/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
forminske
Fra : kivi
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 11-02-16 14:12

min harddisk er delt i to lige store dele nu vil godt halvere den ene men hvis jeg forminsker den ene vil den del som bliver til overs så lagt til den første del

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-02-16 14:15

Så enkelt er det jo ikke - du skal bruge et program til partitionering af harddisken...

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/repartition-hard-disk#1TC=windows-7

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-02-16 14:25

det der kendte jeg godt men når jeg forminsker i diskhåndtering bliver det som jeg forminsker den med lagt til feks til cdrev

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-02-16 14:40
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-02-16 14:47

Det lyder mærkeligt at overskydende plads automatisk bliver lagt til C: det må være noget Windows selv gør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-16 21:17

Hvordan ser det ud i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-02-16 08:33

ja men man har en harddisk som er delt i to på 500 hver ,c og d ,så deler man d hvor bliver den halvdel af blever det en ny del eller ????

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-16 08:55

Citat
ja men man har en harddisk som er delt i to på 500 hver ,c og d ,så deler man d hvor bliver den halvdel af blever det en ny del eller ????

Ja, det bliver naturligvis en ny del, indtil man bestemmer sig for om den skal være en ny del eller den skal lægges til en eksisterende partion...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-16 09:36

Forsøg på harddiskforklaring:

{..........................................................hele harddisken........................................} tom harddisk
{.[......C: med windows......................][...................D:.......................................].}
{.[......C: med windows......................][...................D:.............].(..tom ualokeret) .}formindsket D:
{.[......C: med windows......................][...................D:.............].(..ny partition F:) .}E: er CD/DVD

{.[......C: med windows.....].(..Tom....).[...................D:........................................].}formindsket C:
{.[......C: med windows.....].[..Ny F:...].[...................D:........................................].}

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 12-02-16 09:56

Tak for svaret marken84.