som gør du ikke kan komme videre?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-16 11:05

Open Office eller Libre Office kan det 'samme' som Microsoft's produkter, omend 'lidt' bedre

1.) http://www.openoffice.org/da/download/

2.) https://da.libreoffice.org

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-16 11:15

Ps. Hvis du vil opkeve en smertefri overgang mellem disse Office-pakker? Så:

a.) Fjern Microsoft Office pakken vha.; Kontrolpanel -> Tilføje eller fjerne programmer osv.

b.) Kør Ccleaner's [Rens] og [Register] menuerne (.. for [Rens] vedkommende; med alle flueben sat i i begge faner! Nb: Det tager en smule tid.)

..og Genstart.

d.) Hent og kør/installér den nye Office pakke fra et af ovennævnte link.

e.) Genstart.

Nu spiller det bare...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-16 11:53

Men du skal sikkert stadig lige installere en driver der passer til styresystem (eks. win 8) og til den printer du har.

Hvis det er office 2007 som fulgte med computeren, så er det en skrabet udgave som kan drille.

Gør som molokyle siger........................du vil ikke fortryde det.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-16 14:16

1. de andre har vist ikke læst det hele af hvad du skriver
Da du kan printe dit billede ud, ja så har du jo en printer driver installeret.

Hvordan du udskriver fra Word 2007, brig google til at finde mange vejledninger, for det kommer jo an på om du vil noget specielt med denne udskrift
https://www.google.dk/search?q=udskriv+fra+word+2007

Vedr. billedet på Skærmen er større end på print, tja her kommer der jo flere grunde ind.
a) Skærmens opløsning 1920X1080 eller hvad din skærm nu kan
b) Windows bruger normalt 96dpi (dots per inch), hvor de fleste printer ligger meget højre (eks. 600dpi)
c) Billedets opløsning

Med andre ord, uden skalering vil et Windows Baggrunds Billede som fylder hele Skærmen, lige meget størrelsen (10,13,15,19,24,27 Tomme), vil automatisk blive mindre på Print.
EKS
Din skærm opløsning er Full-HD, altså 1920 gange 1080, hvis din printer er en normal LaserPrinter så har den tit en opløsning på 600 gange 600.
Så 1920 % 600 = 3,2 tommer = 8,13 cm bredt
og 1080 % 600 = 1,8 tommer = 4,57 cm højt

OG hvis det skulle passe sådan rimeligt med skærm størrelsen, skulle din skærm kun være 3,74 tommer stor !!

Dette er også grunden til man siger scanning til Skærmen/WEB skal være laver dpi, end til Print.
MEN skal du på et tidspunkt kunne printe et billede igen, skal dpi være så højt som muligt .

Så er dit billede på skærmen uden ZOOM (altså 100%), og du vil ha det gjort større på print, så vil kvaliteten falde (fordi en pix/prik skal gøres større)

I det program du bruger til at skrive billedet ud, kan du ændre Print Side Format, og skalere op eller ned. (check via Print Preview, kan ikke huske hvad det normal hedder på dansk)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-16 18:53

Print Preview = Vis udskrift

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 20-02-16 18:55

Hvis du har billedet stående på en Wordside, så højreklik på det, vælg Formater billede og derefter Størrelse, så kan du printe billedet ud i præcis den størrelse, du ønsker. Husk at sætte flueben i Lås højde-bredde-forhold

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-02-16 10:55

Jeg forstår slet ikke spørgsmålet, medmindre man har en printer, som kan printe A-3 format. Med hensyn til at fjerne Office via kontrol panelet, så ligger Outlook så vidt jeg husker også i Office. Så man skal være klar over at man også sletter sit postprogram.
Ingelein

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-02-16 11:39

Vedr. billede størrelse mener jeg har givet svaret.
Og ja forstår heller ikke hvorfor mange hele tiden prøver prøver at få folk væk fra det de har, når det nu virker og man har betalt for det, men man bare ikke ved hvordan det bruges.

Forsat god Søndag alle sammen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-02-16 13:26

Nu skriver spørgeren jo ikke "WORD", men "WORLD", som er et andet skriveprogram, der i starten altid fulgte gratis med Microsoft programmer. Vi har allesammen tolket det som en stavefejl, men måske er der virkelig tale om WORLD programmet?????
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-16 14:15

Skarpt observeret ingelein: Det er der så bare ikke noget som hedder i den virkelige verden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-16 14:17

Mon ikke det var en 'stevafjel' ..som omahexen må tage på sine skuldre?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-02-16 16:29

hm..... prøv filer/sideopsætning. måske er siden ikke sat op til A4 format, men til F. eks A5. eller noget andet.
Ingelein

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 21-02-16 19:27

OK,det var en stevafjel,"World og "Word" er jo nok ikke helt det samme! Men jeg takker alle,nu kører det.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 21-02-16 19:30

Tak for svaret JegErHer.Ja,det er ikke altid man får svar på det man spørger om,men dit indlæg har gjort mig lidt klogere. Omahexen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-16 20:30

Der findes et billigudgave skriveprogram, som følger/fulgte med windows styresystem.
Og så findes office 2007 også i en skrabet udgave.

Derfor forslag om brug af det gratis program Libre office......................

Ps. Det er tit lige så svært, at læse et spørgsmål som det er at hjælpe. Ofte kommer de supplerende oplysninger senere.........................Men det er da altid godt når der er en som kan læse.