/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Numlock er ikke slået til
Fra : o.v.n.
Vist : 443 gange
200 point
Dato : 19-02-16 18:29

Numlock er ikke slået til ved start af en Lenovo stationær computer opgraderet til Windows 10, og jeg glemmer næsten hver gang at trykke på Numlock før jeg trykker på taltasterne for at logge ind med pin kode.
Hvis jeg bruger tallene over bogstaverne bliver numlock tændt med det samme computeren begynder at logge på men ikke før.
Jeg har været i Setup og der er numlock sat til ON
jeg har søgt på nettet og fundet det her:
http://www.praktisk-it.dk/winnumlock indstillingen er som beskrevet der
Hvad gør jeg for at få numlock sat som aktiv før logind

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 19-02-16 18:50

Prøv denne vejledning, med den længere talrække indtastning
http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/windows/numlock-og-windows-10
VH Palle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-16 19:03

Problemet er løst værdien var 2147483648 og det ændrede jeg til 2147483650 genstartede og lille lampe for numlock lyste med det samme computeren startede
Jeg lader spørgsmålet stå åbent resten af aftenen hvis nogen skulle have noget at tilføje eller måske læse om dit svar Pallebhansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-16 19:42

Det bør også som tidligere windows udgaver kunne rettes i bios.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-02-16 22:24

En anden gang, så er der en meget nemmere metode:
Tænd computer.
Når den kommer til login skærmen trykker du på numlock, LOG IKKE PÅ!!!!!!
Genstart computer.
problem løst.

Metoden er meget nemmere at huske end en registreringsnøgle, og så virker den også selv om det er en brugerkonto med begrænsede rettigheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-16 22:45

Go' fidus EXTERMINATOR.................*****

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-16 00:45

Tak for tippet EXTERMINATOR så vidt jeg husker har du skrevet muligheden 1 gang før men jeg kunne ikke finde spørgsmålet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-16 01:09

Citat
så vidt jeg husker har du skrevet muligheden 1 gang før

Sikkert, muligvis flere gange

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-16 09:40

Tak for svaret pallebhansen. som jeg skrev tidligere er problemet løst