/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bws bøvl!
Fra : mikaelsol
Vist : 571 gange
140 point
Dato : 23-06-03 18:40

Hej!
Jeg har lige proppet en 47,6 cylinder på min BWS'er. Den kan ikke starte, eller det kan den men først efter man har jogget sit ben i stykker på kickstarteren.
Kan det være en for lille dyse eller for stor i karburatoren?
Og hvis man skal have DISKRET tun på sin scooter, hvad skal der på? den skal helst køre 70-80 km/t uden larm, i hvert fald ikke for meget

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 23-06-03 18:42

Forresten jeg læste på Moped.dk at med let diskret tuning skal man skifte karburator og udstødning, kommer det ikke til at støje?

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 23-06-03 18:52

Forresten igen igen. Jeg læste ogaå på Moped's hjemmeside at for en diskret tuning kan man putte et power luft filter, jeg ved godt nok ikke meget. Diskret og Powerfilter hænger da ikke sammen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-06-03 19:05

Først det er mig der sammen med en ven ejer Moped.dk....

Men med "let" tuning mener at det er tuning uden skift af krumptap. Men det kan da sagtens gøres diskret !

Større kaburator og power filter for den kun til at lyde meget mørkere, ikke særligt meget mere end den gør normalt. Og power filter kan gøres meget diskret, du kan jo købe en af de flex slanger, så kan du jo fx. bygge filterert ned i hjelmboksen eller et andet diskret sted.

Og udstødning, du kan jo købe en Top Performance Powered den ligner den originale og larmer ikke særligt meget mere end den originale !

og til dit problem med at starte, hvordan lyder motoren når du så får den startet ?

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 24-06-03 07:36

Det med startproblemet har jeg fundet ud af, den fik ikke nok ædelse.

Det med filteret, kan man ikke bare fjerne begrænsningen i luftfilteret, eller giver det ingen effekt sammenlignet med et powerfilter?
Det kan godt være dette er et dumt spørgsmål, men sluger filteret så ikke alt ilten nede i hjelmboksen og bliver kvalt? hvis ikke er det jo en genial idé!!!
Hvilken en udstødning af Star Traffic og Powered er bedst? altså mest diskret og bedst træk.
Igen det med filteret, en af mine kammerater har et powerfilter på, det på hans BWS, det får den til at øh... fise eller hvad man siger det giver en meget høj skinger lyd der lyder som en prut, en meget lang prut.
Uw og forresten endnu en gang når man nu køber sig sådan en ny karburator, hvordan ved man så hvordan den skal dyses, lades man bare som om det er standard?
PS. til jer der ikke har set Moped.dk er det ikke et sekund for tidligt at gøre det nu.

Kommentar
Fra : passola

Dato : 25-06-03 09:01

JON: hvad har i lavet mopedgallery virker ikke mere der kommer noget hvor der står siden bliver slettet hvis ikke ejeren fornyer et eller andet????

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 140 point
Dato : 25-06-03 10:45

mikaelsol >> et powerluftfilter giver mere end et ubegrænset luftfilter! I de fleste hjelmbokse er der jo et stort hul i bunden så den kan få massere ilt, ellers er det jo ikke være end at du bore nogle store fede huller i bunden.... En powered er bedst, og ligner den originale... Og din vens bws trænger nok bare til at blive dyset lidt op, det skal man altid når man får powerluftfilter... Og kaburatoren køber du bare, så sidder der jo en dyse i, så kan du jo selv vurdere om den skal dyses op eller ned... Og mange tak for reklamen

Passola >> www.moped.dk er IKKE det samme som mopedgallery !

Godkendelse af svar
Fra : mikaelsol

Dato : 25-06-03 12:17

Tak for svaret Jon.